Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kahden viikon juomisen lopettaminen seinään

Vierailija
22.10.2022 |

Viime viikolla oli kyllä yksi selvä päivä ja kuitenkin vain kaljaa mennyt, joten stressaanko liikaa kun ahdistaa lopetus?

Kommentit (45)

Vierailija
21/45 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ketipinor. Oon ollut 5 vuotta kännissä, nyt viikon putkeen selvänä tuon lääkkeen ansiosta. Ahdistus vain minimitasoa ja nukkunutkin olen. Tällä meinaan jatkaa.

Sekakäyttöä.

Sekakäyttöä on jos ottaa Ketipinoria alkon tai jonkun päihteen kanssa. Minä en ota. Eikä ketistä tule mitään "oloja", vain tasaa mieltä.

Mutta palstamammoille tällaiset on hurjia asioita.

Vierailija
22/45 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tapahdu mitään.. ehkä morkkis, mutta sekin riippuu siitä mitä oot tehnyt.

Deliriumiako pelkäät vai masennusta? Vai vaan sitä, että ilman viinaa on tylsää?

Lähinnä yksin juonut ni ei mitään sellaista ole tullut tehtyä. Ja kaljaa vain mennyt ni tuntuu ettei edes enää känniin tule. Morkkis kylläkin jo joka aamu rahanmenosta... Pelkään kaikkia noita. Ehkä eniten sitä kun krapulani on ahdistusta, että jos se pahenee kun en saa loiventavaa.

Älä mieti sitä rahaa, ne on jo palaneita. Yritä juoda paljon vettä, jos saat jotain vatsatautiin tarkoitettuja nesteytyslääkkeitä, niin ota sellainen. Ajoissa nukkumaan ja huomenna on ihan eri fiilikset! Tsemppiä!

Kiitos tsempeistä. Oon tänää jo juonu mut jos huominen ois se et ei enää...

Onko sulla kavereita? Ois hyvä, jos voisit melko aikaiseksi sopia jonkun menon. Sitten tulee mentyä aikaisin nukkumaan. Nukkuessa ei pysty tasoittamaan, eikä ahdista niin paljon. Tuu kertomaan huomenna, miten jaksat!

Ensiviikolle kyllä on tekemistä, niiden takia juuri tahtoisin olla ilman krapulaa. Tulen kyllä huomenna ilmoittelemaan!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/45 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ootpa heikko tapaus... Mottaisin

laita itsesi kuntoon terveytesi vuoksi.

Muista tämä oma neuvosi,kun sairastut syöpään, sydän- ja verisuonitauteihin, diabetekseen tai Alzheimerin tautiin.

Vierailija
24/45 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ootpa heikko tapaus... Mottaisin

laita itsesi kuntoon terveytesi vuoksi.

En sitten tiedä miten paljon se mottaus auttaisi tähän?

Vierailija
25/45 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Diapam+ vissyä ja limua/mehua. Kyllä se siitä.

Vierailija
26/45 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieti sun alko käyttöä jos krappa aiheuttaa tuollaisia oloja. Tiedän kyllä että joillekin tulee noita pahoja lisko oloja, mutta tuo on oire jostain muustakin. Ei ihme että lopettaminen vaikeaa. Pyydä kaveria illalla hakeen sun pankkikortti ja oluet pois ja antamaan maanantaina tms takas.

Vierailija
27/45 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mieti sun alko käyttöä jos krappa aiheuttaa tuollaisia oloja. Tiedän kyllä että joillekin tulee noita pahoja lisko oloja, mutta tuo on oire jostain muustakin. Ei ihme että lopettaminen vaikeaa. Pyydä kaveria illalla hakeen sun pankkikortti ja oluet pois ja antamaan maanantaina tms takas.

Joo siis kyllähän tä käyttö on mennyt nyt pahasti yli. Ei pelkällä viihdekäytöllä sellaisia oloja tule... 

Vierailija
28/45 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo siis kyllähän tä käyttö on mennyt nyt pahasti yli. Ei pelkällä viihdekäytöllä sellaisia oloja tule... 

Kaikille itseään mottaamaan kehottaville ja muille kauhistelijoille, päihderiippuvuus on sairaus, ei kukaan halua sun mainitsemia "pahoja lisko-oloja" (mitä ne ikinä onkaan) tai kitata kaljaa ensimmäisenä aamulla, ihan yhtä vähän ihmiset haluaa sairastua syöpään, als:Iin tai reumaan. Toisilla sairastuu mieli, toisilla elimet, ei sitä voi itse valita - valitettavasti, kun vain toinen sairastumisista on näemmä hyväksyttävää.

