Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Joulupalleroiden viikonloppu (pe-su)

03.11.2006 |

Laitanpas jo viikonlopulle pinoa kun uni ei tuu silmään millään...

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
04.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikaisesti vain pinoon täyden 34 viikon kunniaksi, viikonloppuvieraita (tulevat kummit tyttärineen) kylässä ja pian lähdemme ulkoilemaan. Nettiaddiktina oli silti PAKKO kurkata ;D, ja hui, aika monella saattaa olla jo ensi viikolla " luukku avattuna" ja vauva sylissä :O, mikäli noita supisteluja ja vauvan laskeutumisia vielä jatkuu. Täytyisikö laittaa jokin leikkimielinen veikkaus siitä, kuka on seuraava :D!? Ehkei sentään :)

Tuota " poraavaa" ja vihlovaa tunnetta on itselläkin jo alapäässä, selvästi vauva aikoo kiinnittyä. Toivottavasti on pää alaspäin!

Hyvää Pyhäinpäivää joulutähtösten odottajille, nyt on aika hiljentyä ja muistella läheisiä edesmenneitä ja ihmetellä tulevaa elämää. So it goes... Elämä jatkuu, meissä :)

Tinuri ja Itu rv 34+0

Vierailija
22/34 |
04.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervehdys sisaret

Se on uusi viikko taas aluillaan, hipoo sitä 34 rajapyykkiä jo. Nopeasti viikot hupenee, ei meinaa uskoa että näin pitkällä jo ollaan. Joka aamu peiliin katsoessa tuntuu että vatsa on taas kasvanut huimasti. Beibi se jaksaa potkia ja voimaa tuntuu olevan kuin pienessä kylässä. Taitaa olla kantapää jota työntää tohon hieman rintojen alapuolelle, tuntuu välillä että yrittää kaivautua ulos siitä kohtaa, mutta kun hieman painaa vastaan ja hieroo, kutittaa, niin saa takaisin aikas mojovan iskun :)

Keksin päivittäin jotain tekemistä että pääsis vähän hypläämään noita pikkuruisia bodeja ja potkareita. Eilen tuli laitettua vauvan vaatteet koko järjestykseen kaappiin ja lipastoon, on sitten valmiina kun niitä tarvitaan. Paljon on vaatetta varattu ja kaikenkokoista löytyy. Kaverit innoissaan kyselivät eilen että mitäs vielä puuttuu ja mille olisi tarvetta. Mua on kielletty ostamasta mitää sillä nämä jo hoitamaan tulossa olevat kamut hommaavat sitten loput. En varmaan itse saa lastani hoitaa lainkaa,nyyyh. Innokkaina kaikki odotamme vaavin syntyvän ja pikkusisko vartioi puhelinta jos sattuisin soittamaan että nyt lähetään... :)

Voisi taas keksiä jotain, vaikka kahvit näin aluksi sitten vaikka naapuriin kaverin luo poikkeemaan, siellä kuulemma odottaa kasa vaatetta jota saa taas blokata.

Mukavaa pyhäpäivää

sonette ja pikkunyrkkeilijä 33+

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
04.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä sopisi tämä viikonloppu hyvin vauvan hakuun joten tehdäänpä samantein treffit SatKs:aan vaikkapa ensi yöksi? On molemmilla nuita ihan samoja tuntemuksia ja nyt on klo 12 -> supistellut enempi ja vähempi tasaseen tahtiin sekä kivuliaasti...

No, leikki leikkinä :)) toivotaan että pysyy sisällä vielä :))

RauPotar ja toukka 35 tasan

Vierailija
24/34 |
04.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensi yön treffit sopisivat vallan mainiosti!! ;D Uskotteko että meikäläisen tuurilla nyt kun tuollaista vitsiä aloin heittelemään niin olen melko varmasti OIKEASTI siellä sairaalassa synnyttymässä?? :) Olo on sietämätön, kun ei oikein tiedä sattuuko vai ei tai että onko huono olo vai ei. Edelleen tuntuu niin kummalta enkä vieläkään osaa tunnetta kuvailla... Edelleen vain paine alapäässä jatkuu. Joka wc käynnin yhteydessä on mielessä että jos se ipana yhtäkkiä tippuisikin pönttöön!?!? ;D

Muuten ihan vakavasti puhuen tuli mieleen että kuinka kehittyneitä rv35 vauvat ovat? Täytyykö noilla viikkomäärillä pelätä jonkin sortin " vammoja" ? Itsellä nyt 35+2 ja eikö niin sanota että aina yksikin lisäpäivä on vauvan edunmukaista?

