Töihin ulkomaille
Miten päädyit ulkomaille töihin ?
Mitä teet työksesi/elääksesi?
Kommentit (15)
Onko kukaan ollut töissä Ruotsissa? Jotain ns. tavallista työtä kuten siivousta?
Ruotsi ja Norja kiinnostaisi. Miten voi hakea? Kai siellä asuva joku suomalainen osaisi auttaa?
Vierailija kirjoitti:
Ruotsi ja Norja kiinnostaisi. Miten voi hakea? Kai siellä asuva joku suomalainen osaisi auttaa?
Anteeksi, mutta etkö tosiaan osaa käyttää internetin hakukoneita kuten Googlea?
Vierailija kirjoitti:
Ulkomaille haikailevan pitaa olla oma-aloitteinen ja hakea itse tietoa muuten ei parjaa.
Menin lukion jälkeen Englantiin au pairiksi. Tykästyin ja hain sinne opiskelemaan. Olen luokanopettaja, asunut Britannian lisäksi neljässä eri maassa opettaen kansainvälisissä kouluissa. 19 vuotta vierähtänyt ulkomailla.
Muutin Amsterdamiin ja hain sieltä talouspuolen töitä. Nyt olen asunut siellä 20 vuotta. Välissä kolme vuotta Itävallassa.
Vierailija kirjoitti:
Miten sä luulet siellä pärjääväsi ilman kenenkään apua?
Ensimmäiset vuodet miehen muuttokuormassa eri maissa. Aina sain töitä ja/tai opiskelin, aina omilla kvalifikaatioilla. Nykyään yrittäjä sotealalla, oma konsepti. Teen omannäköistäni työtä. Ammattitaitoani arvostetaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ulkomaille haikailevan pitaa olla oma-aloitteinen ja hakea itse tietoa muuten ei parjaa.
Puolisolle soitti hollantilainen Headhunter, siitä se lähti; ensin USA.n, sieltä Keski-Eurooppaan mutta ei enää samassa massa. Samalla häämatkalla ollaan vieläkin.
Espanjassa olen ja teen kaikenlaisia töitä.
Olin suomalaisen matkanjärjestäjän listoilla matkaoppaana ulkomailla. Kirjat pitää olla Suomessa esim. jonkun kaverin tai sukulaisen osoitteessa. Onhan noita paljon erilaisia call centereitä, joihin haetaan myyjiä tai asiakaspalvelijoita (ainakin Baltiassa, Maltalla, Barcelonassa ja Thaimaassa), niissä riittää että osaat puhua asiallista Suomea ja ymmärrät englantia sen verran että saavat ohjeistettua työhösi. Monet myös tarjoavat asuntoa tai auttavat sellaisen hankinnassa. Kanarialla oli paljon suomalaisia tarjoilijoita ja sairaanhoitajia töissä, koska siellä on paljon suomalaisia asiakkaita. Fuengirolassakin on monenlaista työtä tarjolla.
Asiakkuusjohtaja rahoitusalalla Lontoossa.
Lähdin alunperin ulkomaille opiskelemaan, kolme maata, monta työpaikkaa ja 25 vuotta myöhemmin, samalla reissulla edelleen.