Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Töihin ulkomaille

Vierailija
22.10.2022 |

Miten päädyit ulkomaille töihin ?
Mitä teet työksesi/elääksesi?

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiakkuusjohtaja rahoitusalalla Lontoossa.

Lähdin alunperin ulkomaille opiskelemaan, kolme maata, monta työpaikkaa ja 25 vuotta myöhemmin, samalla reissulla edelleen.

Vierailija
2/15 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kukaan ollut töissä Ruotsissa? Jotain ns. tavallista työtä kuten siivousta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosto, muakin kiinnostaa :)

Vierailija
4/15 |
24.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosto

Vierailija
5/15 |
24.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruotsi ja Norja kiinnostaisi. Miten voi hakea? Kai siellä asuva joku suomalainen osaisi auttaa?

Vierailija
6/15 |
24.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ruotsi ja Norja kiinnostaisi. Miten voi hakea? Kai siellä asuva joku suomalainen osaisi auttaa?

Anteeksi, mutta etkö tosiaan osaa käyttää internetin hakukoneita kuten Googlea?

Vierailija
7/15 |
24.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ulkomaille haikailevan pitaa olla oma-aloitteinen ja hakea itse tietoa muuten ei parjaa. 

Vierailija
8/15 |
24.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menin lukion jälkeen Englantiin au pairiksi. Tykästyin ja hain sinne opiskelemaan. Olen luokanopettaja, asunut Britannian lisäksi neljässä eri maassa opettaen kansainvälisissä kouluissa. 19 vuotta vierähtänyt ulkomailla.

Vierailija
9/15 |
24.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutin Amsterdamiin ja hain sieltä talouspuolen töitä. Nyt olen asunut siellä 20 vuotta. Välissä kolme vuotta Itävallassa.

Vierailija
10/15 |
24.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hain EU-virkaan ja sain sen.

Vierailija
11/15 |
24.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten sä luulet siellä pärjääväsi ilman kenenkään apua?

Vierailija
12/15 |
24.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäiset vuodet miehen muuttokuormassa eri maissa. Aina sain töitä ja/tai opiskelin, aina omilla kvalifikaatioilla. Nykyään yrittäjä sotealalla, oma konsepti. Teen omannäköistäni työtä. Ammattitaitoani arvostetaan.

Vierailija
13/15 |
31.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ulkomaille haikailevan pitaa olla oma-aloitteinen ja hakea itse tietoa muuten ei parjaa. 

Puolisolle soitti hollantilainen Headhunter, siitä se lähti; ensin USA.n, sieltä Keski-Eurooppaan mutta ei enää samassa massa. Samalla häämatkalla ollaan vieläkin.

Vierailija
14/15 |
31.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Espanjassa olen ja teen kaikenlaisia töitä.

Vierailija
15/15 |
31.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin suomalaisen matkanjärjestäjän listoilla matkaoppaana ulkomailla. Kirjat pitää olla Suomessa esim. jonkun kaverin tai sukulaisen osoitteessa. Onhan noita paljon erilaisia call centereitä, joihin haetaan myyjiä tai asiakaspalvelijoita (ainakin Baltiassa, Maltalla, Barcelonassa ja Thaimaassa), niissä riittää että osaat puhua asiallista Suomea ja ymmärrät englantia sen verran että saavat ohjeistettua työhösi. Monet myös tarjoavat asuntoa tai auttavat sellaisen hankinnassa. Kanarialla oli paljon suomalaisia tarjoilijoita ja sairaanhoitajia töissä, koska siellä on paljon suomalaisia asiakkaita. Fuengirolassakin on monenlaista työtä tarjolla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kahdeksan