Patti alapäässä
Pitääkö huolestua?
Huomasin että alapäässäni, ihan vähän emättimen (vasemmalla) sisäpuolella on pieni patti. En muista, että se olisi ollut siinä ennen mutta nyt kiinnitin huomiota.
Katsoin peilillä (se oli nähtävissä kyllä, ei ole siis syvällä) ja se oli pienen herneen kokoinen, hieman vaalea, pehmeä patti.
Huolestuttaa, mikä se mahtaa olla 😔 taustatietona, olen perusterve 31v. Viimevuonna kävin papa-kokeessa ja se oli puhdas (aiemminkin on papa otettu ja aina ollut puhdas.).
Kommentit (35)
Vierailija kirjoitti:
Onko se siis valkoinen missä sisällä talia? Onko kipeä?
Näyttää ympäröivää alapään ihoa hieman vaaleammalta. Ei ole kipeä.
Ap
Onko sinulla ollut seksiä jonkun kanssa? Jos on, olet voinut saada visvasyylän. Käy näyttämässä lääkärissä varmuuden vuoksi. Visvasyylä poistetaan mm laserilla tai joillain aineilla.
Vierailija kirjoitti:
Googleta Bartholinin rauhanen.
Juu googlasin. Mutta tämä on vaan toisella puolella? Ja eikös tuon tulehduksen täytyisi olla aika kipeä?
Vierailija kirjoitti:
Onko sinulla ollut seksiä jonkun kanssa? Jos on, olet voinut saada visvasyylän. Käy näyttämässä lääkärissä varmuuden vuoksi. Visvasyylä poistetaan mm laserilla tai joillain aineilla.
En usko. Olen muutamia kuukausia sitten eronnut vakituisesta parisuhteesta, eikö sen jälkeen ole ollut seksisuhteita. Ja tosiaan ehkäisynä suhteessamme on ollut kondomi.
Ap
Kondylooma, visvasyylä. Mene gynekologille. Älä tartuta muita.
Vierailija kirjoitti:
Peräpukamia?
Eka asia mikä mulle tuli ton patin ulkonäöstä mieleen oli pieni suonikohju 😅 voiko semmosia tulla näin nuorena? En ole ollut raskaana tai synnyttänyt.
Ap
Googlasin kuvia kondyloomasta ja ei kyllä näytä tuolta yhtään. Yäk.
Patti ei ole ihon päällä kuten syylä. Vaan ihon alla ja se on ihan sileä. Samoin patin ympäristö.
Ap
Luultavasti ihan normifinni. Seuraa tilannetta.
Vierailija kirjoitti:
Haiseeko alapääsi sillille?
Ei ole outoja hajuja, vuotoja tai tuntemuksia.
Ap
Barholinia veikkaan minäkin. Lääkäriin, alkuvaiheessa auttaa vielä antibiootti.
(tuleekohan tää viesti läpi, jostain syystä jää hyväksyttäväksi?)
Onko se siis valkoinen missä sisällä talia? Onko kipeä?