Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voi minua kamalaa äitiä...kamala tappelu 3-vuotiaan kanssa päikkäreistä...

Vierailija
03.11.2006 |

...huusin ja raivosin kun lopulta paloi päreet, menin lukkojen taa vessaan jäähylle kun olisin muuten varmaan lyönyt :( tällä välin pikku poikani oli mennyt omaan sänkyynsä ja nukahtanut. Onko täällä muita uhmaikäisten loppuun palaneita äitejä? Nyt kamala morkkis...

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
03.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli eilen yhtä hulabaloota 3v tytön kanssa. Kun sain hänet nukkumaan menin itkemään olohuoneeseen. Helpotti kummasti.

Et ole yksin!:D

Vierailija
2/19 |
03.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuopus ei enää suostu päikkäreille, on 2 v 1 kk, esikoinen jätti väliin vähän alle 3-vuotiaana.

Ovat kotihoidossa joten ihan turha vääntää väkisin. Menevät sitten aikaisemmin vaan nukkumaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
03.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitten kun kysyn, että teitkö sä tän tahallas, niin aina vastaa, että joo. ilmeisesti peloissaan. Tajuan tämän aina silloin, kun olen rauhallinen, mutta tunnekuohussa unohdan.

Vierailija
4/19 |
03.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä poika jätti kesällä tutin pois ja siitä lähtien nukkumaan meno yhtä helvettiä. Jättäisin päikkärit jo mielellään pois, mutta meillä ei oikein nukuta öisinkään. Tänäänkin on herätty aamulla seiskalta..

oon menossa yövuoroon, joten siksikin varmaan pinna kireellä.

ap

Vierailija
5/19 |
03.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakkohan ne on leikata,pojalla kasvaa niin nopsaan et viikottain tapellaan samasta asiasta... joskus mulla pitää pinna,nyt taas ei hermo kestänyt... poika potkii ja nykii jalkaa ja leikkaaminen mahdotonta.. tänään muutaman kerran pistin jäähylle ja sit meni hermot,tuli karjaistua ja poika huutamaan ja itkemään kun säikähti kun äiti huutaa...:(

menin olkkariin,soitin miehelleni ja haukuin sen samantien... jotenkin se rauhottaa... mies onneks ymmärtää nää...

Vierailija
6/19 |
03.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä!

Vierailija
7/19 |
03.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun ei se edes roikkunut. Havahduin hiljaisuuteen ja oli siis käynyt nukkumaan yksinään :(

Vierailija
8/19 |
03.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teit siis ihan oikein. Joskus palaa pinna, jos lapsi ei tottele, ja piste. Siinä ei ole mitään ihmeellistä, ja lopputulos oli kaikkien eden mukainen. Häntä pystyyn vaan: tuo vessaan meno oli hyvä idea.

Vierailija
9/19 |
03.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hetkiä, joista ei olla niin ylpeitä... :/

Toiseksi, oletko miettinyt, että yöunet sujuisivat ehkä paremmin, jos päiväunet loppuisivat? Meillä ainakin entinen yökukkuja menee nykyisin yhdeksältä nukkumaan, nukkuu aamuisin pidempään, eikä äidin tarvitse käydä jokapäiväistä vääntöä nukkumaan menosta päivisin. Aluksi tuntui raskaalta lopettaa päikkärit (äidin oma aika :) ), ja lapsikin oli päikkäriaikaan viikon verran kärttyisä ja levoton, mutta kun löysi uuden unirytmin, on nukkunut yöt hyvin ja pidemmät yöunet, ja päivisin on reipas kuin mikä. Eikä ikää ole kuin vasta 2,5-v.

Vierailija
10/19 |
03.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsellanne yöunetkin huonot!

Meillä parani ainakin nukkumaan meno illalla ja nukkuu 12 tuntia putkeen kun lopetti päikkärit ja tyttö nyt 2v2kk

Vierailija
11/19 |
03.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

... ja nyt nukkuu pidemmät yö unet. Ja siis meillä oli juuri noita tappeluita päikkäreistä... joskus siihen touhuun meinasi mennä 2h päivästä ja tuumasin että on meillä parempaakin tekemistä yhdessä täällä kotona kuin tapella 2h päikkäreistä :)

Mutta muutoin tuossa uhmassa tsemppiä! noita hetkiä tulee varmasti jokaiselle... Meillä 3v poika on ruvennut tunnistamaan koska alan hermostua ja toteaa aina ressukkana että " äiti, älä viitsi olla tuommoinen" !

