Marin tosi hyvä Pääministerin haastattelutunnilla radiossa
Ihmettelen miten pystyy noin hyvin vastailemaan noinkin hankaliin kysymyksiin.
Kommentit (17)
Miettikää että itse pitäisi tuollaisiin kysymyksiin vastata tuosta vain. Olen aika selkeäsanainen itsekin, mutta en pystyisi mitenkään.
Vierailija kirjoitti:
Miettikää että itse pitäisi tuollaisiin kysymyksiin vastata tuosta vain. Olen aika selkeäsanainen itsekin, mutta en pystyisi mitenkään.
Onko tullut mieleen että koulutus löytyy keskusteluun politikoilla?
Assistentit jotka tekee puheet valmiiksi?
Vierailija kirjoitti:
No ei ole. Lakkaa spämmäys.
Kuuntelitko koko lähetystä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toimittajat haastoivat. Ei sille kysymyksiä etukäteen toimiteta.
Marin ei vastannut yhteenkään muuhun kysymykseen kuin viimeiseen eli mitä aiot tehdä seuraavaksi. Kaikki muut "vastaukset" oli poliittista jargonia ilman sisältöä.
Kysymys: Mistä olette itse valmis leikkaamaan seuraavassa budjetissa?
Vastaus: Työllisyys on tärkeä asia ja samoin talouden elinvoimaisuus.
Vierailija kirjoitti:
Siellä ei nimenomaan ole oikeasti hankalia kysymyksiä. Ylen muinaisjäänne pääministerin aseman pönkittämiseksi. Arvoton näytelmä.
Kyllä nyt oli joukossa muutama hankalakin kysymys minun mielestäni.
Mitä hankalaa siellä kysyttiin? Miksi äänestit SDP:n yhteisen kannan vastaisesti verkkokalastusäänestyksessä? Eli miksi puolueen puheenjohtaja on eri mieltä kuin puolue?
Vierailija kirjoitti:
Mitä hankalaa siellä kysyttiin? Miksi äänestit SDP:n yhteisen kannan vastaisesti verkkokalastusäänestyksessä? Eli miksi puolueen puheenjohtaja on eri mieltä kuin puolue?
Siis tarkennuksena: pidättäytyä äänestämästä kokonaan on käytännössä sama asia kuin äänestää vastaan. Sannahan oli salissa, mutta käsi ei äänestysnappiin yltänyt.
Vierailija kirjoitti:
Hän vastasi selkeästi tuohon. Se oli kansalaisaloitteen pohjalta tehty lakiesitys. Puheenjohtajana ei voinut äänestää SDP:n ryhmän esityksen vastaisesti. Olisi halunnut tiukemmat rajoitukset verkkokalastukselle. Ei jäänyt muita vaihtoehtoja kuin jättää äänestämättä.
Aloituksesta kannattaa epäillä myös demarien jo alkanutta eduskuntavaalipropagandaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis tarkennuksena: pidättäytyä äänestämästä kokonaan on käytännössä sama asia kuin äänestää vastaan. Sannahan oli salissa, mutta käsi ei äänestysnappiin yltänyt.
Selitti asian radiossa ihan selkeästi.
Vierailija kirjoitti:
Taas on Marinin sometiimi vaikuttamassa.
Marin palkkasi vuosi sitten kahdeksan ihmistä sometiimiinsä. Tässä on tuloa.
Pohjois-Korean Kimin kaltaista ylistämistä heti kun Marin näkyy jossain (muualla kuin fliltteröidyissä instakuvissa, joista ei puhuta mitään)
Tuskin ne sunnuntaisin on töissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puheet on eri asia, kuin keskustelu suorassa lähetyksessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hän vastasi selkeästi tuohon. Se oli kansalaisaloitteen pohjalta tehty lakiesitys. Puheenjohtajana ei voinut äänestää SDP:n ryhmän esityksen vastaisesti. Olisi halunnut tiukemmat rajoitukset verkkokalastukselle. Ei jäänyt muita vaihtoehtoja kuin jättää äänestämättä.
Ehei, Sanna unohti kokonaan kertoa, miten meillä kansalaisaloitteen pohjalta tehdyt lakialoitteet toimivat JA miksi hänen oma puoolueensa otti yhteisen kannan, joka on päinvastainen kuin johtajansa oma kanta. Katsos kun vasemmistopuolueissa ei ole tapana etenkään johtajan livetä yhteisestä kannasta missään asiassa, niin nyt on enemmän kuin outoa, että Sanna on oma puolueensa SDP:n sisällä. Näistä asioista kun on tapana puolueissa keskustella ja laatia yhteinen kanta ja sitten kaikki ovat sen takana.
Sanna olisi koska tahansa kesken lainsäädäntötoimien voinut esittää (tai esityttää kansanedustajan välityksellä) tiukennusta kansalaisaloitteeseen, mutta hän ei sitä tehnyt.
Oliko opeteltu juttu, kysymykset tiedossa etukäteen, jopa annettuina?
Tottakai joku pääministerin puheet kirjoittaa, niin kuin aina ja kaikille ministereille ne joku tekee. Suora lähetys on eri asia, toimittaja saa kysyä, mitä haluaa. Sama jossain A-studiossa. Eikö edes siitä saa antaa Marinille tunnustusta, että on selkeä ja hyvä viestijä
👏 sanna fani jaksaa ylistää .