Masennuslääkkeet ja painonnousu
Aloitin viime jouluna masennuslääkkeet ja mitään elintavoisdani muuttamatta paino on noussut nyt 8 kiloa.. tämä vain masentaa enemmän. Jätin lääkkeiden käytön pari viikkoa sitten pudottaaksesi tämän painon.
Onko kohtalontovereita?
Kommentit (24)
Leviät viellä kun elanto. Jos siihen kittaat kaljaa tai dokaat kaappi juoppona naisena viiniä?Asai artikeli oli ilyapäivä lehti.Vaihden vuosi ikäiset, vaihdevuodet ohittaneet naiset kun kittaa viiniä lihoavat! Vatsa kasvaa kuin olisivat koko ajan raskaan ja tikku jalat. Mutta ei viinistä miehet.
Itse aloitin Voxran (bupropion) syömisen keväällä. Olin normaalipainoinen silloinkin mutta painoni on laskenut kuusi kiloa. Lääkkeillä siis on erilaisia vaikutuksia. Painonnousu mainitaan todella monen valmisteen pakkausselosteessa yleisenä sivuoireena. Bupropion taas vähentää ruokahalua.
Vierailija kirjoitti:
Yksitoista kuukautta olen ollut lääkityksellä, enkä ole alun jälkeen juurikaan seurannut painoani. Lääkäriltä kysyin kyllä painonnoususta, ja hän totesi vain, että kun tietää, että lääke voi aiheuttaa ruokahalun kasvua, pitää tarkkailla ruokavaliotaan enemmän. No, yritän vaivautua huomenaamulla vaa'alle, sillä aamupainoa olen aina seurannut. Tiedän painoni (ja vyötärönympäryksen) sahanneen edestakaisin kuluneen vuoden aikana, joten vähän alkoi kiinnostamaan, vaikka jos muistiini luotan niin vyö menee nykyään yhden reiän kireämmälle kuin alkuvuodesta.
77,4 kg aamu punnituksessa. Alin paino kahteenkymmeneen vuoteen. Tosin edellis vuonna painoni vaihteli siinä 78-84 kg ja oli siis vuoden alussa jotain 80 kg tienoilla. Eli paino ei ole noussut merkittävästi, muttei nyt varsinaisesti laskenutkaan. Syömisiini olen kiinnittänyt huomiota välillä, ja sitten on ollut niitä kausia ettei aamulla maistu aamiainen, eikä päivällä lounas, mut auta armias kun tulee ilta niin ekaksi syödään iltapalaa, sitten myöhäistä iltapalaa ja ennen nukkumaan menoa vielää suoraan jääkaapista jotain, kun on mukamas niin nälkä.
-sama 14-
Mulla paino nousi Sertralinin aloittamisen jälkeen 54 kg -> 82 kg, vaikken edes syönyt ruokaa enempää kuin ennen. Jostain syystä paino kuitenkin lähti laskuun reilu vuosi sitten, vaikka edelleen sama lääke ja annosmäärä käytössä, eivätkä liikunta- ja ruokailutottumuksetkaan ole juuri muuttuneet. Nykyään painan 64 kg.