Sisko kysyy jo kolmatta kertaa, mutta en oikein innostu ajatuksesta.
Olen työtön enkä muutenkaan halua olla sitoutunut aikuisuuteen asti. Sanoin kahdella kerralla, kun kysyi epämääräisesti, etten oikein tiedä ja siksi varma kysyy nyt kolmatta kertaa, kun ristiäisiä valmistelemassa. En halunnut kuulostaa jyrkältä ja luulin tosiaan, että ymmärtäisi tuostakin vastauksesta. Eniten arveluttaa siksi, koska kummin pitäisi kuitenkin yleensä jollakin tavoin muistaa kummilasta. Sisko sanoi aiemmin, että ei tarvi joka kerta muistaa, mutta itseä ahdistaa, kun silti velvoitetaan :/
Kommentit (27)
Sanot, että osallistut lapsen elämään, mutta kummiksi et halua kenellekään.
Vierailija kirjoitti:
Olen todella ahdistunut tästä. Mt-ongelmia ollut aiemminkin kyllä, burn-out, lapsuustraumaa. Nyt tämän takia lääkitystä lisätty ja kovasti odotan terapiaan pääsyä. En pääse tästä asiasta eteenpäin omin voimin. Vertaistukea pyydän😢
Ap
Oletko aina noin ilkeä?
Ap et ole
Jos et halua, niin sano selkeästi, että ei. Voit olla lapsen elämässä muuten mukana ja parempikin varmaan niin, kun sitten se ei tunnu velvollisuudelta. Minä esimerkiksi en ole alkanut kummiksi.
N43
Kummiksi ryhtyminen noin ahdistavaa? Voi hyvää päivää. Sanot ei?
Se on ihan se ja sama oletko kummi , koska oot jokatapauksessa lapsen täti /eno . Luulisin että muistat muutenkin synttäreinä ja kenties jouluna? Ei tuo kummius velvoita sen enempää.
Laitoin nyt vastauksen, että en taida ja jos olisin töissä, voisi olla eri tilanne. Just, kun luulin välttäväni kummiksi pyytämiset, kun kaikki muut sisarukset jo saaneet lapsensa.
Vierailija kirjoitti:
Ajattelin että käytän vaikeita mt-ongelmiani tekosyynä etten voi ryhtyä kummiksi. Mt-ongelmia ollut aiemminkin kyllä, burn-out, lapsuustraumaa. Nyt tämän takia lääkitystä lisätty ja kovasti odotan terapiaan pääsyä. En pääse tästä asiasta eteenpäin omin voimin. Vertaistukea pyydän😢
Ap
Ole jo hiljaa! Minä olen ap.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ajattelin että käytän vaikeita mt-ongelmiani tekosyynä etten voi ryhtyä kummiksi. Mt-ongelmia ollut aiemminkin kyllä, burn-out, lapsuustraumaa. Nyt tämän takia lääkitystä lisätty ja kovasti odotan terapiaan pääsyä. En pääse tästä asiasta eteenpäin omin voimin. Vertaistukea pyydän😢
ApOle jo hiljaa! Minä olen ap.
Joku vielä kehtasi laittaa alapeukun, tod. näk. sama tyyppi, joka kirjoitti loukkaavan kommentin.
Vierailija kirjoitti:
Se on ihan se ja sama oletko kummi , koska oot jokatapauksessa lapsen täti /eno . Luulisin että muistat muutenkin synttäreinä ja kenties jouluna? Ei tuo kummius velvoita sen enempää.
Luuletko todella, että tädit ja enot onnittelee synttäreinä ja jouluna?
Kummin tehtävä on ostaa lahjoja aina kun on synttärit tai joulu, lähettää nimipäivätoivotuksia. Sitäpaitsi etkö aio muistaa siskon lastasi muutenkin kun täti kuitenkin olet.... Joten haittaako tuo mitään jos olet kummi?
En ole kummi mutta itseäkin alkoi ahdistaa kun veljeni hankki 4lasta 3vuoden sisään ja olen itse työtön. Ei ole mitenkään varaa ostaa 4 kunnollista synttäri lahjaa+4 kunnollista joululahjaa vuodessa kun ei meinaa muutenkaan riittää rahat laskuihin ja elämiseen. Tämän takia en käy enää synttäreillä/jouluna kun muut sukulaiset kantavat satojen eurojen lahjoja lapsille ja itsellä ei ole antaa mitään mistä olisi iloa niiden rinnalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luuletko todella, että tädit ja enot onnittelee synttäreinä ja jouluna?
Ainakin sellaisessa suvussa jossa välitetään sukulaisista.
Vierailija kirjoitti:
Lapsuustraumani johtuu juuri tästä siskostani. Hän kiusasi minua. Suihkussa suihkutti jääkylmää vettä päälleni, ampui minua kuminauhoilla, peloitteli nallipysyllä, sammutti valoja pimeällä(pelkäsin lapsena pimeää) jne. Lista on todella pitkä.
Ap
Tee oma ketjusi jos sinulla noita ongelmia mutta älä tekeydy muiksi.
Vierailija kirjoitti:
En ole kummi mutta itseäkin alkoi ahdistaa kun veljeni hankki 4lasta 3vuoden sisään ja olen itse työtön. Ei ole mitenkään varaa ostaa 4 kunnollista synttäri lahjaa+4 kunnollista joululahjaa vuodessa kun ei meinaa muutenkaan riittää rahat laskuihin ja elämiseen. Tämän takia en käy enää synttäreillä/jouluna kun muut sukulaiset kantavat satojen eurojen lahjoja lapsille ja itsellä ei ole antaa mitään mistä olisi iloa niiden rinnalla.
Osta niille yhteislahjoja, kuten vaikka joku lautapeli, jota voi pelata monta henkilöä.
Onko siskolla vaikea löytää kummeja? Nykyään se on monella ihan todellinen ongelma, kun niin moni muista ihmisistä ympärillä saattaa olla kirkkoon kuulumattomia.
Vastaa ei, jos et halua. Tai sitten vastaat kyllä, ja ostat vaikka joka joulu jokaiselle lapselle jonkun samanlainsen herkun/pikkupehmon tms, niin ei tarvi aivokapasiteettia käyttää.
Vierailija kirjoitti:
Mee töihin.
Luuletko etten ole yrittänyt?Toivottavasti saan töitä pian. Hakenut kyllä olen.
Otsikkoon oli tarkoitus kirjoittaa 'sisko pyytää jo kolmatta kertaa kummiksi'.