Vierailija
29/45 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi AP. Juomisen lopettamisesta tulee ahdistava olo. Siihen voi hankkia lääkkeet tai kestää kuin mies/nainen. Lataa puhelimeen sovellus, joka kertoo mitä tässä vaiheessa raitistumista tapahtuu kehossa ja miksi susta tuntuu siltä kuin tuntuu. Kyllä se ohi menee. Ahdistuksesi syy on viina.

Mä lopetin 10 vuoden juomisen seinään. Arvaapa paljonko se ahdisti. Oli kolme ihanaa selvää vuotta ja sitten läks. Vietin seitsemän vuotta ahdistuslimbossa, jossa lopetin juomisen joka ilta ja aloitin uudelleen seuraavana. Nyt olen ollut raittiina hurjat 13 päivää!!! ja arvaa miten sen tein? Päätin, että en jaksa enää olla tällainen luuseri, joka tekee pahaa itselleen. Nyt olen koukussa vissyyn mutta ihan sama, kunhan en enää ala dokaamaan. Tsemppiä sulle. Älä hukkaa elämääsi.

Vierailija
30/45 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ketipinor. Oon ollut 5 vuotta kännissä, nyt viikon putkeen selvänä tuon lääkkeen ansiosta. Ahdistus vain minimitasoa ja nukkunutkin olen. Tällä meinaan jatkaa.

Siis annetaanko ketiä nykyään jo krapulaankin?

Vierailija
31/45 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Diapam+ vissyä ja limua/mehua. Kyllä se siitä.

Millään noita pameja saa?

Lekuri ei oikeen meinaa niitä antaa varsin mukaan jos niitä hakee kun on ongelmaa viinan kanssa.

Vierailija
32/45 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moi AP. Juomisen lopettamisesta tulee ahdistava olo. Siihen voi hankkia lääkkeet tai kestää kuin mies/nainen. Lataa puhelimeen sovellus, joka kertoo mitä tässä vaiheessa raitistumista tapahtuu kehossa ja miksi susta tuntuu siltä kuin tuntuu. Kyllä se ohi menee. Ahdistuksesi syy on viina.

Mä lopetin 10 vuoden juomisen seinään. Arvaapa paljonko se ahdisti. Oli kolme ihanaa selvää vuotta ja sitten läks. Vietin seitsemän vuotta ahdistuslimbossa, jossa lopetin juomisen joka ilta ja aloitin uudelleen seuraavana. Nyt olen ollut raittiina hurjat 13 päivää!!! ja arvaa miten sen tein? Päätin, että en jaksa enää olla tällainen luuseri, joka tekee pahaa itselleen. Nyt olen koukussa vissyyn mutta ihan sama, kunhan en enää ala dokaamaan. Tsemppiä sulle. Älä hukkaa elämääsi.

Mikä app? Kiitos!

Vierailija
33/45 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voin vain kuvitella ahdistuksen. Mutta onnittelut 13 päivästä, ehkä mäki tästä nousen!

Vierailija
34/45 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Plus jos meinaat kaupitella, LOPETA loiventavien ottaminen. Siis jatkossakin. Mitäs pelättävää pienessä krapulassa on?

'

En kenellekään vaikka lääkäri olisinkin suosittele loiventavien ottamisen kieltämistä. sekin kun riippuu niin monesta asiasta. itse en kärsi krapulasta mutta vierotusoireista(ihan eri juttu trust me) jolloin on PAKKO ottaa ne loiventavat. ja loiventavathan  tarkoittaa juuri sitä eikä UUTTA KÄNNIÄ.

Vierailija
35/45 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Plus jos meinaat kaupitella, LOPETA loiventavien ottaminen. Siis jatkossakin. Mitäs pelättävää pienessä krapulassa on?

'

En kenellekään vaikka lääkäri olisinkin suosittele loiventavien ottamisen kieltämistä. sekin kun riippuu niin monesta asiasta. itse en kärsi krapulasta mutta vierotusoireista(ihan eri juttu trust me) jolloin on PAKKO ottaa ne loiventavat. ja loiventavathan  tarkoittaa juuri sitä eikä UUTTA KÄNNIÄ.

Joillain vain, kuten itselläni tuppaa menemään ne loiventavat uuden kännin puolelle. Sen takia pakko miettiä seinään lopettamista.

