Te, joilla korona alkanut noin viikon kahden sisällä
Milloin alkoi? Mitä oireita? Miten olette helpottaneet oloanne? Oletko tehnyt koronatestin? Mistä mahdollisesti sait tartunnan?
Mulla alkoi maanantaita vasten yöllä lievällä kurkun karheudella, joka voimistui aika nopeasti. Jo maanantaina illalla kurkku oli tosi kipeä ja nieleminen sattui todella paljon. Tiistaina olo kurjeni lisää, kun alkoi tulemaan vilunväristyksiä ja sitten välillä tuli hiki sekä alkoi yskiminen. En mitannut kuumetta, kun olo ei ole tuntunut kuumeiselta. Eilen alkoi nenä mennä tukkoon ja yskitti yhä ja nieleminen sattui yhä. Eilen oli myös selkä kipeä. Tänään torstaina aamulla yskitti paljon ja nenä oli nuhainen. Selkä ei ole tänään ollut kipeä eikä kurkkukaan niin paha kuin parina päivänä. Nukkuminen vaakatasossa on hankalaa yhä kurkun ja varsinkin nenän tukkoisuuden takia. Väsynyt en ole ollut yhtään ja tämä korona on ollut meikäläiselle normiflunssa paitsi ehkä kurkku on ollut normaalia kipeämpi. Yskä on lohjennut koko ajan hyvin.
Koronan meille toi anoppi! 👿
Olen käyttänyt kurkkukipuun Miranax-nimistä tulehduskipulääkettä. Lääkäri sanoi, että on hyviä kokemuksia korona-kurkkukivun hoidossa siitä. En tosin ole ottanut kuin 2 tablettia vasta.
Kommentit (10)
No joku flunssa oli noin viikko sitten. Kesti viikon verran. Ehkä oli korona. En testaillut.
Mulla oli nuha 3 päivää, ja lämpötila sahasi 36.2-38 välillä. Kurkku oli ehkä päivän kipeä. Kuiva yskä kesti pidempään nuhan jälkeen. Aika pikkuflunssa verrattuna moneen muuhun tautiin. Otin varmuuden vuoksi tupla-annokset hoitavaa astmalääkettä joten hengitys kulki koko ajan hyvin.
Tein testin. Tää on ollut siitä erikoinen tauti, että mulla ei ole ollut nuhaa tai nenän tukkoisuutta juuri lainkaan. Kurkku kipeä, yskä ja kuumetta muutaman päivän 39 asteen tienoilla sekä ihottumaa oli. Yskä ei ole vieläkään ohi. Jälkioireeksi jäi hengästyminen, ihan peruskotitöissä hengästyn kuin olisin käynyt kunnon lenkillä. Myös väsymys on ollut paha oire, siis ihan sellainen että meinaan nukahtaa, ei mikään henkinen väsymys. En uskalla ajaa autolla vielä.
Pari päivää oli kuumetta ja lihaskipuja. En testannut koska en halua tukea kiina krääsää jota myös testit ovat. Ihan sama mitä tautia oli.
Pari pv kuumetta 38 tienoilla. Järkyttävä päänsärky oli noin 4pvää. Ihan erilaista, ensin särkevää koko pään ja sitten sinne tänne vihlvovaa. Yks yö oksensin, oli vain niin pahaolo, kun heräsin. Ripulia. Kovaa väsymystä nyt, ääni outo. Ainiin ja silmäsärkyä oli sekä näön hämärtyminen. Pää jotenkin sekaisin, oli tosi pelottavaa ajaa autolla, niinkuin kännissä ois ollut.
Olen rokottamaton ja korona alkoi syyskuun lopussa.
1, pvä, kauhea väsymys, selkäsärky, päänsärky joka meni vrk ohi
2. luulin parantuneeni enkä pysynyt petissä. Oireet pahenivat joka kerta kun roikuin tuntikausia ylhäällä
joten siitä seurasi otsasärky, huimaus, kurkkukipu, mälsä ja väsynyt olo
Olen ollut nyt petissä pari päivää ja terveempi olo.
Vihje: syökää kiinteää hunajaa suoraan purkista niin paljon kuin pystytte ja malttakaa pysyä petissä. Jos tämä menee ohi eivätkä oireet palaa, selvisin tosi helpolla, mutta tauti kesti 3 viikkoa.
Mulla meni ohi tavallisen flunssan kaltaisena korona kolmen rokotteen kera.
Lisään vielä, että Zyx-imeskelytabletteja pari kokeilin, mutta ei auttanut sekä yskänlääkettä ja hunajaa. Kurkun kuivuudelle ovat Marianne-karkit olleet mukavia ja hyviä imeskeltäviä. Ovat pitäneet kosteuden kurkussa. Ap