Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työkaveri haisee joka päivä, miten ottaa asia puheeksi?

Vierailija
21.10.2022 |

Oikeasti tämä hien löyhkä on jo huomattu useamman kollegan toimesta ja haju lemahtaa paikalle aina kun hän on lähellä ja läsnä. HR pesee tästä kätensä mutta henk. koht. hygienian ylläpitäminen on kunnioitusta koko työyhteisöä kohtaan

Kommentit (525)

Vierailija
341/525 |
23.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin yläasteella, jonne kuljin koulumatkat polkupyörällä. Olin myös lihava, joten pyöräily oli urheilusuoritus, jonka aikana hikosin ja olin hengästynyt kouluun päästyäni. Vissiin sitten haisin hieltäkin, kun kerran luokan tytöt keskustelivat tarkoituksella kovaäänisesti, kuinka olisi kamalaa, jos heistäkin tulisi lihava ja hikinen. Se oli nöytyyttävää, koska tiesin heidän puhuvan minusta. En silloin nuorena ymmärtänyt, että olisin voinut jotenkin paremmin hillitä hajuongelmaa, jos sellainen oli. Vaihtovaatteiden otto mukaan oli mahdotonta, koska ei meillä ollut mitään säilytyslokeroita koululla. Nykyään en lähtisi ajamaan kyseistä matkaa edes mitkään farkut jalassa ja tavallisissa arkivaatteissa, paljon miellyttävämpää olisi ollut silloinkin polkea jotkut urheiluvaatteet päällä. No olinkin koulukiusattu sitten koko yläasteen. Joten jos huomauttelette näille työpaikan haisuleille, niin kannattaa miettiä tapa, joka ei ole nöyryyttävä eikä siitä jää paha mieli.

Vierailija
342/525 |
23.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten sanoa tupakoitsijalle, että haisee

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
343/525 |
23.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuori meikattu nainen haisee aina vahvalle parfyymille. Pitäisi varmaan huomauttaa hajusta

Vierailija
344/525 |
23.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna joululahjana sille semmonen hemmottelukori mis on vaan pesuaineita ja hajusteita.

Vierailija
345/525 |
23.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä käyn suihkussa päivittäin ja kaikin keinoin yritän huolehtia hygieniasta, mutta: hengitykseni haisee, hikeni haisee (ei heti aamusta) ja pissani haisee. Hävettää. En mielelläni mene ihmisten lähelle.

Vierailija
346/525 |
23.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten sanoa tupakoitsijalle, että haisee

Näin, haiset tupakalle.

Vierailija
347/525 |
23.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua aina jaksaa hämmentää syvästi nämä haisevat ihmiset. Minä RAKASTAN suihkua, suihkugeelejä, shampoita... Rakastan pestä itseni ihanan raikkaaksi, pukea ihanan raikkaat, puhtaat vaatteet päälle. Pestä hampaat niin, että suussa on raikas tunne. Lopuksi pari suihkausta hajuvettä ilmaan ja kävelen siitä läpi. Aivan ihana fiilis. Miten joku voi kulkea haisevana missään?!? Miten joku voi olla rakastamatta suihkunraikasta fiilistä?!

Miten joku voi olla niin yksisilmäinen tollo, ettei tajua kuin oman kantansa asiaan?

Vierailija
348/525 |
23.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työpaikalla voisi järjestää työntekijöiden kesken valearvonta, jossa pääpalkintona on joku pesuaine/hajuste/hemmottelupaketti jonkun firman tuotteilla, jolloin on koko sarja jotain pesu/puhdistustuotteita niin ihmiselle kuin vaatteillekin. Muutama pienempi palkinto myös hämäämistarkoituksessa, että tuntuu uskottavammalta. Sitten sattumalta tämä haisevin työntekijä voittaa pääpalkinnon sisäisessä arvonnassa ja muut jotain pienempää sälää. Siinä voidaan yhdessä ihastella, että onpa ihania tuotteita ja varmasti hyviä ja laadukkaita ja kuinka itse olisi ainakin ollut iloinen saadessaan moisen pääpalkinnon. Jonkun ajan päästä voidaan voittajalta kysellä, että onko tuotteita kokeiltu ja miltä vaikuttaa, onko hyvä sarja ja suositteleeko muille. Jos ei ole niitä kokeillut, niin sitten patistetaan, että kokeile nyt ihmeessä!

