Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

hampaiden harjaus!

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
02.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taisi olla liian kiirus tuon ensimmäisien viestin lähettämisen kanssa :) Otetaanpa uusiksi. Meille on kehittynyt aikamoinen taistelu tuosta hampaiden pesusta. Poika on nyt 1v 4 kk. Olen yrittänyt lauluja, leikkejä, ääntelyitä...ihan mitä mieleen on tullut. MUTTA aina poitsu työntää kielen hampaiden eteen ja kääntää pään pois. Että yritä siinä sitten puoli väkisin pestä hampaat, seurauksena vaan kova ärsytys -kummallekin. Olisikos kenelläkään vinkkejä ja keinoja hampaiden pesuun?

Vierailija
2/7 |
02.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taistelua se on meilläkin tuo hampaiden pesu. Ja saman ikäinen lapsi myös meillä. Välillä hampaat harjataan puoliväkisin, kun muuten ei valmista tule ja joskus se nyt vain on pakko harjata ne puhtaaksi. Joskus auttaa se että lapsella on oma hammasharja kädessä ja joskus auttaa se, että laitan oman harjan suuhuni ja harjaan sillä omia hampaita mallin vuoksi. Ylleensä suurin riemu syntyy siitä kun annan tytön harjata hetken mun hampaita ja sitten taas sujuu harjaus toisinkin päin. Mitään suurta neuvoa mulla ei sulle ole, mutta sympatiaa lähtee täältä kyllä.

Puzzle

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
02.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ollaan kokeiltu myös tuota hammasharja kikkaa..toimii hetken. Siinä ehtii sutasemaan pari hammasta ja taas tulee kieli eteen. Oon huomannu, että pojan hampaiden taakse on kerääntynyt ilmeisesti plakkia. Joten pakkohan ne hampaat on saada paremmin pestyä. Tänään myös huomasin, että takahampaita on puhkeamassa(sinänsä tietty hieno asia)...tietää lisää pestävää :)

Vierailija
4/7 |
02.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli siis pieni sipaisu hammastahnaa harjaan ja avot, johan rupesi suu aukeamaan. Muksu jopa nykyisellään nauraa hammasharjalle kun haistaa hammastahnan.

Olin jo aika ärsyyntynyt moisesta touhusta kun aiemmin harjasi ihan hyvin itsekin (oli kai uutuudenviehätys tykkänään hävinnyt).

Meillä pieni 1v6kk juuri tänään ja tätä hammastahnaihanuutta kestänyt nyt reilun viikon.

Ei tarvi kuulemma olla ollenkaan huolissaan kun tietty tuon ikäinen ei osaa purskutella. Itse laitan hammastahnaa niin vähän kuin mahdollista ja lisäksi lopuksi sipaisen pestyllä harjalla ja pyyhin valumat leuasta ja hyvä tulee.

" Lasten valitsema maku" lukee siinä hampitahnatuubissa. Uskotaan.

Vierailija
5/7 |
02.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä näin ja tyttö jo 2v4kk. Varmaan on jo jotkut traumat jääny. Jos saan pestä, niin korkeintaan 15 sek. Yleensä sitten pesen väkisin ja eihän sekään oikein onnistu ja ainakaan en pääse katsomaan suuhun, että tuliko puhdasta. Hyvä kun tiedän montako hammasta laspsella tällä hetkellä on. Itsepäinen tyttö ja tässä(kin) asiassa olen kai epäonnistunut...

Vierailija
6/7 |
03.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tyttö on selällään, pää sylissäni. Tämän keinon opin imetystukilistalta, ja meillä toimii! Jotenkin tyttö ei tajua laittaakieltään eteen tässä asennossa, ja näen kunnolla myös poskihampaat ja hampaiden sisäpinnat; siis koko suun. tappelua on ollut siitä asti kun aloin harjaamaan ( eli 6kk iästä) mutta nykyisin se kestää vain minuutin. harjaan niin kauan kuin tarvitsee, n 2 minuuttia ja tässä on ollutapuan myös joku hammaskeijukirja jossa keiju opettaa miksi hampaita pitää harjata ja kuinka kauan. Ajattelen, että se kipu mikä hampaiden poraamisesta tulee on paljon pahempi kuin pieni mielipaha hampaiden harjaukseen alistumisesta.

Semminkin kun itselläni oli lapsena 7 reikää ekassa hammastarkastuksessa ekaluokalla, kun omat vanhempani eivät tajunneet hampaiden harjauksen tärkeyttä. Siis vieläkin muistan sen kivun ja häpeän.

Vierailija
7/7 |
03.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja äidillä " oma" hammasharja. Siis tytöllä kaksi harjaa, mutta molemmat harjaa " omilla" harjoilla tytön hampaita. Tulikohan liian epäselvästi =) Tämä ainakin auttoi meillä. Ja myös se kun saa itse kastella harjaa jne. osallistua.