Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olisiko väärin laittaa 2-vuotias lapsi

Vierailija
03.11.2006 |

päiväkotiin, vaikka puoleksi päiväksi.

Kyseessä vilkas poika, joka koko ajan tarvitsee virikkeitä. Nyt hänelle on tullut sellainen kausi, että pikkuveli (8kk) ei saisi tehdä mitään, eikä koskea leluihin. Isompi alkaa huutamaan ja yrittää satuttaa pienempää.

Moni on sanonut minulle, että hyvinkin voisi laittaa tuon isomman puoleksi päiväksi päiväkotiin. Ihan sen takia, että saisi siellä eri virikkeitä ja leikkikavereita. Koska todellakin purkaa kaiken tuohon pienempään.

Kun oikein väsyneeksi menee, niin kaiken yrittää tuhota. Toisaalta ei raskisi laittaa toista hoitoon, jos minusta sitten ajateltaisiin, etten itse kehtaa häntä hoitaa. Kehtaamisesta tässe EI ole kyse, vaan noista lapsista. Jospa hän siellä päiväkodissa vähän " rauhottuisi" , koska siellähän on säännöt ja yleensä ne menee paremmin lapselle perille, jos komentajana on " joku vieras" ..

En tiedä, mitä minun tulisi tehdä :( Ja paljon sen päiväkotihoito maksaa?

Niin ja mies on päivät koulussa ja itse olen siis tuon vauvan kanssa kotona. Päiväkoti olisi tuossa ihan vieressä..

Kertokaa, mitä tekisitte minun tilanteessa??:)

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
03.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Vierailija
2/13 |
03.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä ollut myös todellinen enkeli, mutta kun kotiin pääsee niin sama pyöritys jatkuu.. Oiskohan sit mustis:/ VAikka samalla tavalla pyrimme panostamaan molempiin lapsiin!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
03.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mitäsä tarkoitat kehtaamisella???

Vierailija
4/13 |
03.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ole kyse siitä, etten kehtais/viitsisi/jaksaisi hoitaa lapsiani itse!!

Vierailija
5/13 |
03.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

esim srk kerhoon. Mä uskon, että pieni ympäristön vaihdos ei varmaankaan tee pahaa lapselle. Anoppilat ja muut on huonoja vaihtoehtoja, kun niissä yleensä saa käyttäytyä niin kuin haluaa ja hemmottelun tuloksena on kotona taas hankalampaa.... Saatpahan vähän rauhallista aikaa pienemmänkin kanssa ja jaksat isompaakin taas paremmin:)

Vierailija
6/13 |
03.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta sehän ei sinulle varmaan tullut yllätyksenä. Mielestäni on avstuun pakoilua laittaa esikoinen tuossa vaiheessa hoitoon. Usko pois, elämä helpottuu, kun ikää karttuu molemmille lisää.

T: 2- ja 4-vuotiaiden poikien äiti

Vierailija
7/13 |
03.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kai sinäkin voisit hermostua, jos olisit aina saanut käydä netissä rauhassa, ja sitten yhtäkkiä ilmestyisi joku, joka koko ajan nykisi hihasta.

Ei se isompi sitä pienempää tapa, vaikka mustasukkainen onkin. Tietysti sun pitää niitä valvoa, sillä kaksivuotias ei vielä tajua mikä on vaarallista ja mikä ei.

Mutta sun pitäis kyllä vaivautua vähän itse miettiä mikä auttais, eikä vaan piiloitella ongelmaa päiväkotiin.

Vierailija
8/13 |
03.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ei välttämättä parane hoitoon panemisella. Siinä vaiheessa kun se pienempi lähtee liikkeelle, tilanne voi vielä pahetakin. Sitten 1,5 - 2 vuoden tienoilla alkaa helpottaa, kun pääsevät kunnolla leikkimään yhdessä.

Tämä ihan omien havaintojeni pohjalta, meillä kahden vuoden ikäerolla ja useammalla tutulta 1 - 2 vuoden ikäerolla.

Vierailija
9/13 |
03.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

hoitoon välillä.

Vierailija
10/13 |
03.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerhoon pääsee ainakin meillä vasta 3-vuotiaat ja ylöspäin.

Vierailija
11/13 |
03.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tytöt 2v4kk ja 4kk. Aikamoista meuhkamista on päivät pitkät tuon vanhemman lapsen elämä. Luulen sen kuuluvan tuohon ikään ja mustasukkaisuuteen. Eiköhän se siitä (tai niin ainakin itselleni uskottelen).

Vierailija
12/13 |
03.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän esikoinen ja nyt myös keskimmäinen ovat puistossa aamupäivisin puistotätien hellässä huomassa. Saavat juosta ja touhuta toiseten lasten kanssa. Itse saan hetken vauvalle, kaupassa käyntiin, suihkuun, ruoanlaittoon, siivoukseen, lepoon jne tarpeesta ja vauvasta riippuen.

Varsinkin esikoinen 3-vuotias " tarvitsee" puistosession ohjatussa puistossa. Heillä on siis välillä esim. lauluhetki tai esterata. (Meidän lähistöllä ei ole sellaista puistoa, josta löytyisi leikkiseuraa ja toisia äitejä.) Olisin vienyt pojan seurakunnan kerhoon, mutta meillä sinne pääsee vasta 4-vuotiaat. Päiväkotiakin harkitsin, mutta puisto näyttää nyt toimivan.

Vierailija
13/13 |
03.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

2-vuoitas on vielä niin pieni, ettei kaipaa tuollasiia virikkeitä, kun äiti ja vauva kotona.

Kysy päiuväkodilta, onko siellä kerhotoimintaa tuon ikäisille.

Jos ei ole, hae lapselle hoitopaikka esim kaksi kertaa viikossa klo 9-12. Kysyt vaikka päiväkodin johtajalta, että mitä hän suosittelee.

Tilanne tulee kärjistymään, jos viet lapsen joka pv hoitoon. Usko pois.

Onko teillä esim puistotätiä lähellä tms.? Se olisi kanssa tosi jees. Siis tyyliin pari kertaa viikossa.

Kyllä tuo ohi menee, kunhan muistatte , että esikoisen kanssa täytyy tehdä juttuja niin, ettei vauva ole koko ajan häiritsemässä. Esim että vauva ja isä lähtevät johkin pihalle, ja sinä jäät esikoisen kansa sisälle leikkimään jne.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kaksi