Mikä on paras lääke kun kakkonen on jumissa peräpäässä?
Auttakaa naista mäessä. Tiedän mistä megaummetus johtuu eikä se toistu jos on minusta kiinni. Mutta miten saada tulppa ulos?
Kommentit (117)
Tuli uusi pytty taloon. Kesti kolme viikkoa ennenkuin totuin siinä paskantamaan kunnolla.
Monet lääkkeetkin voivat aiheuttaa sivuvaikutuksena ummetusta. Varsinkin jos ummetusta on alkanut esiintyä uuden lääkkeen aloittamisen jälkeen, kannattaa lukea lääkeselosteesta mahdolliset haittavaikutukset. Lääkäriltä tai farmaseutilta voi tällainen jäädä kertomatta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi lihaanit haluavat tuollaisia ongelmia? Ihan omaa syytä syödä lihaa ja kärsiä. Jos olet todella ahminut eläinrasvaa tai juonut lohiöljyä tms niin pahimmilleen sinun pitää mennä päivystykseen suolentyhjennökseen.
Ala vegaaniksi, kuitua tulee 65 g päivässä ja vessakäynti on jo ohi ennen kuin ehtii pöntölle istua.
Apteekissa myydään pieniä ruiskutettavia tuotteita tuohon hätään, mutta muistapa syödä enemmän kasviksia. Kuivattuja luumuja monet kehuvat myös mutta se on hitaampi keino.
Kiitos, mutta haluan mieluummin ehtiä istua pöntölle ensin.
;D :D se on kato sellanen sukkulakakka
No miten kävi Ap? Lähtikö suklaajuna lopulta liikkeelle?
🇺🇦🇮🇱
Vierailija kirjoitti:
Ei nuo syödyt mitään auta, jos se on jo aukolla jumissa.
Peräruiskeet auttaa.
Eipä se auta peräruiskekaan, jos massa siellä täyttää koko aukon ja on kuin kittiä. Et saa sitä letkun päätä sinne niin, ettei sitä kittipaskaa tunkeudu siihen letkuun ja tukkii senkin. Koettu on.
Minulla ilmiön aiheutti kova juusto. Sen kun jätin pois, niin helpotti, mutta ajoittain ummettaa edelleen, sinä ei voi tietää mistä johtuu.
Löysin kuitenkin avun ihan normaalista ruuansulatusentsyymistä. Yksi kapseli aamulla ensimmäiseksi pienen nestemäärän kanssa.
Juustoa en silti uskalla syödä enää. Niin paljon tuskan hetkiä se aiheutti.
Itsellä meni suoli jumiin kun sain päähäni syödä kunnolla punajuurta, kun se on niin terveellistä. No varmaan onkin, mutta ei ihan yksinään isompaa annosta. Kaivellahan sitä sieltä piti, join myös vettä runsaasti. En muista kokeilinko tuota yhden mainitsemaa suihkuttelua.
Alkoi ne sitten vähitellen tulla itselläänkin ulos. Voin sanoa, että silloin helpotti.
Pegorion aiheutti minulle kaliumin puutoksen, lääkäri määräsi lopettamaan sen käytön. Itse oli aiemmin sen minulle neuvonut kovaan ummetukseen. Olen muista syistä jatkuvassa kontrollissa ja säännöllisin välein otetaan kaikki kokeet. Siitä tuo puutostila huomattiin ja se ei ole hyväksi. Joten ei muuta kuin vatsan sopivana pitäminen ruokavaliolla. Maitotuotteita ei liikaa.
Ihmiset on erilaisia, täytyy vaan itse tarkkailla mitä syö ja mistä se ummetus aiheutuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Macrogol.
Tämä on pitkäaikaisen ummetuksen hoitoon näköjään. Kestää monta päivää ennen kuin vaikymtus rupeaa näkymään. Väärä lääke tähän ongelmaan?
Sama kokemus Pegorionista, toimii ns. ylläpitona paremmin kuin akuutissa tilanteessa, jossa sitten Laxoberon on hyväksi havaittu.
Ota 0,5 dl rypsi- tai oliiviöljyä, juo kahteen tuntiin pari litraa kädenlämpöistä vettä. Liikkeelle lähtevä löysempi kakkamassa poksauttaa tulpan peräaukon suulta, ja ah, taas on kepeä kirmailla.
Joko on tullut tuskan parahdus vaiko pas..?
Levolac on hyvä lääke, mutta ihan akuuttia apua sillä ei saa. Säännöllisesti käytettynä parhaimpia vatsalääkkeitä.
Aluksi kerää ilmaa vatsaan, mutta ei mitenkään kivuliaasti.
Vierailija kirjoitti:
Risiiniöljy.
Tätä ehdotin joskus lääkärille niin sanoi että ei missään tapauksessa. Ei se pehmitä loppupään tukosta vaan pahentaa tilanteen kun löysä ei pääse ohi.
Juoksulenkki auttaa.Siinä tulee tärinää ja johan lähtee suoli toimimaan..Mene metsälenkille tms.lenkille juoksemaan ja paperia mukaan, sillä voi tulla kiire puskaan nopeasti.Tämä ei ollut vitsiohje vaan moneen kertaan ja toimiva minulla.
Vierailija kirjoitti:
Juoksulenkki auttaa.Siinä tulee tärinää ja johan lähtee suoli toimimaan..Mene metsälenkille tms.lenkille juoksemaan ja paperia mukaan, sillä voi tulla kiire puskaan nopeasti.Tämä ei ollut vitsiohje vaan moneen kertaan ja toimiva minulla.
Myös trampoliini on osoittautunut tehokkaaksi.
Olen ummetustani lääkinnyt runsaalla jokapäiväisellä alkoholin käytöllä. Nyt luin maksakirroosista. Järkyttävää luettavaa. Minulla tuli paskat housuun pelkästä pelosta kirroosia kohtaan. Ensin pepustani kuului todella kovaäänistä ja pitkäkestoista rutinaa(kaasua) ja sen jälkeen ripuli roiskui housuihini kovalla paineella. Nyt laitan korkin kiinni lopullisesti
Yleensäkin kannattaa aina käydä pytyllä, jos on vähänkin tunne, että jotakin voisi tulla. Monilla tuntemus on heikentynyt ja voi johtaa siihen, että pääsee kertymään kova tulppa ennen kuin alkaa tuntua kunnolla. Sen ulos ähistäminen voi sitten ollakin työn takana niin kuin ap:lla.