Ai että se kolahtaa ja nykyään alkaa jo hymyilyttää tuon kommentin jälkeen ja kiukku unohtuu.

Vierailija
12/19 |
03.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ystävällisesti ehdotan, että kokeilisit jättää päikkärit pois. Meillä poika jätti päiväunet kun oli 2v4kk koska nukkui yöllä niin älyttömän vähän. Itse olin ihan hermona kun yöunet olivat klo 23-06:30. Eka viikko ilman päiväunia oli tietty aika hankalaa, eikä yöunet pidentyneet, eli poika oli ihan puhki poikki. Mutta sitten rupesi tottumaan uuteen rytmiin ja kun ne päiväunet jäi, niin yöunet piteni 11-12 tuntiin, eli koko vuorokauden unimäärä kasvoi melkosesti!

Vierailija
13/19 |
03.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Pakkohan ne on leikata,pojalla kasvaa niin nopsaan et viikottain tapellaan samasta asiasta... joskus mulla pitää pinna,nyt taas ei hermo kestänyt... poika potkii ja nykii jalkaa ja leikkaaminen mahdotonta.. tänään muutaman kerran pistin jäähylle ja sit meni hermot,tuli karjaistua ja poika huutamaan ja itkemään kun säikähti kun äiti huutaa...:(

Vierailija
14/19 |
03.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi rauhoittaa yöunet.

meillä lapsi alkoi nukkumaan öisin kellon ympäri kun päiväunet jätettiin pois.

Kokeile jättää ne pois ja laita illalla aikaisemmin nukkumaan.

Vierailija
15/19 |
03.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä kuinka huonosti teillä menee yöt - meilläkin 3 v herää klo 7, mutta nukkuu kyllä hyvin klo 9 alkaen. Ennen yöunet oli katkonaiset, mutta heräilyt jäi kun jätettiin päiväunet pois (jo reilut puoli vuotta sitten).

Mä taas raivosin tänään pojalle liikenteessä, kun tuolla nietoksissa rupes temppuilemaan, kun ei saanut ensimmäisenä kiivetä lumivallin yli (autotielle rekkojen alle). Pakolla istutin sitten hänet ja pikkusiskon pulkkaan ja huusivat molemmat kotiin saakka. Tästä suuttumisesta ei tullut edes tunnontuskia, kun totteleminen liikenteessä on turvallisuuden kanssa niin ehdottoman pakollinen juttu. Suoraan sanoen ekaa kertaa kävi mielessä tukistaa tms. opetustarkoituksessa, jäi kyllä ohikiitäväksi ajatukseksi.

Vierailija
16/19 |
03.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki iltapäivällä saattaa tulla kiukkukohtauksia, mutta yöunille menevät kahdeksalta tai jopa puolelta. Nukkuvat aamuun asti heräämättä, yhdeksään vähintään.

Loppui se ainainen nukutuskiukuttelu jota saattoi kestää 4 tuntia (tai ylikin) päivässä. ENsin päiväunille, sitten yöunille. Nyt menevät sänkyyn ja nukahtavat ja vanhemmat saavat olla kahden.. =)

Vierailija
17/19 |
03.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä jäi päikkärit jo reilusti alle 3v pois. Toki joskus vieläkin saattaa silloin tällöin nukkua päikkärit mutta kyllä silloin illalla nukkumaanmeno on vetkuttelua ja yöunet rikkonaisia...

Vierailija
18/19 |
03.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pisti vaan hihityttämään, kun soitit ja haukuit samoilla tulilla miehesikin :D Itselläni sama paha tapa toisinaan. Onneksi myös mulla ymmärtävä mies :)

Vierailija
19/19 |
03.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

saatiin ne varpaankynnet leikattua lelukuvaston,muumitarroje,xylitol-pastillin ja tietokonepelin piipityksen kanssa..

ja ei,pojan varpaita ei kutita,sukuvikana aivan järjettömän oudot varpaat,mulla ja äidilläni suorastaan lentää oksennus jos joku painaa tietystä kohtaa varvasta (varsinkin kaks viimistä varvasta!!!! hui,yök!!!!) ja poika kai perinyt tämän...

Toisaalta ymmärrän et on inhaa,toisaalta hermot meinaa pettää (ja pettääkin välillä...) kun laps-parka ei tajua et pakko ne on silti leikata...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kaksi