Alkavatko vaihdevuodet vuosi viimeisten menkkojen jälkeen
Kommentit (19)
Menopaussin voidaan sanoa alkaneen, kun kuukautiset ovat olleet poissa yli vuoden. Vaihdevuosioireilua voi olla ollut jo vuosia ennen sitä.
Milloin vaivat alkavat ja miten voimakkaina on yksilöllistä. Osalla alkaa jo paljon ennen menkkojen loppumista, osalla sen jälkeen ja osalla vaivat ovat niin vähäisiä että niitä ei edes huomaa. Pahimmillaan ei nuku juuri lainkaan, hikoilee lähes koko ajan, on kärkkyinen, on tiputteluvuotoa. Parhaimmillaan vaan nauttii siitä ihanasta tunteesta että ei ole enää menkkoja.
Eikö korvaushoidot ym. vain siirrä ja pitkitä kärsimystä, eikö kannata vaan kärsiä hetki niin se on nopeammin ohi? Miksi tästä ei puhuta?
Päivittäinen liikunta, terveellinen ruoka, stressin hallinta ja uni hoidoksi?
Ihan jo rintasyöpäriskin takia en lähtisi estrogeenihoitoihin.
Vierailija kirjoitti:
Eikö korvaushoidot ym. vain siirrä ja pitkitä kärsimystä, eikö kannata vaan kärsiä hetki niin se on nopeammin ohi? Miksi tästä ei puhuta?
Samoin. Isän puolelta tulee syöpäriski. Siellä on mummo ja tätini kuolleet rinta-ja munasarjasyöpiin.
Koska juuri nyt ei ole miestäkään eikä seksiä, välivuoto ei haittaa.
Muistattehan että tätä voivat lukea miehetkin!
Vierailija kirjoitti:
Kärsi kärsi kirkkaamman kruunun saat!
Minä en kärsinyt, vaan käytän oikein mielelläni vagifemiä pari kertaa viikossa. Eivätkä vaihdevuodet mene nopeammin kunnolla kärsimällä ohi, typerä hassu ajatuskin, mutta jokainen on tietenkin yksilö ja voi tehdä tahollaan mitä huvittaa.
On myös ihan hömppää, että liikunta, terveellinen ruoka yms. riittäisivät, nehän ovat vakio useimmilla, mutta eivät auta esimerkiksi emättimen limakalvojen kuivumiseen tai moneen muuhunkaan oireeseen. Mutta jos sinua ei nappaa vagifemit, niin pärjäile ja nauti oireistasi. Muista, että ne ovat sinun tappurainen matkasi ja älä ihmeessä ainakaan valita niistä miehellesi. :)
Vierailija kirjoitti:
Milloin vaivat alkavat ja miten voimakkaina on yksilöllistä. Osalla alkaa jo paljon ennen menkkojen loppumista, osalla sen jälkeen ja osalla vaivat ovat niin vähäisiä että niitä ei edes huomaa. Pahimmillaan ei nuku juuri lainkaan, hikoilee lähes koko ajan, on kärkkyinen, on tiputteluvuotoa. Parhaimmillaan vaan nauttii siitä ihanasta tunteesta että ei ole enää menkkoja.
Kyllä sinulla on halvat huvit, jos sinulle riittää nautinnoksi se tunne, että ei ole enää menkkoja. Minä en ole huomannut juuri kärsiväni kuukautisista. Ne tulevat, hoidan tilanteen niin kuin pitää sen muutaman päivän ajan ja sitten menkat loppuvat useaksi viikoksi, eivät ne sen kummoisampi riesa ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kärsi kärsi kirkkaamman kruunun saat!
Minä en kärsinyt, vaan käytän oikein mielelläni vagifemiä pari kertaa viikossa. Eivätkä vaihdevuodet mene nopeammin kunnolla kärsimällä ohi, typerä hassu ajatuskin, mutta jokainen on tietenkin yksilö ja voi tehdä tahollaan mitä huvittaa.
On myös ihan hömppää, että liikunta, terveellinen ruoka yms. riittäisivät, nehän ovat vakio useimmilla, mutta eivät auta esimerkiksi emättimen limakalvojen kuivumiseen tai moneen muuhunkaan oireeseen. Mutta jos sinua ei nappaa vagifemit, niin pärjäile ja nauti oireistasi. Muista, että ne ovat sinun tappurainen matkasi ja älä ihmeessä ainakaan valita niistä miehellesi. :)
Jotenkin kirjoituksestasi saa sen kuvan, ettei annostus ole sinullakaan ihan kohdallaan. Ja anteeksi tämä sivuhuomautus.
-eri.
Vierailija kirjoitti:
Haittaako se?
Vaihdevuodet on se aika kun tapahtuu muutos, sitten vuosi kuukautisten poisjäämisen jälkeen vaihdevuodet ovat ohi.
Kyse on lyhyestä muutosten ajanjaksosta siis samaan tapaan kuin murrosiässä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haittaako se?
Mielestäni päinvastoin. Heitä pitäisi valistaa enemmän näistä asioista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haittaako se?
Ei varmastikaan haittaa, mutta miesten vaihdevuosia ei määritellä menkoista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä sinulla on halvat huvit, jos sinulle riittää nautinnoksi se tunne, että ei ole enää menkkoja. Minä en ole huomannut juuri kärsiväni kuukautisista. Ne tulevat, hoidan tilanteen niin kuin pitää sen muutaman päivän ajan ja sitten menkat loppuvat useaksi viikoksi, eivät ne sen kummoisampi riesa ole.
Nyt provosoiduin. Olen eri, mutta menkkojakin on erilaisia - mulla olivat suoraan helvetistä. Joten todellakin NAUTIN kun niitä ei enää ole. Kaikki vaihdevuosivaivat, joita mulla kyllä riittää, ovat pientä tuon rinnalla.
Kannatta syödä terveellisesti, niin sekin vaikuttaa vaihdevuosioiresiin eli sokeri, vehnä ja alkoholi ehdottomasti pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Menkkoja on kovin erilaisia, osalle ne ovat suoraan h^lvetistä ja niiden poisjääminen jo onni ja autuus. Myös vaihdevuosioireet voivat olla hirveitä tai sitten ei juuri mitään.
Hormonihoidossa on syytä tarkastella suvun syöpä- ja veritulppataustat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen kärsinyt ja ne on aiheuttaneet monet nolot tilanteetkin kun suojat ei riitä. Nyt kun ne on puoli vuottakin pois kerrallaan ja muita oireita ei vielä ole, todellakin nautin.
Mamlojen masilma se on sitten yksinkertainen, ja mutkat suoriksi oikova. Tässäkin asiassa (tämän kommentin olisin siis voinut laittaa ihan mihin muuhun ketjuun tahansa). Kun teet näin, tapahtuu noin. Juupas-eipäs/onpas-eipäs. Oma "totuus" on se ainoa totuus.
Alkavat yleensä useita vuosia ennen niitä viimeisiä menkkoja.