Nyt se kostautuu mulle, yksilapsisuus
Totaalisen yksin nyt kun lapsi muutti pois.
Harmittaa kun ei ole muita lapsia.
Kommentit (17)
Luojan kiitos, nyt joudut vihdoin alkaan omaks itekses, tsemppiä!
Missä on puoliso, ystävät ja sukulaiset?
Kaffebulla kirjoitti:
Sinua vartenko ne lapset on?
Kyllä lapsen tehtävä on viihdyttää aikuista. Kiittämättömät pennut, olisi pitänyt tehdä abortti, niin mä aina sanon jos mua ei uskota.
Vaikka olisi useampi lapsi, niin kyllä ne kaikki yleensä kaikki muuttaa pois. Lainassa ne lapset vain on.
Vierailija kirjoitti:
Lapsi siitä yksilapsisuudesta kärsii enemmän. Kun vanhemmat ja sukulaiset on kuollut, on ihan orpopiru. Tästä syystä oon onnellinen että on edes yksi veli.
Joo on mullakin, ei mitään apua, ei olla edes missään tekemisissä.
Minulla on neljä lasta ja olin todella onnellinen kun viimeinenkin lähti, aikaa meni toki kauemmin että kaikki lähtee kuin jos olisi ollut yksi, mutta oikeasti oli helpotus kun pääsi "omaan rauhaan"
No miksi et tehnyt lisää, syytä itseäsi. Olisit saanut sievoiset lapsilisät ja voinut luuhata kotona vuosikausia tekemättä mitään.
Vierailija kirjoitti:
Kaffebulla kirjoitti:
Kyllä lapsen tehtävä on viihdyttää aikuista. Kiittämättömät pennut, olisi pitänyt tehdä abortti, niin mä aina sanon jos mua ei uskota.
Ihme, että lapsesi aikaisemmin ei ole menneet pois. Kukaan sellaista aikuista ei kestäsi. Säälin lapsiasi. Lapsesi ovat aina olleet orvot, jos heillä on sellainen äiti kuin sinä.
Vierailija kirjoitti:
Lapsi siitä yksilapsisuudesta kärsii enemmän. Kun vanhemmat ja sukulaiset on kuollut, on ihan orpopiru. Tästä syystä oon onnellinen että on edes yksi veli.
Eiköhän useimmilla ole tuossa vaiheessa jo oma puoliso ja lapset.
Vierailija kirjoitti:
Kaffebulla kirjoitti:
Lapsillasi ei ole koskaan ollut äitiä.
Vierailija kirjoitti:
Kaffebulla kirjoitti:
Jos minulla olisi sellainen äiti, joka niin kamalia puhuu, en olisi koskaan enää yhteydessä häneen kotoa jo kerran lähdettyäni.
Kun yhden lapsistaan on saattanut haudanlepoon, on onnellinen saattaessaan muut omaan elämäänsä. Äitini sanoi näin, ja saman kokeneena voin sanoa, että kuopuksen lähtiessä, olin onnellinen, että hän saa kokea aikuisuuden iloineen ja huolineen. Minun vuoroni on kokea tyhjä pesä, osa elämän kiertokulkua.
Vierailija kirjoitti:
Kaffebulla kirjoitti:
Lapset eivät ole klovnit, jotta heidän olisi pakko sinua viihdyttää.