Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voiko epävakaa bipo toimia lääkärinä?

Vierailija
19.10.2022 |

Olen kaksisuuntaista mielialahäiriötä sairastava yhden L:n ylioppilas, minulla on myös epävakaa persoonallisuushäiriö. Minulla on vahva lääkitys. Olen kohta 30-vuotias.

Olen ajatellut kirjoittaa uusia aineita, jotta voisin hakea ja päästä lääkikseen. Lääkikseenhän voi kai periaatteessa päästä opiskelemaan kuka tahansa, koska soveltuvuuskokeita ei ole, mutta mitä valmistumisen jälkeen?

Kun haen töitä, tulevatko diagnoosit esteeksi? Vai onko vointi se, mikä merkitsee?

Voinko opiskella lääkäriksi ilman huolta siitä, ettei minua lopulta palkata?

Jotain muita neuvoja? Kiitos paljon vastauksista!

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
19.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä putosi nopeasti, kuulostaa varmaan niin tyhmältä.

Haluan siksi lisätä, että uskon kyllä mahdollisuuksiini, ainakin sisäänpääsyn suhteen. Uskon, että saan opiskeltua pitkän matematiikan (tämän kylläkin uudestaan, en vain kirjoittanut matematiikkaa), kemian, biologian ja fysiikan siten, että saan kiitettävän yo-arvosanan niistä kaikista. Äidinkielestä minulla on jo laudatur. Uskon itse asiassa, että pääsen lääkikseen todistusvalinnalla.

Tämä uusien ja vanhojenkin aineiden lukeminen ja yo-kokeissa pärjääminen ovatkin minulle testi. Jos selviän, niin selviän myös lääkisopinnoista, ja lopulta lääkärin työstä.

Jos palkataan.

Palkataanko?

Ap

Vierailija
2/7 |
19.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan niitä siellä ennestään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
19.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei täällä voi luvata mitään, mutta eikun yrittämään.

Vierailija
4/7 |
19.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen rehellinen mielipiteessäni. Pahoittelut siitä. Mielestäni hoitoalalla tulee olla psyykkisesti tasapainoinen. Etenkin psykiatria vetää puoleensa mielenterveysongelmaisia. Alalle täysin soveltumattomia lääkäreitä ja hoitajia on aivan liikaa.

Olen nähnyt vuosien ajan mitä mania käytännön tasolla tarkoittaa. Jos ei koskaan ole nähnyt, kuullut ja kokenut ulkopuolisen ihmisen silmin maanisen ihmisen ajattelua, puhetta sekä toimintaa, ei voi tietää. Maaninen ihminen ei välttämättä edes tunnista omaa tilaa.

Sata eri ideaa yhden minuutin aikana ei ole neronleimaus. Se on potilasriski.

Vierailija
5/7 |
19.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usko itseesi. Tulet aina saamaan paljon kyseenalaistamista, mikäli tuot itsestäsi esille ensimmäisenä diagnoosisi. Älä katso itseäsi diagnoosiesi läpi, vaan siihen, mitä annettavaa sinulla on alalla. Et ole sinun diagnoosisi, vaan sinussa on paljon enemmän potentiaalia kuin itsekään uskoisit. Tulet opintojesi myötä oppimaan myös paljon itsestäsi, ja kasvat ihmisenä koko ajan. 

Vierailija
6/7 |
19.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkärin töihin ei ole soveltuvuusarviointia, kuten ei koko terveydenhoitoalalle muutenkaan.

Vierailija
7/7 |
19.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenkähän nuo päivystykset kun jossain vaiheessa niitä joutuu tekemään. Miten jaksaa kun joutuu valvomaan yön ja samoilla silmillä sitten vaan töihin. Eikä elämän tulisi olla säännöllistä ja tasaista jos on mielenterveydenhäiriöitä. Ja onhan siinä suuri vastuu. Miten voi huolehtia toisesta jo itselläkin on ongelmia. Ota selvää työstä ennenkuin haet.