Annatko lapsesi juoda limsaa, syödä hillovoileipiä, juoda kaakaota jne?
Kommentit (37)
Kyllä, joskus. Lapseni ovat 9 ja 12. Kaakaota saavat noista juoda useimmiten koska saavat maidosta proteiinia. Hilloleipiä ei oikeastaan anneta syödä, limsaa saa juoda jos käydään roskaruokapaikassa syömässä eli ehkä 2 X kuussa.
En anna, täällä vallitsee preussilainen kuri ja järjestys.
Meillä syödään ehkä liiankin rennosti kaikkea hyvää. Lapset normaalipainoisia, vanhemmat ei. Teini harrastaa kilpaurheilua ja monesti miettinyt, Että kun hän sen lopettaa niin mitä jää käteen? Herkkujen syöminen ja löhöily, takuuvarma lihominen. Olemme koko perhe aika laiskoja liikkujia. Monesti elämäntapamuutosta olen meille kaikille tehnyt, mutta kun joutuu hampaat irvessä raahaamaan muita mukaansa kävelyille, pyöräilemään ym, niin jossain kohtaa väsyy ja taas se jää.
Tietenkin. Herkuttelu elämässä on sallittua.
Käydään kaupassa kerran viikossa. Silloin ostetaan viikon ruoat ja herkkujakin. En kyttää lasten syömisiä. Aina syövät kaikki makeat pois saman päivän aikana. Hammashoitaja sanoi, että jatkuva napostelu on pahasta. No, meillä ei ole sitä vaaraa. :D
Joo, mutta en kaikkia noita samana päivänä. Mutta light-limsoja en anna lasteni juoda. Mitään stevialla makeutettua en heille anna. Kerran erehdyin sen virheen tekemään, ja sain tietää, millaista meidän elämämme olisi, jos lapsillamme olisi ADHD.
Hillovoileipiä eivät ole ikinä tainneet syödä, en siis ole kieltänyt, mutta ei ole halunnutkaan. Limua ja kaakaota juovat. Ikää nyt 20, 17 ja 15. Bmi:t kaikilla alle 18 ja reiättömät hampaat, että ihan en keksi miksi ei saisi niitä juoda?
Vierailija kirjoitti:
Annoin kyllä ja näin jälkiviisaudella ajateltuna ihan liikaakin.
Mutta nyt aikuisena hän ei erityisesti välitä mistään imelistä herkuista.
Uskon että teit oikein. Itse olen pullero syömishäiriöinen kun meillä kotona lapsuudessa syötiin ekstraterveellisesti enkä saanut normaalia, hieman välinpitämöntä suhdetta ruokaan.
Vierailija kirjoitti:
Kerran viikossa pieni pullo Muumi-limua puoliksi.
Sinä olet selvästi mun sukulaissielu
Miksi ihmeessä en antaisi?
Annan heidän elää ja siihen kuuluu myös herkuttelu.
Vierailija kirjoitti:
Juu tietenkin. Hillovoilevät kylläkin kuulostavat pahanmakuisilta, eikä sellaisia ole lapset koskaan edes halunneet syödä.
Meillä yksi syö paahtoleipää hillolla, se on ihan hyvää, kun laittaa hillon lämpimälle leivälle ja syö samantien.
En tietenkään, terveellistä sen olla pitää. Karkkipäivänä kerran kuussa lasten silmät syttyvät, kun he saavat päivällisen jälkeen rusinarasiansa, siinä on heille karkkia kerrakseen
Vierailija kirjoitti:
En tietenkään, terveellistä sen olla pitää. Karkkipäivänä kerran kuussa lasten silmät syttyvät, kun he saavat päivällisen jälkeen rusinarasiansa, siinä on heille karkkia kerrakseen
Meillä saavat tuon lisäksi jouluna appelsiinit jokainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Annoin kyllä ja näin jälkiviisaudella ajateltuna ihan liikaakin.
Mutta nyt aikuisena hän ei erityisesti välitä mistään imelistä herkuista.Uskon että teit oikein. Itse olen pullero syömishäiriöinen kun meillä kotona lapsuudessa syötiin ekstraterveellisesti enkä saanut normaalia, hieman välinpitämöntä suhdetta ruokaan.
Minun täytyy kyllä sanoa, että tuntemistani sadoista ihmisistä ehkä yhdellä tai kahdella on hieman välinpitämätön suhde ruokaan.
Normaalia on, että rakastaa hyvää ruokaa. Toki on normaalia myös rakastaa liikunnan jälkeistä hyvää oloa.
Tottakai saavat syödä. Koskaan ei tiedä milloin heidänkin elämä päättyy. Elämä ei ole ikuista. Ovat ainakin saaneet syödä hilloleipiä ja juoda mehua.
Annan paljon makeaa, itsekin syön. Hoikkia kyllä ollaan, mutta muutama reikä on hampaisiin vuosien varrella tullut. Ei riitä motivoimaan terveellisempään.
Joo, varmaan olisin itsekin alkanut säännöstellä jos lapsi olisi ollut lihava, eikä olisi syönyt monipuolisesti kaikkea.
Mutta oli liiankin hoikka, terkkarilta tuli viestiä, että "pitää juoda paljon maitoa" :D
15