Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kun lapset lähtee pesästä, miten itse asutte?

Vierailija
23.10.2022 |

Pyörittelen täällä eri vaihtoehtoja. Jäädäkö tähän, muuttaako esimerkiksi keskustaan vaiko palata lapsuusmaisemiin (tunnin päähän täältä Helsingistä).

Miten olette ratkaisseet, aiotte ratkaista tai tekisitte?

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
23.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ainakin haaveilen kaupungin keskustaan muuttamisesta täältä kehyskunnasta. Tilanne ei tosin ole ajankohtainen vielä muutamaan vuoteen, joten saa nähdä, mikä on ajatus sitten.

Vierailija
2/15 |
23.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asutaan tässä niin kauan kun se tuntuu hyvältä vaihtoehdolta. Jossain vaiheessa varmaan muutaan pois omakotitalosta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
23.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos saan ukon tästä muuttamaan vähän pienempään niin hyvä.

Vierailija
4/15 |
23.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä samassa talossa asutaan edelleen, työpaikatkin suht lähellä. Mihin tästä nyt alle viisikymppisinä pitäisi muuttaa?

Vierailija
5/15 |
23.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen joskus ajatellut että sellainen Portsan sinkkuilu-puutaloasunto olisi sitten minun toiveeni mutta sittemmin ajatukset ovat vaihdelleet muuttaa jonnekin Tortinmäen perukoille pitämään mummonmökkiä tai sitten lähiöelämää rivarissa esim. Länsikeskuksessa hyvien palvelujen äärellä.

Onneksi vielä aikaa tuohon pari-muutama vuosi.

Työpaikka on ja pysyy Turun keskustassa kuitenkin.

Vierailija
6/15 |
23.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihdettiin ok talo puolta pienempään.

Vierailija
7/15 |
23.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun saisin vielä akanki lähtemään niin elämä alkais uudelleen.

Vierailija
8/15 |
23.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeinen lentänee pesästä nyt puolen vuoden sisään, mutta tässä mun on asuttava sitten yksin ainakin vuoden verran sen jälkeen, koska ei ole luottotietoja niin tuskin uutta asuntoa mistään saan. Lisäksi on sitten ainakin yksi huone sitä varten kun lapset tulee kyläilemään. 

Todennäköisesti sitten kun saan luottotiedot takaisin, muutan pienempään asuntoon ja toivottavasti toiselle paikkakunnallekin jos saan sieltä töitä.

Vierailija
9/15 |
23.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asutaan nykyisessä kodissa eläkeikään asti, niin on lapsillakin tilaa vierailla ennen kuin asettuvat aidosti omilleen. Sitten okt vaihtuu pieneen kerrostalo- tai rivariasuntoon lähempänä kesämökkiä.

Vierailija
10/15 |
23.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan vähän pyöritelty asuttaisinko vähän ulkomailla, sillä se on molemmista kiinnostava ajatus, ja miehen työpaikan toimipisteitä  on ympäri Eurooppaa .

Mutta myytäisiinkö talo, vai laitettaisiinko vuokralle siksi aikaa, on vähän hankala kysymys. Tällä hetkellä ei myöskään ole lapsenlapsia , jos heitä joskus saadaan haluttaisiin olla lähellä ja apuna. 

Vierailija
11/15 |
23.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla meni niin että kerrostalo purettiin. Sain pienemmän asunnon.

Vierailija
12/15 |
23.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen joskus ajatellut että sellainen Portsan sinkkuilu-puutaloasunto olisi sitten minun toiveeni mutta sittemmin ajatukset ovat vaihdelleet muuttaa jonnekin Tortinmäen perukoille pitämään mummonmökkiä tai sitten lähiöelämää rivarissa esim. Länsikeskuksessa hyvien palvelujen äärellä.

Onneksi vielä aikaa tuohon pari-muutama vuosi.

Työpaikka on ja pysyy Turun keskustassa kuitenkin.

Asuisipa Turussa. Siellä tekisin just tuon että muuttaisin Portsaan. Meidän mökki on puolivälissä Helsinkiä ja Turkua ja olen sieltä tunnin päästä Turusta myös kotoisin.

Ainoa vaan että lapset varmaan jää tänne Helsinkiin. Ap

Vierailija
13/15 |
23.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viimeinen lentänee pesästä nyt puolen vuoden sisään, mutta tässä mun on asuttava sitten yksin ainakin vuoden verran sen jälkeen, koska ei ole luottotietoja niin tuskin uutta asuntoa mistään saan. Lisäksi on sitten ainakin yksi huone sitä varten kun lapset tulee kyläilemään. 

Todennäköisesti sitten kun saan luottotiedot takaisin, muutan pienempään asuntoon ja toivottavasti toiselle paikkakunnallekin jos saan sieltä töitä.

Meillä tuo viimein lentäneen pesästä päätyi siihen, että meistä tuli isovanhempia. Tytär sairastui synnytyksen jälkeiseen masennukseen ja lapsen isä lähti. Meistä tuli taas melkein koko aikaisia vanhempia.

Vierailija
14/15 |
23.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ympäri vuoden lämpimässä EU-maassa, miljoona kaupungin keskustan tuntumassa, läpitalon kattoterassillisessa kattohuoneistossa merinäköalalla.

Vierailija
15/15 |
23.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutin Toscanaan kun rupesin eläkkeelle, ostin talon kukkuloilta, täällä mennyt jo kohta 13 vuotta. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme seitsemän