Mies uhkailee lasten kuullen avioerolla
Ja kun riita on ohi, on kuin ei mitään olisi sanonut. Arki jatkuu. Tätä on jatkunut niin kauan että olen jo aivan turta uhkailulle. Muutenkin suhde on epätasapainossa. Mies tekee töitä aamusta yöhön kotona ja hoidan lapset ja talon melko lailla yksin. Jos hän lähtee esim. Konserttiin ja on yön pois, ilmoittaa vaan että menee sitten ensi viikolla sinne ja sinne. Minäkin saisin kuulemma mennä mutta hankalaa on lähteä kun yleensä miehellä töissä kiire tai lapset kipeänä tai rahat vaan loppu. Mies käy omilla jutuilla vaikka lapset on kipeitä. Riitoja on. Eroa mietin mutta pelottaa jäädä täysin yksin. Voimavarat olleet tiukilla nytkin.
Kommentit (35)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies väittää myös ettei voi keskittyä etätöiden tekoon, kun piereskelen lähes jatkuvasti. Häntä kuulemma häiritsee kovaääninen, pitkäkestoinen rutina ja kaikkialla asunnossamme leijuva hirveä löyhkä. Oon tosi loukkaantunut tästä😢
ApIlmianto on nyt sinusta tehty. -aloittaja
Minä tein myös. Tyyppi on palstahullu, joka kopioi joka aloitukseen saman kirjoituksen.
Vierailija kirjoitti:
Eli mies hoitaa taloudellisen puolen?
Kumpikin hoitaa. -aloittaja
Totta on että mieheni elättää meidät. Jos hän jättää minut niin elintasoni romahtaa. En halua sitä. olen tottunut korkeaan elintasoon, jonka mieheni mahdollistaa. Itse en halua töihin mennä, kun kotona on niin kiva olla. Eikä pelkällä huonolla peruskoulun todistuksella pääse sellaisille palkoille mitä haluaisin.
Ap
Miten meidän pitäisi auttaa? Jos tänne kirjoittaa, että eroa, niin et kuitenkaan tee niin, vaan jatkat vinkumista. Jos neuvomme, että hakeutukaa parisuhdeterapiaan, niin se ei käy. Jos kirjoitamme, että juttelet miehesi kanssa asiasta, niin et viitsi ja et edes ajattele, että alkaisit hankkimaan itsellesi ja lapsille toista asuntoa.
Se on siis täysin sama mitä me täällä kirjoitamme, kun jatkat samaan malliin.
Vierailija kirjoitti:
Totta on että mieheni elättää meidät. Jos hän jättää minut niin elintasoni romahtaa. En halua sitä. olen tottunut korkeaan elintasoon, jonka mieheni mahdollistaa. Itse en halua töihin mennä, kun kotona on niin kiva olla. Eikä pelkällä huonolla peruskoulun todistuksella pääse sellaisille palkoille mitä haluaisin.
Ap
Trollollooo
Minua ex-vaimo uhkaili erolla vuosia riitojen yhteydessä, tulosteli jo eropapereita yms. Kun minä sitten lopulta olin se joka halusi lopullisesti erota, yritti anella ja vannoa rakkauttaan viimeiseen saakka.
Ennen ero kuin lääkitys, että jaksaa ja yrittää kestää. Idioottimaista olla huonossa liitossa ja lääkitä itseään kun mies on epäsopiva.
Voisiko joku edes antaa fiksuja neuvoja. Kaikki vastaukset ollu puutaheinää tai sitten trollien häiriköintiä. -aloittaja
Vierailija kirjoitti:
Voisiko joku edes antaa fiksuja neuvoja. Kaikki vastaukset ollu puutaheinää tai sitten trollien häiriköintiä. -aloittaja
Niinpä, sinulle ei kelpaa mikään.
Pariterapeutti, yksityinen? Riidat ovat ongelma suhteessanne ainakin ja jokin muu. Kumpi hyökkäilee riidoissa toisen kimppuun ensin, voiko sen lopettaa ja näykkimisen. Eri mieltä selvästi ollaan asioista, joista varmaan halutaan keskustella, ellei toinen vetäydy. Onko mahdollista ettet mene mukaan riitaan, vai ärsyttääkö mies "kepillä tökkimällä" ensin. Uhkailu lasten kuullen ei ole hyvä idea ja riidat voi hoitaa niin ettei lapset kuule, keskustelu eri huoneessa rauhassa ovi kiinni tms. Onko erimielisyyksistä paperille joku lista, jota voi ihmetellä yksin tai kaksin, että miksi on eri mieltä ja mikä parantaisi kummankin elämää - ketään ei voi pakottaa mihinkään asiaan. Auttaako eri kommunikointitapa, jos kumpikin kokeilee. Kiihtyykö mies liikaa. -Onko ero huono idea vai turvallisempaa erota.
Tee miehellesi palvelus ja lähde. Ei kukaan jaksa tuommoista että painaa aamusta iltaan töitä ilman että kerkiää rentoutua että rahat riittäisi ja kiitokseksi saa vain valituksen ja nalkutuksen. Ihan uteliaisuutta katsele ympärillesi ja mieti onko kodissanne yhtään asiaa mikä olisi hankittu vain miehesi rentoutumista varten? Jos ei ole se ei miehellesi ole koti vaan työpaikka jossa tehdään palkkatöitä sekä palvelutöitä
Seuraavan kerran, kun mies uhkaa erolla, niin sanotusti, että kyllä, erotaan vain. Sitten printtaat paperit, pistät miehen nimen ensimmäiseksi ja hoidat, että paperi myös lähtee eteenpäin.
Sitten onkin hyvää aikaa hoitaa asumis- ja muut asiat kuntoon. Niin aikuiset tekevät.
Uhkailu, kiristys ja lahjonta kuuluu joka naisen työkalupakkiin niin onko se väärin jos joskus mies käyttää samoja keinoja mitä naiset käyttää jatkuvasti?
Tuo on henkistä väkivaltaa. Hankkikaa apua perheellenne.