Viuhti

Vierailija
25/34 |
04.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

RISTIÄISET: meilläkin olisi tarkoitus pitää hyvin pienimuotoiset eli isovanhemmat, vauvan kummit ja sitten ainoa siskoni ja hänen miehensä (miehelläni ei ole sisaruksia). Yht. 8 vierasta. Kummit eivät vielä tiedä olevansa kummeja, koska pyydämme heitä vasta sitten kun vauva syntyy ja kaikki on ok. Ristiäiset pidetään omassa uudessa ja suht. tilavassa kodissa.

PAHA OLO: ainakin kukka mainitsi, että on ollut kuvotusta kuten alkuraskaudessa. Sama täällä. Välillä tulee myös hirveä tuskanhiki päälle, varsinkin jos joutuu olemaan pitkään samassa asennossa. Lisäksi maha on sekaisin eli välillä löysä ja välillä ihan kova, mutta ei ikinä mitään siltä väliltä.

Kävin elokuvissa torstaina ja sali oli tupaten täynnä. Melkein lähdin kesken filmin pois kun tuntui, että kuolen siihen paikkaan. Onneksi oltiin siinä vaiheessa jo ihan loppumetreillä ja kestin omasta mielestäni hyvin loppuun asti. Mies kyllä kommentoi, että olin huokaillut raskaasti ja äänekkäästi koko elokuvan ajan.

VAUVAN ASENTO: minusta tuntuu, että pikkuinen kääntyi tänään vaihteeksi poikittain. Ainakin kylkiin satelee potkuja ja vatsan muoto muuttui leveämmäksi ja olo on entistäkin tukalampi. Saa nähdä miten päin hän siellä oikeasti on. Ensi viikolla on sekä neuvolalääkäri että synnytyslääkäri. Tähän mennessä neuvolassa ja lääkärissä on aina sanottu, että vauva on ylösalaisin ja raivotarjonnassa.

NIMI: meillä (tai minulla) on ollut jo vuosia valmiina nimi poikaa varten. Tytölle ei meinata keksiä yhtään mitään. On monia kauniita nimiä, mutta mikään niistä ei oikein tunnu omalta. Katsotaan ensin mikä sieltä tulee ja millainen pikkutyyppi on. Voi olla, että pojankin nimi menee uusiksi.

VAUVAN TARVIKKEET: Olen laittanut kaiken ihan valmiiksi vaatteita, sänkyä, hoitopöytää yms. myöten. Vaunuissa on kivat heijastimet ja mobile on asennettuna pinnasängyn ylle. Silläkin uhalla, että jotain menisi vielä loppumetreillä pieleen. Toisaalta jos jotain oikeasti menisi pieleen en usko, että yhdellä hoitopöydällä olisi sen tuskan keskellä mitään merkitystä. Täytyy koittaa ajatella positiivisesti, koska olen jo näin pitkälle päässyt ja kaikki on mennyt todella hyvin ensimmäisen raskauden suurpettymyksen jälkeen.

t.pikkutapiiri 35 tasan

Vierailija
26/34 |
04.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisi kai tarkistaa edellinen oma teksti, jottei ala jorista ihan samoja juttuja uudelleen, heh.

Minäkin voisin mielelläni osallistua kisaan siitä, kuka saa ensimmäisenä vauvan. :-) Tiedän kyllä, että vauvalle ei tee yhtään huonoa saada lisää päiviä ja viikkoja, mutta oma olo on välillä tukala ja välillä vain yksinkertaisesti kyllästyttää tämä raskaana olo. Tosin vaikka kohdunsuu on pehmeä ja kaulaa jäljellä 2 cm, en todellakaan usko pääseväni mitalisijoille tuossa kisassa.

Joku mietti sitä, onko " turvallista" , jos vauva syntyy rv 35. Esikoiseni syntyi rv 35+3 eikä tuosta syntymäajankohdasta aiheutunut ongelmia hänelle. Eri asia olivat sitten aikaisemmat, raskauden aikaiset tapahtumat... Itse kyllä tykkään, että tuon rv 34 jälkeen ollaan jo ihan turvallisilla vesillä. Oma kauhukuvani olisi se, että raskaus menisi yliaikaiseksi. Toisaalta kyllä säikäyttäisi sekin, jos tämäkin vauva syntyisi samaan aikaan kuin esikoinen eli tasan viikon päästä, hui!

