Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ammattina rakennusala naiselle

Kristiina
22.10.2022 |

Huom! Naisena valmistuin rakennusmestari 1995. Varsinaisia töitä ei minulle siltä alalta ole koskaan suotu. Se ei johdu siitä että olisin ollut huono oppilas. Sain stipendin valtakunnallisesti ja myös paikallisesti rakennusmestari yhdistykseltä. Ne eivät riittäneet näyttämään CV: säkään kuinka hyvä olen. Joten tein vuosia niitä näitä, kunnes ystävän kautta pääsin hetkeksi ammatilliseen oppilaitokseen opettajaksi. Siellä ollessani minua kannustettiin päivittämään vanha rakennusmestari tutkinto, jotta voin hakea opettajakorkeakouluun. Tein niin opiskelin työn ohessa itselleni AMK rakennusmestari pätevyyden ja sen jälkeen ammatillisen opettajakorkeakoulututkinnon. Jolloin olen pätevä opettamaan rakennusalaa opiskelevia ammatillisissa oppilaitoksissa. Olin jo ollut koko tämän opiskeluni ajan töissä ammattiopistossa. Kun valmistui sain töitä puolen vuoden ajaksi ja sen jälkeen työni loppui siellä. Minun jälkeeni opettajakorkeakouluun lähteneet "miehet" menivät minun edelle kun opettajan paikkoja oli auki. Koin kovin epäoikeuden mukaisena kun minua ei pidetty minään ja tulin todella sukupuolisyrjityksi.

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa se on vartiointialalla. Keskinkertaiset miehet ylenee, hyvät naiset ei.

Vierailija
2/2 |
02.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa nainen on vain kaffenkeittäjä.

Osaamista arvostetaan muualla, etenkin mies voittoiset alat. Ei kannata...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kahdeksan