Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miltä tuntuu täyttää 40?

Vierailija
21.10.2022 |

Keski-ikäistyminen alkaa toden teolla. Kohta 50 kun aika kuluu nopsaan. Kukaan ei välty vanhenemiselta ja ne jotka vähän aikaa sitten nuoruuttaan ilkkui vanhemmille ihmisille ovat itse kohta samoissa ikissä 🙂.

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

0v - Mitä just tapahtui? Eiiiiiiii

10v - Hienoa, synttärit, saa lahjoja!!!!!!

20v - Tänään bileet, baariin koko porukka ja pää täyteen!

30v - Pakko kai jonkinlaiset bileet laittaa pystyyn, vaikka tässä ei ole juhlittavaa

40v - En kerro kenellekään, että olen näin vanha, suunnittelen tähän ulkomaanmatkan ja toivon ettei kukaan muista

Vierailija
22/25 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehillä kaljuuntuminen on melko varmaa.

Se riippuu geeneistä. Minulla on pitkät hiukset vaikka ikää on jo 45. Ei ole kaljuuntunut, eikä hiusraja ole siirtynyt. Isällä on myös vielä hiukset päässä, eikä ole kaljuuntunut ollenkaan. Minulla on muutama harmaa hius jo seassa. Isän veljellä ei harmaantuneet hiukset vaikka oli 70v. Minullakin nämä harmaat tulivat jo 30v kun oli lapset pieniä ja töissä stressiä. Sitten kun lapset kasvoivat ja työstressi väheni niin ei ole tullut enää uusia harmaita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä usko noita MET-valehtelijoita.

Maa allasi vavahtelee. Taivas menee synkäksi ja jyrisee. Vesi vetäytyy uhkaavasti rannoilta, palatakseen silmänräpäyksessä hyökyaaltona.

Menetät muistisi. Sanataju katoaa. Et enää ymmärrä kunnolla lukemaasi ja juttelemaan tulleelta kyselet alinomaa "mitä?".

Lonkkasi kipeytyvät. Ensin oikea, sitten vasen. Ymmärrät miksi terveyskeskuksen aulassa on korkeampia istuimia tarjolla. Tosin unohdat sen samantien. Isovarpaan nivel kipeytyy. Akillesjänne rappeutuu. Ranne kipeytyy, jos käteen nojaa. Et tiedä onko selkä kipeämpi nukkumaan mennessä vai herätessä. Ainakaan et voi olla makuulla pitkään.

Liha ja iho veltostuu. Iho käy myös kalvakkaaksi ja kuivaksi. Paitsi kasvoissa ja päänahassa, jotka tursuavat rasvaa.

Hammaslääkäri ei enää ehdota hampaan paikkaamista. Pois vaan. Kaikki.

Leipä ei maistu enää samalta kuin ennen. Kahvikin on jotenkin kitkerää.

Saunassa on liian kuuma, järvessä liian kylmä. Puolukat olisi hyviä, mutta kuka niitä kerää?

Paristot, teipit, avaimet, ruuvimeisselit, kaikki on hukassa. Voipaketti kyllä löytyy, jauhokaapista.

Puoliso löytyy yhä hajun perusteella. Toisinaan mietit olisiko parempi löytymättä.

Lapset jouduttavat kotoa muuttoaan.

Kätesi alkavat käydä niin kömpelöiksi, että langat karkaavat tämän tästä. Toisinaan kompastut niihin.

Näkymä on harmaa, eikä se juuri kirkastu, vaikka pesisitkin viimein sen ikkunan tai vetäisit tiukat nuorisohousut jalkaan.

Vierailija
24/25 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuntunu yhtään missään. 30 v oli paljon pahempi.

Vierailija
25/25 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on paras ikä. Ei ole enää nuori mutta vanhuus kaukana.Itse sain lapseni siinä iässä. Kyllä oli onnellista aikaa. Olin monien mielestä myös viehättävämpi kuin nuorempana. Ei kaikki kukoista nuorina.

Itsellä samat ajatukset nyt 39 vuotiaana, tosin sillä erotuksella että minulla ei ole lapsia. Ja muista en tiedä, mutta koen itse olevani viehättävä ja haluttava. Minulla on itsevarmuutta asioissa, mitä ei ole aiemmin ollut.