Vierailija
349/525 |
23.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti esim. syöpähoidoissa käyvä haisee

Vierailija
350/525 |
23.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paremmat taukotilat ja tauot työpaikoille. Mahdollisuus käydä työaikana suihkussa, saunassa

Vierailija
351/525 |
23.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on kyllä hankala ongelma. Kunpa jokaisella olisi sellainen ystävä tai läheinen, joka voisi kertoa, että nyt kyllä on joku ylimääräinen haju. Eräällä työkaverilla oli sellainen ominaishaju, joka oli tosi erikoinen, mutta ei kuitenkaan niin valtavan paha, että olisin sitä ottanut puheeksi. Se oli sellainen lämmin, löyhähtelevä, märän villapaidan ja jonkin muun mysteerisen selittämätön aromikas haju. Vaikka työkaveria ei näkynyt, hänen kyllä tiesi olleen äskettäin paikalla, jos olikin poistunut huoneesta. Hyvä tyyppi, ei tehnyt mieli pahoittaa hänen mieltään.

Vierailija
352/525 |
23.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kun tää on mun hajuveden tuoksu jota käytän päivittäin,ei kato erotu oikeasta hien hajusta,tää on mennenin tuote sarjasta😁kohta mä syön valkosipulii..😂ja paljon..sitten päivälliseksi hernekeittoo ja tummaa leipää ja paljon raakaa sipulii😱ootas vaan kun mä piarasen..🤪🤗sit voidaan sanoo et hieman ...tuoksuu ..😂😁

Vierailija
353/525 |
23.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikai hien haju paha oo mut tupakan haju vaatteissa OKSENNUS. Koko huone alkaa löyhkään sille ku töissä tupakoitsija tulee taukotilaan.. Miksi ovat niin itsekkäitä?

Kyllä se pistävä hien haju on sellainen, että ei pysty olemaan edes samassa huoneessa saati tekemään töitä. Meillä on työpaikalla useitakin tällaisia ja välttelen käymästä tauolla samaan aikaan. Tupakan lemu on pientä siihen tyrmäävän voimakkaaseen hien hajuun verrattuna ja sanon näin, vaikken ole itse koskaan tupakoinutkaan.

Voihan erityisherkkyys, toiset pystyy tekemään töitä paskan ja ammoniakin hajussa kun kasvattaa arvon kermaperseen ruokia siellä. Että yrittää nyt vain kermaperse kestää vähän hajuja ja lopettaa tuollaisen marttyroinnin.

Vai ettei pysty tekemään töitä, kun haisee, hohhoijjaa..

Vierailija
354/525 |
23.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä käyn suihkussa päivittäin ja kaikin keinoin yritän huolehtia hygieniasta, mutta: hengitykseni haisee, hikeni haisee (ei heti aamusta) ja pissani haisee. Hävettää. En mielelläni mene ihmisten lähelle.

Ihan turhaan häpeät, valtaosa ihmisistä ei paljoa hetkahda jotain pientä hajua, tähän ketjuun nyt vain on ilmottautunut kaikki maailman koulukiusaajat ja työpaikkakiusaajat, jotka ei kykene ottamaan päätä pois omasta perseestään ja sitten ihmettelevät että mikä haisee.

Paljon mieluummin olen samassa tilassa ihmisen kanssa, jolla on joku hajuongelma, kuin jonkun tunnevammaisen energiasyöpön kanssa: Hajut ei ole millään lailla vahingollisia, mutta ilkeämielisyys on.

Vierailija
355/525 |
23.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ehkä outo, mutta minusta hienhaju ei aina edes ole mikään paha, esim. joku itseä miellyttävä raavas mies, niin mielelläni haistelen hänen hikeään, tai joku oikein miellyttävä nainen, niin hänenkin hikensä haisee hyvälle.

Ihmisetkin tarvitsee feromoneja parinvallinnassa valitessaan oikeaa kumppania: Ei ihme että on niin paljon eroja, kun kaikki peittelee luontaista hajuaan vaikka minkälaisilla myrkyillä ja jopa yököttelee näitä.

Itse tosin pidän muutenki ehkä yleisesti pahaksi mielletyistä hajuista: Lähipelolle kun levitetään lietteet niin siitä tulee kodikas tuoksu (vaikken ole maalla kasvanut), hevoset ja tallivaatteet haisee minusta myös hyvälle, kun on assosiaatio lapsuuden talleiluihin. Koiran tassuja tuoksuttelen myös mielelläni: Hikihän se niissäkin haisee, oman rakkaan koiran turvallinen hientuoksu.