VATTU taisi pohtia sitä, jos jokin menisikin vikaan. Sama on käynyt itselläkin mielessä. Olen myös pohtinut vauvan terveyttä tai sanotaan, että se käy usein mielessä. Tosin turhahan sitä on olla taikauskoinen. Minunkin on viimeinkin alettava tehdä noita valmisteluja vauvan tulon varalta. Viime kerralla oli täysi työ tehdä viime hetken hankintoja vauvan jo synnyttyä. En näytä ottaneen opiksi... Jotenkin vain uskon, että tämä vauva ei synny ennen aikojaan.

En edes oikein enää muista, mitä kaikkea pitäisi olla valmiina. Virkistäkäähän te enemmän aikaansaavat, mitä kaikkea olette hankinneet valmiiksi. Pinnasänky, vaunut ja turvakaukalo löytyvät jo, mutta se pikkusälä ei ole ihan muistissa... Eli MUISTILISTA tärkeistä hankinnoista olisi tarpeen. Kiitos ja kumarrus. Ja suokaa anteeksi, jos sellainen on jo tehty. Sairaalakassin sisältöä on kyllä mietitty, mutten muista muuta...

Kun ikäeroa tulee melkein 4 vuotta, tuntuu, että on melkein ensikertalainen. Miten niitä vaippoja vaihdetaankaan, heh? No, eiköhän sitä muista ihan hyvin noita asioita tyyliin " polkupyörällä ajo" .

KUMMEISTA. Me olemme jo pyytäneet kummeja tälle lapselle. Esikoisesta pyydettiin hyvissä ajoin. Toiset tulevat kummit asuvat ulkomailla ja ovat täällä nyt käymässä, joten oli oiva tilaisuus pyytää. Toiset asuvat toisella puolen Suomea ja näimme heitä viime kuussa, joten pyysimme heitäkin.

ESIKOISEN HOITOJÄRJESTELYT. Onneksi tämä asia selvisi eilen. Kaksikin naapuria ja yksi ystäväni lupautuivat jo syksyllä hoitamaan esikoistamme synnytyksen aikana. Eilen sitten varmistui, että ystäväni oli tosissaan ja on edelleen valmis tuohon palvelukseen. Todella hienoa! Hoitoon vieminen onnistuu kuulema jopa jouluna. Ihanaa, kun on tuollaisia ystäviä, sillä lähisuku tosiaan asuu toisella puolen Suomea.

Esikoinen on ollut kuumeessa nyt pari päivää. Sen takia meiltä jäivät väliin kummityttömme ristiäisetkin, mikä harmitti todella, mutta ei mahda mitään, koska ajomatkaa olisi tullut yhteenkin suuntaan 500 km. Onneksi juhlakansa oli ymmärtäväistä. Tänään sitten päästiin nauttimaan ulkokeleistä, kun esikoisella oli tänään ensimmäinen kuumeeton päivä.

Täällä on hehkutettu PULLAN leipomisesta. :-) Sainpa minäkin tänään aikaiseksi leipoa ihan ehtaa pullaa! Hesarissa oli syksyllä hyvä resepti, jolla korvapuustien tekeminen onnistuu meiltä ei-niin-jauhopeukaloilta. Mies ja lapsi ovat syöneet hartaasti puusteja. Nam! Selän kyllä sai kipeäksi, kun piti pitkään seisoa, mutta olihan se sen arvoista.

Mukavaa viikonlopun jatkoa tähtöset!

Vierailija
27/34 |
05.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aurinkoista sunnuntaita !

Hairahduin eilen syömään torttuja ja join illalla alkoholittoman oluen, voi kiessus sitä järkyttävää närästystä joka oli yöllä :( Kaikki muut vaivat kestän mutta närästys on kaikista hirveintä kun ei pysty nukkumaan.

Arkaluontoista asiaa... miten teillä sujuu petipuuhat näin loppuajasta? Minusta tuntuu että mies ei ole oikein innokas, itsellä kyllä olisi haluja mutta mies kai arastelee sitä että vauvaan tai minuun sattuisi...

