Pentulive Marraskuu 2022 Shiba Inut Official <3
Voi miten ihanaa! Uusi pentulive on tulossa piristämään marraskuuta <3
Shiba Inu palleroisia <3
Kommentit (2803)
Mistä tietää onko se tulossa vai jumissa?
No näyttäisi antavan myös hyvin tilaa. Tuntee varmasti omansa ja tietää miten olla ja toimia.
Vierailija kirjoitti:
Tällä kertaa en katso, ruman näköinen koirarotu minusta.
Tarkoituksella valittu ettei koko Suomi juokse taas ostamaan, rotu ei sovi kaikille, on alkukantainen vahtikoira.
Anna pentu emolle. Mitä kasvattaja sählää.
Hui. Säikähti tosissaan sitä kiljaisua. Mutta pieni näyttää tosi reippaalta ja Möpsö hoitaa homman hienosti!
Sehän tuli vauhdilla! Tuleeko seuraavat yleensä nopeasti perään vai voiko mennä pitkäänkin?
Äidin ja isän värinen taitaa olla.
Suloinen pentu ja niin huolehtivainen Möpsö-emo <3
Harmi, että tuo piirros peittää pennun.
Vierailija kirjoitti:
Säälittää kun ei voi edes synnyttää ilman pantaa.
Panta seuraa elintoimintoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vähän pettynyt olen rotuvalintaan. Olisin toivonut jotain berninpaimenkoiraa tai vastaavaa isoa paimenkoirarotua. Seuraan silti mielenkiinnolla shibojakin. Mukavan rauhallista ohjelmaa.
Jospa ensi vuonna tulee joku isompi rotu. Paljonhan se on kiinni siitä kuka kasvattaja uskaltautuu tuohon hommaan. Itselleni shiba on uusi tuttavuus.
Täällä Helsingissä shiba inu on valtavan suosittu rotu. Ohjelma saattaa huolestuttavasti lisätä rodun suosiota entisestään. Siksikin olen sitä mieltä, että joku toinen rotu olisi ollut parempi. Toki se vaatii sen kasvattajan, joka ohjelmaan suostuu eli ei ihan helppo juttu.
Ne jutut shibojen kissamaisuudesta voi kyllä osittain jättää omaan arvoonsa. Kyllähän aikuinen shiba, jota on ulkoilutettu metsässä kolme tuntia on tosi rauhallinen kotioloissa. Mutta eivät ne mitään sohvankoristeita ole eikä rauhallisuuutta pidä sekoittaa passiivisuuteen. Koirista tulee tylsistyessään joko passiivisia tai tuholaisia. Epäilen, että aivan kaikki helsinkiläishipsterien shibat eivät saa riittävästi ulkoilua ja virikkeitä, koska kuvitellaan, että shibat ovat kuin kissoja.
Sinulla ei taida olla kissoja jos kuvittelet ettei kissat tarvitse virikkeitä :D Kyllä tylsistynyt kissakin pistää tapetit ja sohvan nopeasti uuteen uskoon. Mutta joo tuo kissamaisuus tässä viittaa ehkä enemmän itsenäiseen/itsepäiseen luonteeseen. Eihän esim havannankoirista tai mopseista käytetä sanaa kissamainen, vaikka vaativat vähemmän fyysistä aktivointia kuin shiba.
Olet ihan oikeassa, kyllä kissatkin passivoituvat tai muuttuva tuholaisiksi jos ne eivät saa riittävästi virikkeitä! Tässä on siis shibojen kohdalla sellainen kaksinkertainen väärinymmärrys. Olen törmännyt siihen käsitykseen, että shiboja ei tarvitse ulkoiluttaa kun ne ovat niin kissamaisia...
Nyt tulee ihania pieniä pentuja!
Pelottaa, että ensimmäinen männöö rikki kun toinen tulloo.
Nyt se toosa sarjatulelle Möpsö, eihän tässä ole koko iltaa aikaa
Yrittääkö hän itse vetää pentua pois sieltä