Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Edelleen joillekkin on epäselvää huoltajuuden

Vierailija
17.10.2022 |

ja lapsen asumisen/hoidon ero.

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
17.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se ole mitään huoltoa että kerran kahdessa viikossa käy nukkumassa toisessa talossa 2 yötä ja syömässä roskaruokaa. Siinä taloudessa kun ei yhtään päätöstä tehdä lapsen elämästä, ei käydä lääkärissä sen kanssa, ei hoideta kouluun asioita eikä tehdä kirjaimellisesti yhtään mitään lapsen huoltoa koskevaa päätöstä eikä toimintaa. Vaatteetkin tulee mukana kotiin pestäväksi. Että vaikka papereissa lukee yhteishuolto niin minä olen yh.

Vierailija
2/20 |
17.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se ole mitään huoltoa että kerran kahdessa viikossa käy nukkumassa toisessa talossa 2 yötä ja syömässä roskaruokaa. Siinä taloudessa kun ei yhtään päätöstä tehdä lapsen elämästä, ei käydä lääkärissä sen kanssa, ei hoideta kouluun asioita eikä tehdä kirjaimellisesti yhtään mitään lapsen huoltoa koskevaa päätöstä eikä toimintaa. Vaatteetkin tulee mukana kotiin pestäväksi. Että vaikka papereissa lukee yhteishuolto niin minä olen yh.

Jos isä näkee 4 päivää kuukaudessa lastaan ja nekin on vkloppuja, nii vaikeeta kai seon hoidella lääkärit ja muut. Moni eronnut asuu niin erillään kaikesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
17.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaan kun et ole. Juuri tuota tarkoitin. Huoltajuus ei tarkoita sitä, että huolehditaan. Sinä et ole yksinhuoltaja vaikka niin ajattelisit.

Vierailija
4/20 |
17.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos lapsi käy kerran kahdessa viikossa kaksi yötä siinä toisessa talossa, miksi sen toisen talon asunnon haltijan pitäisi lasta kuljettaa lääkärissä ? Kun se lapsi on sinulla 14 vuorokaudesta 12 ? Eikö noiden 12 päivän aikana ehdi sinne lääkäriin ?

Vierailija
5/20 |
17.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaan kun et ole. Juuri tuota tarkoitin. Huoltajuus ei tarkoita sitä, että huolehditaan. Sinä et ole yksinhuoltaja vaikka niin ajattelisit.

Ai no sovitaan sitten että se etä on yksinhuoltaja ja minä olen monihuoltaja koska hoidan kaiken.

Vierailija
6/20 |
17.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä siinä on ap sulle epäselvää? Kysy rohkeasti niin autamme kyllä.

-SetäMies

Vierailija
7/20 |
17.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lapsi on ihan yhtä paljon molemmilla mutta toinen jopa uhkaili eri asioilla jos hän ei saa lähihuoltajuutta. Joten tietysti hän hoitaa kaikki lääkärikäynnit. Enhän minä edes tiedä niistä kun kirjeet menee sinne toisen kotiin.

Odotan innolla kun seuraava säännöllinen lääkärirumba alkaa, tämä lähi kun ei ole seitsemään vuoteen kertaakaan lapsen kanssa yhdelläkään lääkärillä käynyt.

Vierailija
8/20 |
17.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No jos lapsi käy kerran kahdessa viikossa kaksi yötä siinä toisessa talossa, miksi sen toisen talon asunnon haltijan pitäisi lasta kuljettaa lääkärissä ? Kun se lapsi on sinulla 14 vuorokaudesta 12 ? Eikö noiden 12 päivän aikana ehdi sinne lääkäriin ?

Lapsen huolto kuuluu minulle joten tietenkään etä ei siellä lääkärissä käy. Ei hän asu edes samalla paikkakunnalla kuin lapsi. Ei hän myöskään tiedä lapsen terveysasioita. Turha sinun on alkaa vängätä tästä. Meillä on selkeä työnjako. Se kenellä lapsi asuu hoitaa sen asiat toisen puuttumatta.

Vierailija
9/20 |
17.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastauksista päätellen asia tosiaan on joillekkin epäselvä.

Ap

Vierailija
10/20 |
17.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsen huolto kuuluu minulle joten tietenkään etä ei siellä lääkärissä käy. Ei hän asu edes samalla paikkakunnalla kuin lapsi. Ei hän myöskään tiedä lapsen terveysasioita. Turha sinun on alkaa vängätä tästä. Meillä on selkeä työnjako. Se kenellä lapsi asuu hoitaa sen asiat toisen puuttumatta.

Miks sit vingut

Vierailija
11/20 |
17.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huolto ei siis ole sama asia kuin hoito.

Vierailija
12/20 |
17.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huolto ei siis ole sama asia kuin hoito.

Se on kaikilla tiedossa. Nainen voi olla hoito, ei se tarjoita että mies olisi hänen huoltaja

Vierailija
13/20 |
17.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoltajuus paperilla ja käytännössä huoltajuuden toteutuminen on eri asioita.

Vierailija
14/20 |
17.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huoltajuus paperilla ja käytännössä huoltajuuden toteutuminen on eri asioita.

Niin kun ne ovat eri asioita.

Ap

Vierailija
15/20 |
17.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ainakin sanon itseäni yksinhuoltajaksi, koska olen aina ollut yksin vastuussa lapsesta ja hoitanut kaikki lapseen liittyvät asiat yksin. Lapsen isää ei ole kiinnostanut huoltajan velvollisuudet.

Vierailija
16/20 |
17.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä ainakin sanon itseäni yksinhuoltajaksi, koska olen aina ollut yksin vastuussa lapsesta ja hoitanut kaikki lapseen liittyvät asiat yksin. Lapsen isää ei ole kiinnostanut huoltajan velvollisuudet.

Voit sanoa, mutta jos et ole yksinhuoltaja, et ole. On tämä vaikea asia näköjään.

Ap

Vierailija
17/20 |
17.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on ollut ja on lapsia/ nuoria, jotka eivät tunne huoltajiaan. Moni elää aikuisuuteen asti ilman huoltajan läsnäoloa. Joku hoitaa, välittää, huolehtii olematta huoltaja. Huoltajuus on asia, joka ei riipu siitä kuka hoitaa, huolehtii, rakastaa ja vastuun kantaa.

Ap

Vierailija
18/20 |
17.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voit sanoa, mutta jos et ole yksinhuoltaja, et ole. On tämä vaikea asia näköjään.

Ap

Yksinhuoltajalla on kyllä suomen kielessä myös se merkitys, että pääasiallisesti huolehtii lapsesta ja asuu lapsen kanssa ilman toista aikuista, juridiikasta viis. Saahan lapsilisän yksinhuoltajakorotuksenkin ihan sillä. Yleiskielessä yksinhuoltajalla ei yleensä myöskään tarkoiteta puolison ja lastensa kanssa asuvaa, vaikka tämä olisi virallisesti lasten ainoa huoltaja.

Vierailija
19/20 |
17.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatka vaan ap emäs nus si mista ja jätä muut ihmiset rauhaan

Vierailija
20/20 |
17.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ei kai kukaan muuta väittänytkään?

Olen käytännössä yksin lapsen huoltaja, olen ollut koko ajan. Toinen "huoltaja" ei osallistu lapsen elämään, ei näe lasta, ei osallistu lapsen elatukseen, eikä osallistu lapsen kasvatukseen tai lapsen asioihin liittyvään päätöksentekoon. Lapsella on myös passi, joka on myönnetty vain minun hakiessani passia lapselle, ilman toisen "huoltajan" tietoa asiasta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän viisi