Näin eilen miehen työkaverin vaimoa ja hän kertoi että hänen 32-vuotiaalle tyttärelleen oli tehty 6 sektiota 8 vuoden aikana. Kuvitelkaa - luulin että kolme on ihan ehdoton raja. Tyttären lantio on niin ahdas että alatiesynnytys on mahdotonta. Aika hurjaa... 3 sektiota oli tehty Turussa ja 3 Oulussa.

Jaahas - pitänee lähteä lyllertämään aamulenkille.

MrsCruiser 36+

Vierailija
28/34 |
05.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli " pakko" tulla kommentoimaan, kun täällä jo puhutaan joulukalenterin luukkujen avaamisesta piakkoin!!!!!! Kuulostaa jännittävältä, nämä puheet tuovat konkreettisuutta omaankin napaan...

Olin pe neuvolassa, vauva taitaa todellakin olla viistossa perätilassa. Tiistaina saan lisävalaistusta, kun on Naistenklinikalla aika. Tänään on 36 viikkoa täynnä, eli taitaa pikkuinen olla aika valmis jo :) !

Eilen illalla tuli täälläkin kaksi tujua supistusta. Toivottavasti niitä nyt ei eneempää ala tulemaan... Ajattelin, että jos kerran joudun sektioon, niin turhaan kärvistelen kipeiden supistusten kanssa ;)) .

Esikoinen, eskarilainen, kyselee jo kovasti, milloin sisko syntyy. On sekin ihan innoissaan. HYVÄ! Kaikki alkaa olla valmiina tavaroiden puolesta, huomenna saadaan hoitopöytä.

RISTIÄISET. Meillä esikoinen kastettiin helmikuussa kynttilänpäivänä ja ajateltiin, että tämä toinen voisi saada kasteen samana päivänä. Pitää varmaan kirkkoa varailla, me menimme naimisiin ja esikoinen kastettiin Pyhän Laurin kirkossa ja ajateltiin samaa paikkaa tälle toukalle. Juhlat sitten ehkä kotona?? Itse en meinaa kastaa, jos vaan saadaan yksi tuttu pappi paikalle. On kiva olla läsnä äitinä eikä pappina...

MrsCruiser kyseli noista petihommista. Meillä mies selvästi on pidättyväinen, taitaa myös ajatella, ettei muka enää voi tms. Itseäni ei ollenkaan haittaisi, mutta intoa ei ole niin paljon, että jaksaisi itse aloitella :) .

Oikein paljon jaksuja kaikille masukkaille! Olot alkaa olla välillä jo tosi tukalia, eikö vain!!! Ja jos joku meinaa avata luukun jo näin aikaisessa vaiheessa, niin TSEMPPIÄ koitokseen (**kateellinen**)!!

t. Maituliini 36+0

Vierailija
29/34 |
05.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi että, miten ihanan näköistä ulkona on. Pikkupakkanen ja kevyt lumisade, yöllä on satanu ihan reilusti. Taisin olla minä enemmän innoissani lumesta kuin 1v9kk esikoinen, joka ei oikein hallise tuota lumessa kävlemistä vielä. Vaunuilemaan eikä tmeidän porukka ei hevillä nyt lähde, supistukset kun tulee kiusaksi välillä ihan mitättömistäkin asioista!

Viuhti puheli tuosta möyrimisestä. Tämä kaveri välillä tuntuu tunkeutuvan väkisin lantiosta läpi, on sellainen olo, että jos kehtaisi koittaa niin tuntis pään ihan helpolla tuolla haarovälissä... Tänään on tosiaan ollut rauhallisempi päivä ja olo on suht " pitävä" eli ei se tänään ainakaan synny. Mielestäni saisi ainakin siihen täysaikaseksi olla masussa ellei pidempäänkin. Aina parempi lähtökohtahan se on mitä isommaksi ja kypsemmäksi vauva saa masussa kasvaa. Edelleen toivon, että meidän vauva tulee vasta joulukuussa, vaikka oma olo onkin välillä tuskainen.

Tänään taas näyttö, onneksi mies otti asiakseen hoitaa siivouksen :-)))

Makkarissa hiljaista, enää en kyllä itsekään jaksaisi. Meillä mies ei oiken koe mukavaksi petihommia raskauden aikana ja mielestäni se on ok, jotenkin ymmärrän häntä. Olisin itse luultavasti samaa mieltä jos olisin mies.

