Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vanhemmat huomio

Erkkaope maailmalla
20.10.2022 |

Hei!

Suoritan tutkivaa journalismia, ja kysyisin mielipidettä Teiltä vanhemmilta.

Mikäli teillä on kouluikäisiä lapsia kotona: millaisissa kouluun liittyvissä asioissa Te toivoisitte saavanne enemmän apua. Miten toivoisitte, että Teidän lastanne/lapsianne voisi ETÄNÄ auttaa/tukea/tsempata/jne.?
Korona-ajan etäily on tuonut sen mahdollisuuden, että opettaja voi opettaa myös kameran välityksellä, joten mitkä asiat teillä olisi mieluisinta ulkoistaa jollekin kasvatusalan ammattilaiselle? Läksyt? Tukiopetus? Puheopetus? Tunneopetus? Englannin kielinen keskustelu?

Olen koulutukseltani erityisopettaja ja varhaiskasvatuksen opettaja, ja jo vuosia ennen valmistumista opettanut lapsia ja nuoria. Minun sydän sykkii opettamiselle ja auttamiselle ennen kaikkea. Tiedän, että lasten kasvattaminen ei ole aina niin helppoa kuin Instagram-profiilit antavat ymmärtää. Minulla on myös muiden alojen koulutuksia, joita tällä hetkellä teen pääsääntöisesti. Tästä syystä elämäni on niin "liikkuvaa", eikä minulla ole ollut vielä toistaiseksi mahdollisuutta ottaa vastaan esimerkiksi vakivirkaa tai edes pidempiä työsopimuksia.

Haluaisin silti hyödyntää varsinkin erityisopettajuuttani ja auttaa mahdollisuuksien mukaan etänä niissä asioissa, joissa kukin yksilöllisesti tuntuu tarvitsevan tukea.

Suunnitteilla olisi mahdollisesti aloittaa jossain vaiheessa yrittäjänä tämän asian tiimoilla, mutta tässä vaiheessa teen hieman kartoitusta, minkälainen apu Teistä vanhemmista tuntuu luontevalta.

Kiitos avustanne!

Kommentit (0)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla