Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi kasvojen iho kuoriutuu ja hilseilee?

Vierailija
19.10.2022 |

Iho ei ole kuiva eli siitä ei ainakaan johdu. Mutta mistä voi johtua?

Kommentit (62)

Vierailija
21/62 |
19.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä näyttää olevan paikalla ihmisiä jotka tietävät kivasti ihosta ja sen hoidosta. Osaisiko kukaan vastata mun kysymykseen. Mulla on toisen kulmakarvat kohdalla kynnen kokoinen pläntti mistä iho hilseilee pois. Joka päivä saa olla pyyhkimässä hitusia pois. Mutta outo juttu että tää vaivaa vain muutaman kerran vuodessa parin viikon ajan. Onko kellään tietoa voiko psoriasis käyttäytyä näin? Muuten iho on hyvässä kunnossa.

Vierailija
22/62 |
19.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rasvainenkin iho voi olla kosteusköyhä. Minkälainen ihotyyppi sulla on ja miten hoidat kasvojen ihoa?

Minusta iho on aika normaali, ei rasvainen. En meikkaa. Käytän sensai kasvovettä, kiehlsin kosteusvoidetta ja kasvoöljyä. Ap

Ei tämä kerro mitään, kun noilla merkeillä on miljoona eri tuotetta. Millä peset?

Sensai creamy soap on puhdistuksena. Ap

Se kuivattaa, ihosi on pintakuiva.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/62 |
19.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihda sensitiivisiin,hajusteettomiin tuotteisiin.

Vierailija
24/62 |
19.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suihku, vesi, lämmitys, ilman kuivuus, kosteuttavan voiteen puute? Suun ympäristöä kannattaa myös kosteuttaa kevyellä perusvoiteella tai luomuhuulivoide tai tuoksuton. Nenä saattaa kaivata kuorimista useammin kuin muu iho kasvoissa ja kosteutus. Allergiat? Kemikaalit aiemmissa voiteisssa tai kuivattavuus tuotteessa jota laitetaan kasvoille? Entä auringon vaikutukset tai rakennusten sisäilma, ilmansaasteet ulkona?

Vierailija
25/62 |
19.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liian pesevä kasvopesuaine, vaihda hellävaraisempaan, Esim laponie.

Vierailija
26/62 |
19.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäi tuosta että katso lisäaineet ruoista ja juomista, jos haluat. Koska joskus voi sielläkin olla jokin johon elimistö reagoi tai pyykinpesuaine tyynyliinassa, vaate jne. Saippuat. Ehkä ei ole mitään, laitoin listaa varaksi.

Vierailija
27/62 |
19.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä näyttää olevan paikalla ihmisiä jotka tietävät kivasti ihosta ja sen hoidosta. Osaisiko kukaan vastata mun kysymykseen. Mulla on toisen kulmakarvat kohdalla kynnen kokoinen pläntti mistä iho hilseilee pois. Joka päivä saa olla pyyhkimässä hitusia pois. Mutta outo juttu että tää vaivaa vain muutaman kerran vuodessa parin viikon ajan. Onko kellään tietoa voiko psoriasis käyttäytyä näin? Muuten iho on hyvässä kunnossa.

kyllä voi olla psoriasis.

Vierailija
28/62 |
19.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hellävarainen öljypuhdistus ja voidepuhdistus käyttöön. Nuo sensait kuivattaa. Lisäksi kosteuttava kasvovesi kerrostettuna öljyn alle.

Vierailija
29/62 |
19.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hellävarainen öljypuhdistus ja voidepuhdistus käyttöön. Nuo sensait kuivattaa. Lisäksi kosteuttava kasvovesi kerrostettuna öljyn alle.

Yritän etsiä jonkun hyvän voideputsarin. En oikein tykkää öljyputsareiden käyttämisestä, vaan voidemaiset mieluisampia. Kerrostan voiteen ja öljyn alle aina monta kerrosta sensain kasvovettä (sensai CP lotion II moist). Onko se huono kasvovesi?

Ap

Vierailija
30/62 |
19.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rasvainenkin iho voi olla kosteusköyhä. Minkälainen ihotyyppi sulla on ja miten hoidat kasvojen ihoa?

Minusta iho on aika normaali, ei rasvainen. En meikkaa. Käytän sensai kasvovettä, kiehlsin kosteusvoidetta ja kasvoöljyä. Ap

Ei tämä kerro mitään, kun noilla merkeillä on miljoona eri tuotetta. Millä peset?

Epäilen, että tuossa on korkea pH ja kuivattaa ihon pintaa.

Ihon pinta ei vaikuta kuivalta, minusta sellainen kuivuushilseily on erilaista. Minulla kasvojen iho hilseilee isompina lastuina, vähän sellaiselta mitä saattaa olla viikko tai pari auringonoton jälkeen. Mutta siis en ole aikoihin ottanut aurinkoa. Ap

Tarkasta missä muodossa kasvoveden alkoholi on, useimmissa on alkoholia. Jos se on denaturoitu alkoholi, se kuivattaa ihoa juuri noin.

Vierailija
31/62 |
19.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihon pinta ei vaikuta kuivalta, minusta sellainen kuivuushilseily on erilaista. Minulla kasvojen iho hilseilee isompina lastuina, vähän sellaiselta mitä saattaa olla viikko tai pari auringonoton jälkeen. Mutta siis en ole aikoihin ottanut aurinkoa. Ap

Tarkasta missä muodossa kasvoveden alkoholi on, useimmissa on alkoholia. Jos se on denaturoitu alkoholi, se kuivattaa ihoa juuri noin.

