Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihmetyttää ja ärsyttääkin nykyinen kaiken rakastaminen

Vierailija
12.10.2022 |

Ei rakastaminen ole samaa kuin tykkäämiineen. Nyt vaan rakastetaan ruokaa, vaatteita, harrastuksia ja ihan mitä vaan. Ihan oikeasti rakastaako joku muuta kuin läheisiä ihmisiä ja lemmikkejä? Kotiseutu ja tärkeä ympäristö on siinä rajoilla. Itse tykkään monista asioista luonnosta harrastuksiin ja väreistä esineisiin. Todellakin tykkään, mutta en rakasta. Mitä te käsitätte rakastamisella?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
12.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jenkkipuhetyyli on globalisaation myötä rantautunut tännekin tai ainakin someen.

Vierailija
2/11 |
12.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keharipuhe jenkeistä on tullut Suomeenkin. Aikuisille puhutaan kuin päiväkotilaisille. Tyhmät tykkää, järkevät järkyttyvät.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
12.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kieli muuttuu. Moni tuntuu olevan sellaisessa käsityksessä, että heidän äidinkielensä oli täydellinen juuri sinä aikana, kun he oppivat puhumaan, ja kaikki sen jälkeiset muutokset ovat kielen huonontumista. Mitään järkiperustettahan tällaiselle uskomukselle ei tietenkään ole.

Vierailija
4/11 |
12.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keharipuhe jenkeistä on tullut Suomeenkin. Aikuisille puhutaan kuin päiväkotilaisille. Tyhmät tykkää, järkevät järkyttyvät.

Ei kuulosta kovin järkevältä järkyttyä joka hetki aivan tyhjänpäiväisistä asioista. Mutta mikäs siinä; jos tykkäät järkyttyä niin järkyty pois.

Vierailija
5/11 |
12.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Copy cats.

Vierailija
6/11 |
12.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

"kemia" se vasta ärsyttääkin. Sillä ei ole mitään tekemistä kemian kanssa.

"ei ollut kemiaa"

sdfsdflsdöflsödlfk ldf sd :DDDDDDdd

Vierailija
7/11 |
12.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen asia, joka ärsyttää, on superlatiivien viljely. Kaikki on parasta, hienointa ja upeinta. Kaikista järkyttävintä on, kun somessa joku useamman lapsen vanhempi jakaa lapsensa kuvan tekstillä "meidän Kaarina on niin paras". Miksi? Miksi osoittaa lapsille, että joku heistä on parempi kuin muut? Vaikka se parhaan lapsen titteli kiertäisi, en silti ymmärrä.

Vierailija
8/11 |
12.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inhoan ainakin sitä sydän kuvion tekemistä käsillä.

9/11 |
12.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka rakastamisen määrä ei olisikaan muuttunut, niin mistä tietää, että nykyään puhutaan rakkaudesta liian laajasti, eikä rakkaudesta ennen liian suppeasti? Eli kumpi suppeasta ja laajasta rakkauskäsityksestä on oikein?

Vierailija
10/11 |
12.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkea muuta rakastetaan, paitsi sitä omaa kumppania, puolisoa, seksikaveria, panoa, millä kukakin kutsuu omaa toista puoliskoaan nykyään. Aikaisemmin sellainen suhde olisi ollut parisuhde tai avioliitto.

Täytyy myöntää kun olen tässä viisi vuotta ollut pois Suomesta, että en osaa enää keskustella, koska kieli on muuttunut niin radikaalisti. Nuorison kanssa varsinkaan ei juttu luista kun en ymmärrä puoliakaan mitä he sanovat. Vaikka puhuisivat finglishiä. Puhun siis itse englantia päivittäin ja se on minun nykyinen puhekieli. Silti en ymmärrä

Vierailija
11/11 |
12.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikkea muuta rakastetaan, paitsi sitä omaa kumppania, puolisoa, seksikaveria, panoa, millä kukakin kutsuu omaa toista puoliskoaan nykyään. Aikaisemmin sellainen suhde olisi ollut parisuhde tai avioliitto.

Täytyy myöntää kun olen tässä viisi vuotta ollut pois Suomesta, että en osaa enää keskustella, koska kieli on muuttunut niin radikaalisti. Nuorison kanssa varsinkaan ei juttu luista kun en ymmärrä puoliakaan mitä he sanovat. Vaikka puhuisivat finglishiä. Puhun siis itse englantia päivittäin ja se on minun nykyinen puhekieli. Silti en ymmärrä

Taitaa olla ihan muusta kiinni tuo ymmärtämättömyys kuin muualla asumisesta. Oma siskoni on asunut Jenkeissä jo lähes 20 vuotta, mutta aina hän löytää juttua teinieni kanssa. Ja omaksuu teinislangin parissa päivässä paremmin kuin minä monessa vuodessa. Mutta osa on näitä "ennen oli kaikki paremmin, nyt on nuoriso pilalla"-tyyppejä, he eivät halua ymmärtää.

Ja joo teinien slangi on välillä kamalaa kielen raiskausta, mutta kyllä sitä ymmärtää ihan yrittämättäkin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan yhdeksän