Oletko koskaan ollut sellaisessa työhaastattelussa, jossa
sinulta kysytään käytännön järjestelyistä sen suhteen, milloin voisit aloittaa jos tulet valituksi. Ja asiat kirjataan päivämääriä ja irtisanomisaikoja myöten ylös, mutta sitten et kumminkaan ole saanut työpaikkaa? Mulla siis tilanne se, että tulossa on yksi pakollinen matka loppuvuodesta ja mahdollinen uusi työ alkaisi sitä ennen. Kerroin tästä asiasta työhaastattelussa, ja he kirjasivat matkani ajankohdan ylös ja sanoivat, että asia ei ole ongelma.
Mietin vain tässä, että mitenköhän mun käy... kovin yksityiskohtaisesti kyselivät ja kirjasivat muistiin, mutta en sitten tiedä onko tämä yleinenkin tapa eikä mikään merkki siitä, että sut mahdollisesti valitaan työhön.
Kokemuksia, ajatuksia?
Kommentit (5)
Olen ollut. He voivat olla todella julmia :(
Se ei ole ongelma siksi, että sinua ei valita. Muuten se olisi ongelma.
Joka kerta kysytty. Pitäähän se tietää, jos työntekijä tarvitaan nopeasti.
Ihan normaalia keskustella mahdollisesta alotusajankohdasta. Jos on kaks samalla viivalla olevaa hakijaa voidaan valita se joka voi alottaa firmalle otollisempaan ajankohtaan.
Oli kans loma varattu ja hain työpaikkaa. Kerroin lomasta ja ehdotin sen mukaan aloitusta. Mut he ehdotti alotusta jo ennen lomaa ja reissuun lähtöä ihan suunnitelman mukaan.
Ei ole merkki mistään. Protokollaa, tietojen keräilyä, keskustelun päättämistä "hyvissä merkeissä"