Huolestuttava väsymys
Mulla lomaviikko ja olen nukkunut jo kahdet päikkärit 9h yöunien päälle..Silti väsyttää. Aika huolestuttavaa?
Kertokaa te väsyneet, joilla väsymys kertoi vakavasta sairaudesta?Millaista se oli ja miten ilmeni?
Kommentit (28)
Voi oikeasti olla jokin sairaus tai puutostila. Muistelisin joskus lukeneeni, kuinka jonkun tyttöystävä nukkui lähemmäs 16 tuntia päivässä, mutta syy olikin masennus. En ainakaan itse tiennyt voineen oireilla noin. Mutta kannattaa selvitellä jonkun lääkärin tai hoitajan kanssa.
Anemia minulla, korjaantui rautatankkauksella.
Jokin veriarvo voi olla pielessä? Ei tarvi olla heti jostain vakavasta kyse, vaan sellaisesta joka hoituu lääkkeellä kuntoon. Itselläni esim. muutama vuosi sitten yhtäkkiä loppukesästä kummallinen hengästyminen ihan pienessäkin ylämäessä polkien ja kurkussa outoa tunnetta. Kunto oli koko kesän aikana kohonnut eikä mäet olleet mikään ongelma, vaan yhtäkkiä näytti olevan. Todettiin kilpirauhasen liikatoiminta. Syke korkealla, sydän hakkasi, hengästyi pelkästä puhumisesta ja kuuma oli vaikka oli lähes alasti. Olin lääkkeillä 1,5 vuotta ja kävin usein verikokeissa. Hoitui kyllä pois, mutta tuo on herkästi uusiutuva vaiva.
Suosittelen käymään lääkärillä ja verikokeissa, niin asia selviää.
Itselläni henkinen uupumus. Jäin työttömäksi, raha- asiat stressaavat, iäkäs omainen hoidettavana. Aina samaa ankeutta. Nukkuminen on pakoa tästä kaikesta.
Anemia ja raudanpuute voivat aiheuttaa väsymystä ja ovat tosi yleisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri tuolla tavalla. Todettiin levinnyt imusolmukesyöpä.
Oliko sulla muita oireita?Menitkö siis lääkäriin väsymyksen takia? Ap
Kyllä kannattaa mennä lääkäriin. Väsymys kannattaa ottaa vakavasti.
Mulla oli pari vuotta sitten ferritiinit rajojen ulkopuolella..Viitearvojen siis. Aloin syödä rautaa ja voimani palautuivat. Olen yhä syönyt rautaa välillä, mutta väsymys palannut. Tarkoitus olisi mittauttaa arvot uudelleen. Ap
Milloin olet sairastanut koronan? Olettaen siis,että olet? Korona aiheuttaa ihmisille mm. Kaikkea autonomisesta hermoston tehtävistä lähtien. Voit olla sairastunut mm. Krooniseen väsymysoireyhtymään