Kyllä nämä Suomen säät ovat sitten kauheita..
Kommentit (53)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on tämä vuodenaika, kyllä tälläiselläkin säällä voi ulkona, sadevaatteet ja reipas mieli.
Sama vuodenaika se on espanjan aurinkorannikolla tai italiassakin ja tuskin siellä nyttenkään sataa. Mikä pakko se on täällä olla tälläistä kun voisi olla kaunis syyssää.
Näinpä.
Terkut Italiasta. Tänäänkin 23 astetta, utuisen aurinkoinen keli. Just tulin uimasta. Terassilla tarkenee syödä ulkona ja muutenkin tulee oltua ulkona n 8-10h päivässä. Viikko sitten sunnuntai iltana satoi. Seuraavan kerran näyttää olevan pilvistä tulevana perjantaina.
Joulukuussakin on ihania aurinkoisia päiviä jolloin voi istuskella ulkona kevytunska päällä, suunnilleen siis Suomen juhannuskeli😂
Mun mielestä just niin ihanaa - tästä haaveilin kesällä! Ei ole sisällä eikä ulkona liian kuuma.
Sähköt pois vaan niin tunnelma nousee kattoon. Mikään ei voita pimeässä istumista (tai makaamista) aamusta iltaan. Pääasia että eteläeuroopassa poloisilla riittää energia.
Tämä on ainoa aihe mistä saa avata keskustelun Suomessa - kaikki muu on kiellettyä / totalitarismin alla ja mitään ei saa kyseenalaistaa... te kaikki olette onnellisia kun teille sanotaan niin - tämä mantra toimii hyvin Suomessa: 😊 😊
Vierailija kirjoitti:
Kunnon itsemurhasää eli synkkää, harmaata, vettä sataa, tuulee, ruskeaa ja keltaista maassa, monet puut ja pensaat näyttävät risuilta. Ei kuitenkaan ihan niin kylmä, että harvinaisen lämmintä kuitenkin. Se vituttaa se nollakeli jos samalla kosteutta paljon niin kylmyys pureutuu luihin asti. Siinä miettii, että kuka jaksaa tällaisessa helvetissä elää.
Mitä horiset? Nythän on juurikin parasta aikaa vuodesta. Ulkona tuoksuu ihanalle ja näyttää.
Ihan parasta.
Onneksi takana ovat veemäiset ja tukalat helteet, eikä ole hetkeen tulossa uudestaan. Ai että mä nautin.
Vierailija kirjoitti:
Suomalaisissa on jotain pahasti vialla kun tykkäävät tämmöisestä säästä. Joku masokistigeeni täytyy olla.
Se on jokin suoja keino kun pakoonkaan kokonaan ei pääse, että on väkisin löydettävä positiivista sanottavaa😆. Eipä silti itsekään haittaa sade jos olen lenkille päättänyt lähteä. Silti kävisin se paremassa säässä mieluummin jos sellainen olisi.
Tää aika on niin sairasta.. tällä viikolla olen poistunut vain kaksi kertaa ulko-ovesta pihalle. Ekan kerran vein roskat, toisella kerralla kävin kaupassa.
Tänään piti käydä kaupassa, mutta tuo vesisade on niin raju, että tyydyn vain kaivelemaan kaapista jotain syötävää.
Minusta on kivaa kun syksyllä sade ropisee ikkunaan. Tunnelmallista. Täällä ei tosin nyt sada.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomalaisissa on jotain pahasti vialla kun tykkäävät tämmöisestä säästä. Joku masokistigeeni täytyy olla.
Se on jokin suoja keino kun pakoonkaan kokonaan ei pääse, että on väkisin löydettävä positiivista sanottavaa😆. Eipä silti itsekään haittaa sade jos olen lenkille päättänyt lähteä. Silti kävisin se paremassa säässä mieluummin jos sellainen olisi.
On osattava sopeutua kulloiseenkin vallitsevaan tilanteeseen. Taito se on sekin. Nyt voi nauttia kauniista kausivaloista (paristokäyttöisistä koska sähkön hinta), puuhailla kotona ja nauttia rauhasta. Eihän nyt yks sää voi heittää koko elämää pois raiteiltaan.
Just sen takia en asu Suomessa.
Tänäänkin golfkentällä hihattomassa paidassa, lämpötila +26C. Tykkään!
On mammoilla kyllä helppo elämä...
Ihanan lämmintä ja lauhaa, lämmityskulutkin minimaaliset.
Huvittaa kun kesällä meidän seutu on aina täynnä ulkoilijoita iltamyöhään, kun saapuu syksy, kadut humisevat tyhjyyttään, yksin saa tuolla nyt lenkkeillä. Kesällä kaikkia hikihessuja liikkeellä tiukoissa vetimissään.
Ei ihme, että suomalaiset riistää itseltään henkensä ja monesti myös muilta siinä samassa.
Tänään on tullut rajuja sadekuuroja, mutta kyllä aurinkokin välillä pilkisti. En ole pimeän tullen ulos vilkaissut, mutta ainakaan kattoon ei ole enää ropissut. Ei sitten vissiin enää sada.
Kyllä tän sateen vielä kestää. Onneksi ei ole pakkasta.
Suomen pitäisi valloittaa siirtomaa afrikasta. Siirretään sieltä paikalliset tänne ja korvataan suomalaisilla.
Mä rakastan syksyä viileyden ja raikkauden ja myös pimentyvien iltojen vuoksi. Mutta pakko sanoa, että sadetta on nyt ollut hiukan liian usein/paljon. Ensi keskiviikosta lähtien täällä päin pitäisi poutaantua pidemmäksi aikaa. Toivottavasti ennuste pitää paikkansa, on kivempi ulkoilla, kun ei sada.
Vierailija kirjoitti:
Mä rakastan syksyä viileyden ja raikkauden ja myös pimentyvien iltojen vuoksi. Mutta pakko sanoa, että sadetta on nyt ollut hiukan liian usein/paljon. Ensi keskiviikosta lähtien täällä päin pitäisi poutaantua pidemmäksi aikaa. Toivottavasti ennuste pitää paikkansa, on kivempi ulkoilla, kun ei sada.
Toivotaan. Ei viitsisi viettää toista viikkoa putkeen kotona. Sekoo lopullisesti tänne.