Toinen lapsi uusperheessä vai ei?
Eli ollaan oltu miehen kanssa 5+ vuotta yhdessä ja naimisissa. Meillä on molemmilla lapsi(a), jotka jo vanhempia. Eli meilläkin jo vähän ikää. Itselläni on yksi lapsi ja olen viimeiset 10v. tietyllä tavalla toivonut lapselle sisarusta. Haaveilin isosta perheestä ja siitä, että olisi väkeä ympärillä. Nyt olen alkuraskaudessa, ihan alussa, ja tämä on alkanut tuntua tosi huonolta idealta. En näekään enää näitä auvoisia kuvia suuresta perheestä vaan näen vain uhkakuvia siitä, kuinka aloitan kaiken alusta, vanhemmilla päivillä olenkin sinkku yh ja lapsia kahdesta suhteesta tai muuta. Jotenkin uhkakuvat tuntuvat nyt kauhean lähellä olevilta. Mies on kyllä osallistuva isä jne., mutta tuntuu ettei ikinä tiedä. Olen täysin kahden vaiheilla mitä tässä kannattaisi tehdä? Pystynkö elämään hyvää elämää yksilapsisena vai uskaltaako ottaa riski? Sekin.on vaikeaa, kun olen töissä lapsiperheiden kanssa ja lasten "hankinta" on sitä kautta aktiivinen teema aina. Millaisia kokemuksia teillä on intuitiosta? Tai mitä tekisitte tilanteessani?
Kommentit (7)
Mitä ihmettä? Olet raskaana joten olet valintasi jo tehnyt. Miehessä ei ilmeisesti mitään vikaa ja lapsestakin haaveiltu, mutta mikään ei sitten kelpaa.
Ei auta enää vinkua. Lapsi kerran tuloillaan, niin päätös tehty jo. Olisitte miettinyt ennen lasten tekoa asioista.
Siis tilanne on mennyt niin pahaksi, että olen valvonut öitä pitkän aikaa ja psyykkinen vointi siis huono, näiden pelkojeni vuoksi. Minulla ei mitään aiempaa mt-taustaa, mutta olen vahvasti ahdistuneisuuteen taipuvainen. Aidosti siis pohdin onko jopa alkuraskauden keskeytys parempi kuin tämä jos en saa pelkojani kuriin. Ap
Kai sinä ennenkin olet elänyt yksinhuoltajana/huoltajana, vai päätä pahkaako säntäsit uusperheeseen?
Ero tulee uusien lasten myötä kun vauva-arki taas koittaa ei siinä ole kahta sanaakaan... varmasti 90% uusperheistä eroaa...