Olisipa ikävää elää maailmassa, missä ahdistuisi hajuista niin paljon, että pitäisi täälläkin kirjoitella tympeitä ja aggressiivisia viestejä, taidan olla onnellinen kun on kyky yhdistellä erilaisia hajuja mukaviin tapahtumiin, toki joskus tulee ikäviäkin hajuja esim. töissä jonkun lapsen kakkapyllyä pestessä, mutta sellaista se elämä vain välillä on.

Vierailija
356/525 |
23.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työpaikalla voisi järjestää työntekijöiden kesken valearvonta, jossa pääpalkintona on joku pesuaine/hajuste/hemmottelupaketti jonkun firman tuotteilla, jolloin on koko sarja jotain pesu/puhdistustuotteita niin ihmiselle kuin vaatteillekin. Muutama pienempi palkinto myös hämäämistarkoituksessa, että tuntuu uskottavammalta. Sitten sattumalta tämä haisevin työntekijä voittaa pääpalkinnon sisäisessä arvonnassa ja muut jotain pienempää sälää. Siinä voidaan yhdessä ihastella, että onpa ihania tuotteita ja varmasti hyviä ja laadukkaita ja kuinka itse olisi ainakin ollut iloinen saadessaan moisen pääpalkinnon. Jonkun ajan päästä voidaan voittajalta kysellä, että onko tuotteita kokeiltu ja miltä vaikuttaa, onko hyvä sarja ja suositteleeko muille. Jos ei ole niitä kokeillut, niin sitten patistetaan, että kokeile nyt ihmeessä!

Eli porukalla on puhuttu selän takana ennen kuin on asianosaiseen otettu kontaktia 🙄

Vierailija
357/525 |
23.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilmeisesti alkoholi tai alumiini tai molemmat saavat kainaloni "tuleen", joten mitään antiperspirantteja tai apteekin "kainolontappajia" en voi käyttää. Teen fyysisesti aktiivista työtä, jossa ei onnistu etätyö tai toisten täydellinen välttely. Käyn kyllä kainaloita pyyhkimässä vessassa, mutta jos rintaliivit kastuvat hiestä, ei kainaloiden pyyhkiminen tai deodorantin lisääminen auta. Stressi ja ahdistus siitä, että loppupäivästä hiki haisee, pahentaa tilannetta eli hikoilua. Töissä käytän työnantajan määräämää työpaitaa, jonka vaihdan päivittäin. Työpaitoja on käytössä yksi per päivä. Sen materiaaliin en voi vaikuttaa, taitaa olla puuvillaa. Rintaliivien materiaalit ovat mitä ovat. Ja ihan sama onko kainalot ajeltu vai ei, ei vaikuta lopputulokseen. En voi käydä suihkussa kesken työpäivän, koska työpisteeni sijaitsee asiakkaan tiloissa, eikä meille ole järjestetty suihkumahdollisuutta.

Kuten sanoin, vaihdan työpaidan joka päivä ja lisäksi tulen töihin aina puhtaat vaatteet päällä, käyn suihkussa ja ns. yritän kaikkeni asian eteen, etten haisi hieltä. Kärsin tästä valtavasti itsekin, eikä tässäkään ketjussa olevat syytökset tilannettani helpota.

Ootko kokeillut Herbinan rauhoittavaa antiperspiranttia? Mullakin muista dödöistä kainalot tulessa, mutta tuo ei aiheuta mitään oireita ja on tehokkaampikin kuin jotkut perusrexonat. Ne sitä paitsi sillä voimakkaalla hajulla vain peittää väliaikaisesti hien hajun, eivät vähennä hikoilua pätkääkään.

Vierailija
358/525 |
23.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei auta suihku jos ei käytä döksää.

Ei döksä auta jos on sellaiset geenit, että hajua pukkaa. Ainoa edes jotenkin auttava juttu on käyttää tosi ytyä antiperspiranttia

Vierailija
359/525 |
23.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisitte ajaa sitä haisulia takaa työpaikan käytävillä, osoittaa sormella, heitellä kepeillä ja roskilla ja huutaa : YÖKS! HAISULI!

Vierailija
360/525 |
23.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä liikahikoan. Eli kainalot vuotavat kuin saavi kun vähänkin kävelen.

Sama sukuvika täällä. Ei tarvitse kävellä kuin 300m ja olen litimärkä. Kauppareissun jälkeen 30min saa vaihtaa kaikki vaatteet pesuun. Liikkuessa tulee todella helposti kuuma. Varmaan, jos menisin pakkaseen alasti niin en hikoaisi.

Ei ole väliä paljonko painan tai mikä kunto on. Olen ollut 45kg ja 100kg, ja ihan yhtä pahasti hikoilen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kaksi