Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko teitä kehotettu neuvolassa lopettamaan imetys?

Vierailija
17.10.2022 |

Meillä oli juuri 1-vuotisneuvola. Siellä tuntui olevan ongelma, että vielä imetän. Vedottiin lapsen hampaiden kuntoon ja ettei tarvitse enää rintaa ravinnon puolesta. Pidän tätä vähän outona. Lapsi on kuitenkin vasta täyttänyt 1, ei esimerkiksi kolmivuotias.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
17.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Lapsi oli silloin 10 kk ikäinen. Perustelu oli se, että olin laihtunut liikaa ja että olen imettänyt jo tarpeeksi pitkään.

Vierailija
2/16 |
17.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan uskomatonta palturia. Mitä pidempään imetät, niin sen parempi lapsen kannalta. Jos lapsi ei saa ravinnostaan puhdasta pöytäsokeria, ei imettäminen vaikuta hampaisiin.

Kun olin saanut toisen lapseni, lääkäri kohotteli neuvolassa kulmiaan kuin kerroin imettäneeni esikoista koko raskauden. Esikoinen oli vain vähän reilun vuoden ikäinen. Raskaus sujui vallan mainiosti, kuin oppikirjasta.Noin kuusikymppinen lääkäri tuntui olevan aivan kujalla ja kivikaudella tietämyksensä kanssa, ja ilmoitti vain jotain että onneksi et saanut keskenmenoa. Niinkun morjes!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
17.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palautetta vaan menemään ja kehotus päivittää tiedot.

Vierailija
4/16 |
17.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On. Yksi oli todella ärsyttävä ja katkera vanha pieru, jolla oli oman aikakautensa neuvot, mutta toinen oli kannustava ja olisin tahtonut hänen jatkavan. Ehdin kokea useita neuvolantätejä per lapsi.

Mutta tein aivan niinkuin tahdoin. Imetin nuorinta 1,5 vuotiaaksi, keskimmäistä 2 vuotiaaksi ja kuopusta 4 vuotiaaksi. Yleensä olisi suositusten mukaisempaa harmitella, kun imetys jää monella niin lyhyeksi. 

Vierailija
5/16 |
17.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On. Yksi oli todella ärsyttävä ja katkera vanha pieru, jolla oli oman aikakautensa neuvot, mutta toinen oli kannustava ja olisin tahtonut hänen jatkavan. Ehdin kokea useita neuvolantätejä per lapsi.

Mutta tein aivan niinkuin tahdoin. Imetin nuorinta 1,5 vuotiaaksi, keskimmäistä 2 vuotiaaksi ja kuopusta 4 vuotiaaksi. Yleensä olisi suositusten mukaisempaa harmitella, kun imetys jää monella niin lyhyeksi. 

Lisään vielä, että yhdelläkään lapsistani ei ole tullut reikä hampaisiin. Aloin pestä hampaita heti kun ne puhkesivat.

Vierailija
6/16 |
17.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäri kielsi kun esikoinen oli 8kk, koska sillä oli niin pahat allergiaoireet. Kuopus lopetti itse puolivuotiaana, nauroi mulle päin naamaa kun tarjosin tissiä. 

Vierailija
7/16 |
17.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lääkäri kielsi kun esikoinen oli 8kk, koska sillä oli niin pahat allergiaoireet. Kuopus lopetti itse puolivuotiaana, nauroi mulle päin naamaa kun tarjosin tissiä. 

Miten allergia estää imetyksen?

Vierailija
8/16 |
17.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksivuotiaanahan se lopetetaan. Ei siitä tarvitse neuvolan kanssa puhua. Yksityisasia.

Vierailija
9/16 |
17.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sai varmaan niin pahoja oireita äidinmaidosta. Monethan on tosi tiukalla imetysdieetillä allergioiden takia, eikä sekään aina auta.

-ohis-

Vierailija
10/16 |
17.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne hampaat menee pilalle ihan muusta kuin maidosta, sanonpahan vaan.

Vierailija
11/16 |
17.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Halutaanko, että vauva kärsii allergiaoireista? Halutaanko, että äiti karsii ruokavaliostaan kaiken, joka voi aiheuttaa vauvalle allergiaoireita?

Kumpikaan ei ole hyvä vaihtoehto.

Vierailija
12/16 |
17.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo on, silloin kun lapseni täytti 6 vuotta.

Vierailija
13/16 |
17.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä imetin esikoista yli kaksivuotiaaksi eikä neuvolassa reagoitu asiaan oikein mitenkään. Korkeintaan kannustivat mutta tämä selkeimmin aiempina aikoina kuin taaperoimetysvuosina.

Vierailija
14/16 |
17.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksivuotiaanahan se lopetetaan. Ei siitä tarvitse neuvolan kanssa puhua. Yksityisasia.

Miten niin yksivuotiaanahan se lopetetaan? Jotkut lopettaa, jotkut ei. Ja ne jotka ei, saattaa lopettaa aiemmin tai myöhemmin.

Olen imettänyt molempia yli kaksivuotiaaksi. Ei reikiä eikä mitään muitakaan muka pitkään imetykseen liitettyjä vaivoja kummallakaan. Vaikka tokko olisivat sen huonompia yksilöitä vaikka olisin lopettanut imetyksen alkuunsa, ei niistä pitkällä imetyksellä tullut puolijumalia.

Vierailija
15/16 |
17.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maailman Terveysministeriönkin suositus on kaksivuotiaaksi asti imettäminen. Mistä olet keksinyt tuon vuoden iän? Juu, toki useampi lopettaa ennen tuota mutta antaa silti mielestäni ajattelemisen aihetta.

Vierailija
16/16 |
17.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksivuotiaaksi on suositus. Luulen, että useimmilla osuu johonkin muuhun ajankohtaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä seitsemän