Vierailija
36/45 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei AP. Hienoja neuvoja täällä jo onkin, vielä sanon että tuo B-vitamiinikuuri on tarpeeseen putken jälkeen, ja mineraalisekoite (vatsatautilääke tms) auttaa nestehukkaan sun muuhun. Tasoittaa myös vatsaasi, joka ei taida tällä hetkellä voida oikein hyvin.

Sitten vaan vettä, pirusti vettä. Käy suihkussa, ja sitten ihan pikku kävelyllä. Et tarvitse sitä aamukaljaa ennenkuin astut ulos! Vaikka se olisi 10 minuutin jaloittelu niin tee se.

Eka päivä on pitkä ja tuskainen, siitä ei pääse mihinkään ja siksi en sitä kaunistelekkaan. Koita syödä, edes vähän- mutta tärkeintä on se että juot sitä vettä.

Sinä pystyt tähän, ap. Usko mua.

Olen nimittäin kokenut saman aivan liian monta kertaa. Nyt 1v 2kk selvänä. Ja tämä ei ole mitään raittiusjeesustelua, se on täysin kiinni omasta itsestäsi onko täysraittius sinulle sopiva elämäntapa.. mutta ole vaikka viikko ilman, todista itsellesi että pystyt siihen.

I believe in you bro

Vierailija
37/45 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monella juominen liittyy seuraan, ettei ole muita kavereita kuin baariväki. Saatetaan puhua raitistumisesta mutta jos joku sitten oikeasti pääsee vähän irrottautumaan, selkäänpuukotus on varmaa. Eli baarista ei tukea saa, muualta kyllä. Kts AA tai A-kilta esim.

AA-ryhmät haku:

https://www.aa.fi/groupsearch.php

AA-nettiryhmät linkkeineen:

https://www.aa.fi/uutiset/Verkkoryhmat_2_2021-161.html

Voimia ja rakkautta itseen💛🙏

Vierailija
38/45 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivä kerrallaan. Päätät olla aina tämän päivän raittiina. Ja toistat sen joka päivä. Välillä vaikka tunti kerrallaan. Mielihalu siirtyy kyllä, kun aika kuluu. Tarvitset sijaistoiminnan.

Vierailija
39/45 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

'

Olen ollut jo vuosia AA:n avulla raittiina, ja nuo sanat UUSI KÄNNI, ja vielä isoilla kirjaimilla kirjoitettuna toivat kammottavia muistoja menneisyydestäni ja huonon olon, kun mieli ja keho muistaa ne sadat ja sadat kerrat, kun UUSI KÄNNI oli aina ja aina vaan väistämätön jatke siitä surullisen kuuluisasta ekasta ryypystä alkaneeseen putkeen: UUDESTA KÄNNISTÄ UUTEEN KÄNNIIN: USCH 🤮...

Vierailija
40/45 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Timo43 kirjoitti:

Hei AP. Hienoja neuvoja täällä jo onkin, vielä sanon että tuo B-vitamiinikuuri on tarpeeseen putken jälkeen, ja mineraalisekoite (vatsatautilääke tms) auttaa nestehukkaan sun muuhun. Tasoittaa myös vatsaasi, joka ei taida tällä hetkellä voida oikein hyvin.

Sitten vaan vettä, pirusti vettä. Käy suihkussa, ja sitten ihan pikku kävelyllä. Et tarvitse sitä aamukaljaa ennenkuin astut ulos! Vaikka se olisi 10 minuutin jaloittelu niin tee se.

Eka päivä on pitkä ja tuskainen, siitä ei pääse mihinkään ja siksi en sitä kaunistelekkaan. Koita syödä, edes vähän- mutta tärkeintä on se että juot sitä vettä.

Sinä pystyt tähän, ap. Usko mua.

Olen nimittäin kokenut saman aivan liian monta kertaa. Nyt 1v 2kk selvänä. Ja tämä ei ole mitään raittiusjeesustelua, se on täysin kiinni omasta itsestäsi onko täysraittius sinulle sopiva elämäntapa.. mutta ole vaikka viikko ilman, todista itsellesi että pystyt siihen.

I believe in you bro

Tuolla kaapissa pitäisi olla b-vitamiini complexia josta siis löytyy kaikki b vitamiinit joten pitää heti aamulla napata sellainen! Tuo mineraalisekoitus, meinaakohan samaa kuin elektrolyyttijauhe kun sitäkin löytyisi? Ei kyllä taida olla vatsalääke. 

Kiitos sanoistasi ja mahatavasti olet itse pysynyt selvänä!