Naiset, mitä mieltä olisitte siitä, jos teidän tulisi...
Kommentit (29)
Kyllä mä vähän ihmettelisin kun kummiskin itse ostin vihkisormukseni.
Olisi kieltämättä jännää ostaa rannekello miehelle, kun en tiedä niistä mitään. :D Taskukello olisi siisti. Nainen25V
Tilannetta ei koskaan tullut ja ei tule. Koska aikuisena naisena haluan elää itseänäisesti.Vaikka rahaa vähemmän kun ei miestä.Mutta vapaus itsestä omasta kehosta tekemisistä ymm.Vastaan vain itselle.Siksi päädyn aina suhteeseen jossa kunpikin tiedämme mitä haluamme.Yhteinen kemia.Ilman asumista yhdessä tai avioliitoa. Valitettavasti 22vuoden suhde kuoli yllätäin sydis, 2021
Niin no, mä ostin meidän sormukset. Ostin myös rannekellon, mutta eri yhteydessä.
Ois se vähän outo laki jos kello pitäisi ostaa mutta on niitä varmasti oudompiakin sääntöjä maailmassa.
Vierailija kirjoitti:
Tasa-arvoa. Mitä se mies saa vihkimisestä ?
Naisille on itsestään selvää, että he saavat sormuksen. Mutta jos mies haluaa jotakin kallista naisen ostavan miehelle, niin se on naisista taloudellista hyväksikäyttöä.
Minä ostin miehelle rannekellon jo seurusteluaikana, mutta ei se sitä koskaan tykännyt käyttää. Ihan hyvän kellon saa jo muutamalla kympillä. joten olisin voinut ostaakin.
En ymmärrä miksi minun pitäisi sormukseni ostamisen jälkeen vielä maksaa miehelle kellokin? Ja älkää nyt väittäkö, että jollekin on mies ostanut sormuksen! Itse olen omani maksanut kun valitsinkin.
En halunnut naimisiin. Kun odotimme esikoista, mies kysyi, pitäisikö meidän mennä naimisiin, ja minä vastasin, että minkä ihmeen takia.
Minä olen ostanut miehelle iPhonen. Rannekelloa hän ei tarvitse.
Suomessa on yleinen tapa, että kihlaparista molemmat kantavat kihlasormusta heti kihlauksesta lähtien. Tämä ei kuitenkaan ole yleismaailmallinen tapa, sillä monissa kulttuureissa miehellä sormus tulee käyttöön vasta vihkimisen yhteydessä.
Kihlasormus, tai edes vihkisormus, ei ole pakollinen, vaan käytännössä perinne, jota lähes kaikki pareista kuitenkin haluavat noudattaa. Tavallaan pakollisen sormuksesta tekee vain evankelis-luterilainen vihkikaava.
https://www.haat.fi/artikkeli/suomalainen-kihlasormusperinne-on-maailma…
Miksi mun olisi pitänyt kahden sormuksen (mun ja miehen) lisäksi maksaa miehelle kello?
Rannekellot ovat miesten koruja, eli sormuksiin rinnastettavia esineitä.
Avopuolisolla on jo yksi rannekello, jota ei käytä. Olen kyllä miettinyt, että jos ostaisin hänelle älykellon. Mutta taitais sekin jäädä käyttämättömäksi.
Vihkisormuksen perään en ole koskaan haikaillut, eikä avopuolisokaan.
Vierailija kirjoitti:
Minä ostin miehelle rannekellon jo seurusteluaikana, mutta ei se sitä koskaan tykännyt käyttää. Ihan hyvän kellon saa jo muutamalla kympillä. joten olisin voinut ostaakin.
Jos mies on kiinnostunut rannekelloista ja tietää niistä jotakin, niin muutamalla kympillä ei kyllä kannata kelloa ostaa. Tulee hukka ostos kun ei se mies mitään parinkympin lelua kuitenkaan halua käyttää. Älkää naiset muutenkaan ostako miehillenne rannekelloa summanmutikassa, tulee helposti hutiostos. Naiset monesti haluavat jonkun muotimerkki kellon (Dolce&Gabbana tai Tommy Hilfiger yms.) joka on kallis vain sen logon takia, vaikka kello on muuten ihan sekunda ja sisällä 5€ kiinalainen koneisto ja kello silti maksaa monta sataa. Jollain reilu satasella saa jo esim ihan ok Seikon, joka on sentään oikea kellomerkki. Sama juttu kuin miesten ei varmaan kannata ostaa naiselle kenkiä tai käsilaukkua omin päin jos naiselle on nuo tuotteet tärkeitä, että mikä se laukku tai kengät on.
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä miksi minun pitäisi sormukseni ostamisen jälkeen vielä maksaa miehelle kellokin? Ja älkää nyt väittäkö, että jollekin on mies ostanut sormuksen! Itse olen omani maksanut kun valitsinkin.
Kyllä mä ostin mun vaimolle sormuksen, eikä tästä oo kuin puolitoista vuotta aikaa. En oo kuullutkaan että nainen ostaa itse itselleen kihlasormuksen. Ilmeisesti joku uusi ilmiö. Muuten kyllä raha asiat menee suunnilleen puoliksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mä ostin mun vaimolle sormuksen, eikä tästä oo kuin puolitoista vuotta aikaa. En oo kuullutkaan että nainen ostaa itse itselleen kihlasormuksen. Ilmeisesti joku uusi ilmiö. Muuten kyllä raha asiat menee suunnilleen puoliksi.
No meillä ei ollut kihlasormuksia mutta minä (nainen) ostin kummankin vihkisormukset. Tästä aikaa 12v.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eri
Me oltiin kihloissa pidempään ilman sormuksia, mutta kun päätettiin hääpäivä niin käytiin yhdessä ostamassa sormukset ja mä taisin maksaa molemmat sillon 🙂
Ei liikuttaisi elämääni mihinkään suuntaan. En ole menossa avokkini kanssa naimisiin ja jos jostain syystä menisimme, niin en haluaisi sormusta. Jos hän haluaisi uuden rannekellon, niin ostaisin ihan mielelläni vaikka syntymäpäivä- tai joululahjaksi.