Uskovat. Miten ajattelette tämän asian?
Minua mietityttää että jos kaikki läheiset eivät pääse taivaaseen, niin kuinka silloin voisin olla itsekään siellä onnellinen? (olettaen että nyt itse sit pääsis)
Miten käy rakkaan mieheni kun hän ei usko Jumalaan? Itse uskon ja haluaisin ajatella että tapaan rakkaani vielä joskus tuonpuoleisessa.
Miten te ajattelette tämän asian?
Kommentit (7)
Onneksi oma mieheni uskoo jollain tavalla Jumalaan mutta hänen perheestään en tiedä, surullista.
Olen kuitenkin kuullut että Jumala pelastaa perhekunnittain. Mitä tämä tarkoittaa? Voiko esim. jonkun ateistimies pelastua uskovan vaimonsa kautta? Osaisiko joku selittää?
Taivaassa ei tosiaan muisteta mitään ikäviä asioita. Perhekunnittain pelastuminen tarkoittaa ymmärtääkseni sitä, että uskova jäsen perheessä rukoilee muiden puolesta ja pitää esillä Jlan sanaa. Se kantaa hedelmää. Jumalan aikataulut ovat vain joskun niin kovin paljon pidempiä kuin meidän ihmisten. Oman äitini saattelin Taivaan kotiin keväällä. Olen varma, että hän on Taivaassa, sillä hänen viimeiset sanansa olivat kiitos Jeesus. Tämä tuo lohtua surussa, muttei vie sitä pois.
kattaako se oman perheen vai myös vanhemmat?
tosiaan tarkoittaa tuota, mitä ylempänä kerrottiin. Eli uskova esimerkillään voi kannustaa läheisiään myös uskovaiseksi. Uskovainen perheenjäsen ei mitenkään " vedä" muita perheenjäseniään mukanaan taivaaseen.
Minä olen miettinyt samaa kuin ap ja kuullut myös tuon selityksen ettei taivaassa muista maanpäällistä elämää. Minua kuitenkin jotenkin surettaa tuo " muistamattomuus" . Sukulaiseni kuoli äskettäin ja tuntuu surulliselta ajatella, että vaikka hän olisi taivaassa ja minä pääsisin taivaaseen, niin me ei muistettaisi toisiamme.
pääsis vähän helpommalla kun ei tarvis pelätä että möröt syö sut jos et tee niinkuin ne määrää
Tähän vielä lisään että emme tiedä muiden pään sisällöstä loppuviimeksi. Minusta ei voi mennä sanomaan kenenkään puolesta minne on menossa. Jos vaikka loppumetreillä onkin kääntynyt Jumalan puoleen. Setä kuoli yksin ollessaan ja me tänne jääneet emme tiedä hänen lopullista paikkaansa, voimme vaan toivoa että hänkin olisi taivaassa kanssamme.
Eivät tiedä Helvetin olemassaolosta yhtään mitään. Näin Raamatun mukaan.