Juotko koskaan alkoholia monena päivänä peräkkäin?
Kommentit (36)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Harvemmin olen kokonaan juomatta monena päivänä peräkkäin, mutta otan yleensä vain 1-2 annosta. Italiassa olisin normikansalainen, Suomessa juoppo. Se sama viinamäärä pitää täällä juoda kerralla perjantai-iltana.
Ja mikä kamalinta, Italiassa tai vaikka Espanjassa ym. viinimaissa otetaan ihan lounaallakin, arkena, kuuluu lounasmenuun, ja viini on peruselintarvike.
Toisaalta ihmetyttää, miten heidän elimistöt siellä kestävät. Toleranssi kasvanut eli ei enää yksi lasillinen nostata yhtään, mut entäs maksa, miksei kirroosia ole enempää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitää ylipäätään juoda alkoholia päivittäin? Kaikki syyt ovat vain tekosyitä alkoholiriippuvuudelle. Ihan samalla tavalla jos vedät naamariin esim karkkia joka päivä, niin kyllä siihen silloin olet koukussa ja piste.
Aina joku jäkättämässä. Ihan kuin tuo jäkätys sais ketään lopettamaan, päinvastoin voi saada aloittamaan.
Menikö Lasol-miehellä ihon alle xD
Vierailija kirjoitti:
Paljonko juotte alkoholia päivässä?
Silloin kun juon, juon 10-18 annosta. Koskaan en juo vain paria annosta, aina kännit. T. 2. viestin kirjoittaja
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Harvemmin olen kokonaan juomatta monena päivänä peräkkäin, mutta otan yleensä vain 1-2 annosta. Italiassa olisin normikansalainen, Suomessa juoppo. Se sama viinamäärä pitää täällä juoda kerralla perjantai-iltana.
Ja mikä kamalinta, Italiassa tai vaikka Espanjassa ym. viinimaissa otetaan ihan lounaallakin, arkena, kuuluu lounasmenuun, ja viini on peruselintarvike.
Minua alkaisi väsyttää. Eikä tuo nyt mitään arkipäivää monellakaan ole enää nykyisin, olen ollut Italiassa töissä.
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitää ylipäätään juoda alkoholia päivittäin? Kaikki syyt ovat vain tekosyitä alkoholiriippuvuudelle. Ihan samalla tavalla jos vedät naamariin esim karkkia joka päivä, niin kyllä siihen silloin olet koukussa ja piste.
Ei mulla ole tekosyitä. Juon koska olen riippuvainen ja haluan olla kännissä. Mulla ei koskaan ole ollut sitä yleistä alkohlistien juttua että kieltäisin olevani alkoholisti.
Vierailija kirjoitti:
Missä kohtaa täällä lukee selitykiä? Kunhan vastataan kysymykseen.
Mun sydän tuhoutuisi lopullisesti mikäli tekisin niin
Juon. Join viime lauantaista tähän asti, ainoastaan torstai oli täysin selvä päivä. Kävin kyllä töissä välillä. Tänään olen juonut 6 mutta kyllä ne ovat haihtuneet pois.
Nyt pitää lopettaa tämä, ihan hullua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toisaalta ihmetyttää, miten heidän elimistöt siellä kestävät. Toleranssi kasvanut eli ei enää yksi lasillinen nostata yhtään, mut entäs maksa, miksei kirroosia ole enempää?
Hyvin kestää. Italialaiset on maailman toiseksi vanhin kansa japanin jälkeen. Italiassa syödään aina kun otetaan alkoholia.
Juon mielelläni viiniä ruoan kanssa, se kruunaa illallisen. Laadukas olut maistuu hyvältä, erityisesti saunan tai hikisen työrupeaman päätteeksi. Pikku hutikka tuntuu mukavalta, puhumattakaan nousuhumalasta.
Edellä mainituista syistä alkoholin kulutus saattaa helposti hujahtaa epäterveellisen runsaalle tasolle, ihan huomaamattakin. Koska se on niin kivaa. Siksi olen tehnyt itselleni säännöt alkoholin nauttimiselle.
Säännöistä yksi on se, että ei alkoholia peräkkäisinä päivinä, ei edes pieninä määrinä. Toinen sääntö on se, että kahden viikon tarkastelussa täysin alkoholittomia päiviä tulee olla enemmän kuin päiviä, jolloin jotain on nautittu. Kolmas sääntö on se, että pikku pöhnä (max 3-4 annosta) on sallittu korkeintaan kahtena päivänä viikossa. Humalatila korkeintaan kerran viikossa, mutta korkeintaan kahdesti kuussa. Varsinaisia kännejä ei koskaan -mutta jos ulkona käydessä lipsahtaa, sitten ei pisaraakaan alkoholia kahteen viikkoon.
Saattaa kuulostaa rasittavalta laskemiselta, mutta kun säännöt on päähänsä iskostanut, niiden noudattaminen sujuu aivan luonnostaan -mitään ruutupaperivihkoja ei tarvita. Sääntöjen ansiosta alkoholinkäyttö pysyy aina keskimäärin riskirajojen alapuolella
Aikoinaan meni siten, että arkisin 3,5dl 35% ja vkloppuna saattoi mennä puolta enemmän tai lomilla. Sitten tuli 2v raivoraittius jonka jälkeen alkoi taas sama juttu joka kesti puoli vuotta. Sitten aloitin avohoidon ja vuoden vaihteessa tulee 6vuotta juomattomuutta toipuneena alkoholistina.
En juo useampana päivänä peräkkäin. En ole koskaan ollut tissuttelija, jo yhdestä isommasta oluesta tulee vähän hiprakkainen olo ja alkaa väsyttää (johtuneeko siitä, että olen nainen ja juon harvoin?), joten en näe pointtia harrastaa sitä. Vaikuttaa mulla myös ikävästi yöuniin, vaikka olen nuori. Tästä syystä juon lähinnä muutaman kerran vuodessa ja kerralla enemmän, kun lähdetään viihteelle (esim. työpaikan pikkujoulut). Ja kun on juonut kerralla enemmän, niin ei tee mieli juoda mitään seuraavaan pariin viikkoon. Tiedän ihmisiä, jotka vetävät kaksipäiväisiä, mutta oma kunto ei riitä mitenkään sellaisiin :D
Vierailija kirjoitti:
Voi jeesustelu taas, monet vanhukset esim. ottaa sen yömyssyn ihan päivittäin, tai siis illoittain. Miksi ihmeessä alkoholiin ei voi suhtautua normaalisti...
Mitä iloa tuosta on? Olen jotenkin ajatellut, että alkoholia juodaan rentoutumiseen, mutta jos ei edes tunnu missään, mikä idea? Toisaalta en juo välttämättä kahviakaan joka päivä, minulla ei ole oikeastaan mitään ruoka- tai juomarutiineja.