Eilen oltiin ristiäisissä ja kastevauva oli varsin hienosti koko toimituksen ajan. Oma esikoinenkin käyttäytyi mielestäni hyvin. Tarjoilu oli loistava ja taisin ottaa sen perjantaina saadun miinuksen neuvolakortista pois :-)

Nyt vielä loppusilaus kämppään ja perhettä herättelemään... Kaikki kun on päikkäreillä ja itse en saa nukutuksi...

Tiina 35+3

Vierailija
30/34 |
05.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Itse sain juuti hoitopöydän mielestäni valmiiksi.. Ja pikkusälää kertyi tämän verran =)

-Pumpulipuikkoja

-Septidiniä (navanpuhdistukseen)

-Vanulappuja

-Vauvaöljyä

-Bepanthenvoidetta (käy äidin nänneihinkin)

-Sinkkivoidetta

-Pikkuniistäjä

-Suolaliuostippoja

-Cuplaton tippoja (mahdollisia masuvaivoja vastaan)

-Kosteuspyyhkeitä, hajuttomia sellaisia

-Vaippoja ainakin 3 pakettia

Lisäksi äidille

-Liivinsuojia

-Yösiteita ja tavallisia siteitä

-Särkylääkkeitä (jälkisupistukset, tikit, repeämät..)

Muistakaa myös ostaa / kutoa vauvalle muutamat villasukat, pikkuiset kun syntyy keskelle kylmää talvea ja jalat on vastasyntyneellä aina melko kylmät. Myös tumput on talvivauvalle ihan hyvät sisälläkin ekat viikot. Tosin trikoiset sukatkin käsissä auttaa =)

Tässä nyt nää mitä mulle tuli mieleen ja jotka olen itse ajatellut tärkeiksi.

Lisätkää listaa jos mieleen tulee jotain mitä minultakin unohtui.

-mm-

Vierailija
31/34 |
05.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ollaan edelleen yhdessä koossa vaikkakin ihan semmonen olo että lähtö käsillä. Odotan että vedet menee... olo on jotenkin " sukkela" ja supistelee edelleen. Nyt kun on jo näitä tuntemuksia niin yliaikaiseksi menee, sanokaa mun sanoneen :))

Meillä ei ole ensinkään hoitopöytää, eikä tule. Esikoisesta semmonen oli enkä sitä käyttänyt niin antaa olla :) Vauvan tarvitsemat tavarat on muuten käden ulottuvilla ja vaipan vaihdan missä sitten satun kulloinkin olemaan: lattialla, sohvalla, sängyllä taikka sylissä..

Meillä oli paluu arkeen tossa kolmen maissa kun kävin hakemassa muksut isältään.. taas menoa ja meininkiä riittää :)) Mulla ollu ihana olo tänään: joulufiilis ja tuntuu tosiaan että vauvakin ehtii jouluksi kotiin. Laitettiin ' eläviä' kynttilöitä palamaan ja täällä hämärässä istutaan :))

Nyt sohvalle etsimään hyvää asentoa tän greipin kanssa tuolla jalkovälissä ja kipeiden suppareiden parissa...

Palaillaan... RauPotar ja toukka 35+1

Vierailija
32/34 |
05.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, olisiko siinä ideaa, mutta voisin kopioida tuota m-m:n listaa ja vaikka alkuviikosta voisivat kynnelle kykenevät heittää siihen omia ideoitaan. :-)

Olin nimittäin itse unohtanut sellaisen yksinkertaisen asian kuin vaipat! Äitiyspakkauksessahan niitä on muutama, mutta tällä kertaa emme ottaneet pakkausta... Joitakin juttuja löytyy jo ennestään, mutta ei esimerkiksi liivinsuojuksia. Niitä en tarvinnut muistaakseni lainkaan viime kerralla, sillä maidontuotanto oli aika vähäistä. Sen takia lisäisinkin itse tuohon listaan pari tuttipulloa ja vastiketta.

SEKTIOSTA vielä. Oliko se niin m-m, että sinulla istukka oli siirtynyt pois kohdunsuulta? Muistelen, että joku kertoi tällaisen hienon uutisen jokin aika sitten ja muistan sen, että sinulla ainakin jossain vaiheessa oli etinen istukka. Oli se nyt kuka oli, hieno uutinen tuollainen! (Siis sellaiselle, joka haluaa alatiesynnytyksen ja pelkää sektiota.)

