Oletko mielestäsi turha ihminen?
Eli siinä mielessä että ei ole tehnyt mitään vaikutuksia yhteiskuntaan? Itse koen olevani tällainen.
Kommentit (7)
Olen. Työni on täysin merkityksetöntä, mulla ei ole minkäänlaista sosiaalista elämää, ei ole ollut vuosiin. Elämä menee töissä ja sarjoja katsellen ja sängyssä maaten.
Veikkaan, että enemmistö meistä palstalaisisa on tällaisia.
Mt-ongelmia ollut aiemminkin kyllä, burn-out, lapsuustraumaa. Nyt tämän takia lääkitystä lisätty ja kovasti odotan terapiaan pääsyä. En pääse tästä asiasta eteenpäin omin voimin.
Ap
Olen. Kukaan ei edes muista olemassaoloani, vaikka siitä on pian puolitoista vuotta kun sain hermoromahduksen ja en ole jaksanut olla muihin ihmisiin yhteydessä. En kuulu kenenkään elämään.
Olen turha. Kulu. Roska. Ylijäämä. Riesa.
En ole enkä koe olevani turha ihminen. Mitään "suurta ja vaikuttavaa" en ole elämässäni tehnyt mutta tiedän olevani arvokas. Jokainen ihminen on, turhaa ihmistä ei ole olemassakaan.
Ja jokainen on vastuussa tekemisistään, silti kaikki ovat ihmisenä arvokkaita. Eli ei tarkoita että esim. itänaapurin ukko tekisi jotain arvokasta ja hyvää, mutta ihmisarvo hänellä on. Toisenlaisilla valinnoillaan ja päätöksillään olisi kylläkin maailma erilainen.
Kakka