Ok. Valmistajan tuotetiedoissa lukee inci-lustassa vain alcohol. En usko, että denaturointiasiaa saa mistään selville. Ap

Vierailija
32/62 |
19.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin pyydä lääkäriltä se tablettikuuri sienen/silsan häätöön.

Minä sain sen lääkekuurin väittelemällä lääkärin kanssa.

Lääkäri väitti kuivaa ihoa ja kosketusallergiaa. Minä sanoin sieneksi ja sain lääkereseptin sisäiseen lääkitykseen.

Lähti vaiva. 👍

Vierailija
33/62 |
19.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ok. Valmistajan tuotetiedoissa lukee inci-lustassa vain alcohol. En usko, että denaturointiasiaa saa mistään selville. Ap

Tuo kyseisen tuotteen alkoholi on sitä denaturoitua eli kuivattavaa alkoholia (verrattuna esimerkiksi voidemaisissa tuotteissa oleviin rasva-alkoholeihin, jotka eivät ole kuivattavia).

Kaikille ihoille alkoholi ei ole kuitenkaan liian kuivattavaa ja paljon vaikuttaa myös sen määrä sekä tuotteen kokonaisuus. Esimerkiksi luonnonkosmetiikan tuotteissa voi myös olla alkoholia (reilustikin) koska se auttaa tuotetta säilymään. Alkoholilla on myös muita funktioita tuotteessa, mm. koostumukseen vaikuttaminen, hoitavien aineiden vieminen iholle (alkoholi haihtuu pois ja raskaammat aineet jäävät iholle) jne.

Vierailija
34/62 |
19.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lääkäri väitti kuivaa ihoa ja kosketusallergiaa. Minä sanoin sieneksi ja sain lääkereseptin sisäiseen lääkitykseen.

Lähti vaiva. 👍

Sienilääkkeet on aika vahvoja, aiheuttaa sivuvaikutuksia helposti ja voi kuormittaa maksaa. Ei niitä kannata arvailujen perusteella syödä.

Vierailija
35/62 |
19.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo sinun ihonhoito on todennäköisin aiheuttaja. Käyttämäsi tuotteet tuhoavat ihon suojabarriääriä aika kivasti ja kun se häiriytyy, iho oireilee.

Putsarisi on liian pesevä ja emäksinen. Vaihda joko emulgoituvaan öljyyn tai sitten mietoon puhdistusmaitoon. Puhdistusmaidoista hyviä ainakin Nourish London Protect, Nuori Protect+. 

Kasvovedessäsi on alkoholia, joten se viimeistelee ihon happovaippatuhon. Tuollaisen putsaavan kasvoveden sijaan kannattaisi käyttää kosteuttavaa laatua jossa ei ole alkoholia. Esim. Bybi Mega Mist, Nuori Vital Unifier, perus ruusuvesi)

Vierailija
36/62 |
19.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Psori voi olla hyvin paikallinen, pieni ihottuma -alue. Entisaikaan hoitona oli aurinko ja merivesi (Kela kustansi etelänmatkoja psoriaatikoille). Tunnen kaksikin psoriaatikkoa, joilla iho kunnossa aurinkoloman jälkeen, maksavat itse matkansa 2-3x talvessa. 

Mikä estää kokeilemasta ihottuma-alueelle suola-vesi haudetta ja valohoitoa ihan kotona? Liika hoitaminen,  rasvojen vaihtelu ja tressi eivät ainakaan auta. Iho on ihmisen suurin tunne-elin.

Vierailija
37/62 |
19.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähti vaiva. 👍

Ei tämä ap:n juttu kuulosta kyllä yhtään miltään sieneltä vaan klassiselta pintakuivuudelta jonka on aiheuttanut ihon suojakerrosta tuhoava ihonhoito.

Vierailija
38/62 |
19.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaisiko joku sanoa olisiko Huxleyn sahara toner tai whamisan kasvovesi minulle sitten parempi kuin tuo sensain kasvovesi? Tykkään korealaisesta kosmetiikasta, niin joku sen tyyppinen kiinnostaisi ostaa.

Ap

Vierailija
39/62 |
19.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Psori voi olla hyvin paikallinen, pieni ihottuma -alue. Entisaikaan hoitona oli aurinko ja merivesi (Kela kustansi etelänmatkoja psoriaatikoille). Tunnen kaksikin psoriaatikkoa, joilla iho kunnossa aurinkoloman jälkeen, maksavat itse matkansa 2-3x talvessa. 

Mikä estää kokeilemasta ihottuma-alueelle suola-vesi haudetta ja valohoitoa ihan kotona? Liika hoitaminen,  rasvojen vaihtelu ja tressi eivät ainakaan auta. Iho on ihmisen suurin tunne-elin.

Kiitos tästä! Kokeilen tota suolavesijuttua.

Vierailija
40/62 |
19.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä mulla oli sama ongelma. Alkoi jo kesällä. Olen nyt iltaisin pessyt kasvot perusvoiteella.

Yöksi Ceridal-öljyä. En ole käyttänyt meikkiä.

Aamulla pelkkä vesipesu ja ihan suomalaista sinistä Niveaa kasvoille ja kaulalle.

Vanhassa rekiretkilaulussakin sanotaan että: Juhani ja Liisi, silmät huuhtokaa.

Ihotautilääkäri ohjeen mukaan yön aikana kun iho on saanut rauhoittua ja kerätä luonnollista rasvaa, ei sitä saa aamulla pestä pois. Ohje tepsi minulle. Olin varma että on psoriasis. Niin ihmeellistä hilseily oli.

Jatkan samaan tyyliin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän viisi