Tänään sain tarkistettua JOULUKORISTEIDEN tilanteen. Niitä onkin aika paljon. Mies jo esitti, että ne tarvitsevat kohta oman komeron. Jossain vaiheessa voisi alkaa miettiä pakastekinkun ja -taikinoiden hankkimista valmiiksi. Laatikoitakin voi varmasti pakastaa, tosin niitä nyt ehkä osaa mieskin ostaa kaupasta. Rosollin ja italiansalaatin aion kyllä tehdä itse. Mies saakin opetella graavilohen suolaamisen, sillä itse en moisesta herkusta perusta. Ai niin, luumujälkiruoka (luumusosetta/keitettyjä luumuja + rahkaa + kermaa) kuuluu asiaan. Maanantain kunniaksi voisikin laittaa gallupin siitä, mitä muilla jouluntähtösillä kuuluu joulupöytään. Mutta se sitten huomenna. :-)

Kävin myös järjestelyinnostuksessani läpi kälyltäni saamiani pikkuvaatteita (terveisiä tässä yhteydessä muuten USAmamalle sinne Ameriikkaan). En ehtinyt käydä niitä läpi heti ne saatuani, mutta nyt katsoin ne läpi ja olivat kyllä ihania! Myös yksi ystäväni ja kummityttömme äiti on luvannut lainaan noita pikkuvaatteita. Viime kerralla ostimme kaikki vaatteet itse, joten nyt tuntuukin oikein mukavalta, että saamme joko lainaan tai omaksi noita pieniä vaatteita.

Mukavaa pakkaspäivän iltaa kaikille! Taitaa olla joka puolella Suomea pakkasen puolella. Täällä Espoossakin on pari senttiä lunta, ja se kyllä tuntuu mukavalta.

Vierailija
33/34 |
05.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

juu, tuo listan kopioiminen olisi ihan hyvä juttu!

Hienoa että muistutit korvikkeista ja pulloista hädän varalle!! Itse oli tyystin unohtanut ne!

Tästä syystä olisikin ihan hyvä, että kaikki listaisivat vielä ne tuikitärkeät " pikkusälät" , jotka itsellä on mielessä!

Siitä istukasta kerronkin tässä samaisessa ketjussa melko alkupäässä, en muista mikä viestin numero on, mutta löydät kyllä =) Perjantaina kirjoitettu viesti! En nyt jaksa kirjoittaa kaikkea uudestaan..

Pääpointti kuitenkin on, että SAAN SYNNYTTÄÄ!! Ja ihan oikein muistat, sektiopelkoni aiheutti minulle unettomia öitä (viikkoja) siitä lähtien kun rakenne ultrassa istukan todettiin nököttävän kohdunsuulla. Mutta nyt siis olen saanut ne ilouutiset ja pääsen synnyttämään alateitse. Tietysti eteen voi tulla koska vain mitä vain, joka ajaa synnytyksen sektioon, mutta ihanaa että lähtökohdat on niin että ainakin alatie synnytys on se ensisijainen vaihtoehto!

-mm-

Iituli1970:

En tiedä, olisiko siinä ideaa, mutta voisin kopioida tuota m-m:n listaa ja vaikka alkuviikosta voisivat kynnelle kykenevät heittää siihen omia ideoitaan. :-)

SEKTIOSTA vielä. Oliko se niin m-m, että sinulla istukka oli siirtynyt pois kohdunsuulta? Muistelen, että joku kertoi tällaisen hienon uutisen jokin aika sitten ja muistan sen, että sinulla ainakin jossain vaiheessa oli etinen istukka. Oli se nyt kuka oli, hieno uutinen tuollainen! (Siis sellaiselle, joka haluaa alatiesynnytyksen ja pelkää sektiota.)

.

Vierailija
34/34 |
05.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta tuskin se haittaa ketään.

Hatara pääni siis muisti oikein eli se oli juuri sinulla siirtynyt tuo istukka. Todella kiva, että pääset luultavasti synnyttämään alateitse. Voihan siinä tietenkin niinkin käydä, että sektioon päädytään, mutta se mahdollisuus on varmasti meillä kaikilla olemassa. Pääasia, ettet joudu ihan suorilta sektioon.

Hyvä, että minä muistin ne tuttipullot ja vastikkeet. :-) Kai listaan voisi laittaa myös tutit ihan siltä varalta, että vauva suostuu niitä käyttämään. Meillä esikoinen hyljeksi tutteja. :-)

Aloitetaan lista vaikka huomenna alkavan viikon kunniaksi. Sitä voi sitten täydentää kukin halutessaan.

Hyvää yötä!