Bussikuskin kiittäminen kyydistä poistuttaessa
Kuuluuko bussikuskia kiittää kun poistuu linja-autosta? Riittääkö pelkän kiitoksen sanominen vai onko muitakin kohteliaita tapoja osoittaa ystävällisyyttään?
Kommentit (27)
Vierailija kirjoitti:
Tervehdin, siinä kaikki.
Kiittäminen on vähän turhaa, kun toinen saa palkkaa siitä työstä. Jos hän ajaisi ilmaiseksi kotipihalle asti, niin kiittäisin.
Ravintolassakaan et varmaan kiitä tarjoilijaa, hänhän tekee vain työtään.
Ikinä en oo kiittäny poistuessa. Kyytiin mennessä kyllä aina tervehdin. Vierestä tervehtiminen on luonnollisempaa kuin sieltä keskeltä huutelu.
Vierailija kirjoitti:
Maalla kiitellään, stadissa ei. Maalla tarkoitetaan täällä myös kaikkia keskisuuria kaupunkeja.
Minä tervehdin bussikuskia tullessa ja heilautan kättä mennessä. Jos olen ainoa/lähes sanoa, huikkaan kiitoksen. Terveisiä Punavuoresta.
Kiitoskiitoskiitoskiitos. Itse en kiitä, koska kuskit kaikki päivät kuuntelevat tuota, eikö siinä kiitos koe jo inflaation...?
Sanon kiitos jos poistun etuovesta. Takaovelta en kehtaa huutaa.
Vierailija kirjoitti:
Kiitoskiitoskiitoskiitos. Itse en kiitä, koska kuskit kaikki päivät kuuntelevat tuota, eikö siinä kiitos koe jo inflaation...?
Koetko kiitoksen kokevan inflaation myös esim. kaupassa tai ravintolassa? Kokeeko myös tervehtiminen inflaation vai koskeeko vain kiitosta?
Olen kiittänyt pitkän matkan busseissa kuljettajaa, jos poistun etuovesta. Paikallisbussissa tuntuu jotenkin hölmöltä, kun parinkymmenen minsan matkan aikana tusinakin ihmistä hihkuu kovaan ääneen niitä kiitoksiaan. Välillä useampi yhtäaikaa.