vauva perätilassa - miten liikkeet tuntuvat?
Minulla on sikiö (mielestäni) enemmän ja vähemmän ollut perätilassa, tämä on ultrassa ja neuvolassa pari kertaa todistettu, mutta muutaman kerran myös on selvästi rt:ssakin eli pyörii vielä jonkin verran (nyt rv 35)
Eli miltä perätilaisen vauvan liikkeet ovat tuntuneet tai missä`? Itse olen alkanut epäillä omia tuntemuksia, koska kolmesti on oma arvioni mennyt ristiin ultran tai neuvolan kanssa.
minulla liikkeet tuntuvat ylävatsalla laajoina pään tai pyllyn puolelta toiselle liikkumisina. Perätilassa olleessaan mielestäni vauva potkii vasemman puolen lantioluihin ja punnaa itseään sieltä ylöspäin.. Toisaalta jalat varmaan ovat suurinpiirtein samoilla kohdin oli perätila tai ei??
kokemuksia?
Kommentit (8)
Mulla tuntui liikkeet juuri tuolta kuin kolmosella, ja vauva oli ihan normaalissa tarjonnassa. Kyllä se peffakin voi kylkeä painaa, ja pää virtsarakkoa.
Alhaalla tuntuvat liikkeet olivat siis teräviä ja usein myös kipeitä, kun vauva potkaisi suoraan rakkoon... Mutta varmasti jokainen tuntee omalla laillaan ne liikkeet..
Alakautta syntyi molemmat, eikä oikeastaan mitään eroa synnytyksen rankkuudessa/helppoudessa.
yritän vain päästä selville milloin lapsi olisi missäkin asennossa. Välillä tunnen terävämpiä ja selvästi jaloista lähteviä potkuja alhaalla jskus suoraan alas, enemmän kuitenkin tuonne vasempaan lonkkaan ja ylhäällä muljuu jotain joka toisaalta välillä tuntuu pyllyltä ja väliltä päältä.
ap
Kyljissä ja ylhäällä muutenkin tuntui tosi vähän mitään, välillä käsiä ojenteli.
Neuvolassa väittivät että raivotarjonta on mutta väärässä olivat. Ja minä vaan ajattelin että jahas, pojasta tulee sitten nyrkkeilijä... (meillä ei neuvolassa ole ultraa eli käsikopelolla vaan asentoja arvaillaan)
ei paljon loppuvaiheesta päässyt potkimaan mutta pyöritti päätään inhasti kylkluitten alla. Ei siis tuntunut mitään teräviä potkuja missään, vaan ikävää muljutusta.
keinahteli, ei potkuja oikeastaan tuntunut.
Pää tuntui kovana pallona oikeassa kyljessä. Loppuajasta en uskaltanut enää nukkua oikealla kyljellä, kun tuntui, että painaisin samalla lapsen pään littaan...
Toki ne liikkeet ei aina tuntunu samassa paikkaa, mutta suurin osa liikkeista tuntui suoraan alas. Toinen merkki oli se, että vauvan pää oli toisen kylkikaaren alapuolella, enkä pystynyt kunnolla taivuttamaan itseäni kyseiselle puolelle...
Jos sinulla on vahvemman tuntoiset liikkeet alhaalla päin ja taas heikommat ylhäällä, vauva on luultavasti perätilassa..