Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko saanut potkut YT:ssä?

Vierailija
12.10.2022 |

Itselläni todennäköisesti edessä. Haluaisin tiedustella miten yleinen asia tämä on. Jäikö asiasta katkera mieli vai koitko asian jopa positiivisena ja löysit jotain parempaa?

Oletko saanut potkut YT:ssä?

Vaihtoehdot

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
12.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikä, vai puutteellinen koulutus syynä? ts. Miksi juuri sinä?

Vierailija
2/14 |
12.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain kauan sitten, mutta minut palkattiin takaisin myöhemmin.

En kokenut katkeruutta, koska työnantaja ei saanut suurta sopimusta, ja se vaikutti kaikkiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
12.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ikä, vai puutteellinen koulutus syynä? ts. Miksi juuri sinä?

Työtehtävät siirtyivät jonnekin kehitysmaahan

Vierailija
4/14 |
12.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
5/14 |
12.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen saanut, työtehtävä lakkasi. 

Vierailija
6/14 |
12.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen saanut. Yritysfuusio ja meidän osaston johtajaksi tuli sen toisen firman pomo, joten kaikki irtisanottavat oli meidän firmasta.

Olisin päässyt myöhemmin takaisin, en todellakaan mennyt.

Nykyään olen paremmassa työssä. Se entinen työnantajani on pitänyt jo kahdet YT:t sen jälkeen, joten sinne ei missään tapauksessa olisi kannattanut jäädä.

Vierailija
7/14 |
12.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fudut tuli. Mulla oli tilanne vielä sellainen, että olin yhtä projektia tehnyt 5kk jo. Oli pitkä projekti ja matkaa oli vielä maaliin asti sen toiset 5kk noin. Kesken kaiken olin yksi lähtijöistä. Deletoin kaiken tietenkin. Sitä ne kyllä halus multa. Totesin, että ei muuta, kun alatte hommiin sitten. Yyyteet oli hyvin tiedossa ja pomo sanoi ettei koske mua yt, koska tämä projekti on kesken. En uskonut häntä ja tiesin sen. Hän kiitti minua fuduilla, niin kiitin takas deletoimalla kaiken. En anna valmiita töitäni siihen asti kellekkään.

Vierailija
8/14 |
12.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran nuorena (joku 30v sitten), pankkikriisistä johtuen lähinnä, silloin kyllä otti päähän.

Viiskymppisenä sitten ilmoittauduin vapaaehtoiseksi lähtijäksi, todella hyvä päätös oli. Todellakin "irti oravanpyörästä", (ärsyttävä klisee).

Vierailija
9/14 |
12.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei ole koskaan palkannutkaan. En ole ollut päivääkään palkkatöissä. Olen siis 38 ja tradenomi.

Vierailija
10/14 |
12.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, 6½ vuotta sitten, eräästä valtion virastosta. Olin todella katkera, sillä olin käynyt työtä varten vielä työnantajan vaatiman ja maksaman erikoiskoulutuksen, ja olin ollut paikassa vasta alle 2 vuotta. Se oli ensimmäinen vakipaikkani ikinä, ja olin todella onnellinen kuin sain sen, sillä olin luullut valtiota varmaksi työnantajaksi. Pari vuotta meni ennen kuin pääsin asiasta kokonaan yli. Nyt olen töissä yliopistolla, ja vaikkei tämäkään täydellistä ole, niin paljon parempi ilmapiiri kuin ko. virastossa.

Vierailija
11/14 |
12.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain kenkää hoitovapaalta palatessa, mun esimies sijaisti mua ja halusi pitää mun duunin. Riitautin irtisanomisen ja sain korvauksia, kaiveli silti monta vuotta koska se oli niin törkeällä tavalla tehty ja aivan laiton veto. Työnantaja toimi riitauttamisen jälkeen niin törkeällä tavalla että kun olin kärsinyt 6kk irtisanomisajan kiusaamisesta mulla kesti monta vuotta toipua siitä. Löysin paremman työn mutta melkein 2v olin työtön ja terapiassa.

Vierailija
12/14 |
12.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sellaisella alalla että työtehtävät eivät ole mitenkään paikkariippuvaisia vaan niitä voi ulkoistaa helposti jonnekin toiseen maahan jossa joku tekee saman varmaan 25% kustannuksella siitä, mitä minulle maksetaan. Toki laatu on surkeampaa kun asiat hoidetaan jossain idässä jossa ei edes osata suomea mutta työnantaja ei tästä välitä vaan ainoastaan raha ja kustannussäästöt on se asia mitä tarkastelevat näitä päätöksiä tehdessään. No tästä syystä olen käynnyt 5 yt:t läpi. 2 kertaa lentänyt pihalle juuri siitä syystä että työt katosivat jonnekin ulkomaille. Kahessa paikassa olisivat myös palkanneet minut takaisin kun huomasivat ettei työtehtävien siirtäminen alemman kustannuksen maaha ollutkaan mikään oikotie onneen vaan työn laatu aleni huomattavasti. En titetenkään mennyt. Jo se että YT koskee sinua niin tappaa motivaation ja sitä haluaa hakea jotain uutta, varsinkin jos on yli 2 v takana nykyisellä työnantajalla.

Vierailija
13/14 |
12.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työtehtäväni siirrettiin Lions-veljelle jotta hänellä riittäisi puuhaa.

Kaiken kukkuraksi minun piti opettaa veljelle oman työni vuosien mittaan kertyneet joskus hankalatkin käytännöt.

Panin hieman myöhemmin lakimiehen firman perään.

Korvauksia taisi tulla noin puolen vuoden palkka.

Aivan ilmeinen YT-lain rikkominen.

Pääsivät halvalla.

Vierailija
14/14 |
12.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole vielä potkittu pois YouTubesta. Ihmetyttää miten näin moni palstallakin on siinä onnistunut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi viisi