Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen vapaaehtoisesti lapseton, haluatko kysyä jotain?

Vierailija
12.10.2022 |

?

Kommentit (69)

Vierailija
61/69 |
12.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen joskus puolivakavissani miettinyt lisääntymistä, mutta näitäkin lukiessa olen tyytyväinen, etten ole siihen hommaan lähtenyt:

https://yle.fi/uutiset/74-20000751

"Sain pahimmat mahdolliset repeämisvammat. Isä jätettiin synnytyksen jälkeen pitkäksi aikaa yksin ilman tietoa voinnistani, joku kävi vain pesemässä veret lattialta. Itkin synnytyksen jälkeen monta viikkoa. Ei ollut tietoa, onko minulla pidätyskykyä enää. Mies jätti, kun lapsi oli kolme. Sinä aikana ei seksiä juuri harrastettu. Korjausleikkaus oli kuusi vuotta synnytyksen jälkeen. Helsinki, 2009.

Vihasin lastani, miestäni ja koko yhteiskuntaa ensimmäisen vuoden. Edelleen esikoinen on minulle vähemmän rakas kuin nuoremmat lapset, koska en ole omin keinoin saanut etäisyyttä kurottua. Oulainen, 2016.

Synnytysosasto sijaitsi 300 kilometrin päässä kotoa, ja synnytysmatka kesti kolme viikkoa. Kaikin puolin raskas ja ahdistava kokemus. Rovaniemi, 2016.

Vierailija
62/69 |
12.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä2875 kirjoitti:

53 vuotiaana paras päätös elämässäni on ollut päätös olla tekemättä lapsia. Katuisin jos toisin oisin tehnyt. Olen ollut raskaana.

On itsekästä tehdä lapsia. Usein.

Täällä myös 53-vuotias, jonka elämän paras päätös oli tehdä niitä lapsia. En osaa enää oikein kuvitella elämää ilman lapsia, olisin katunut jos en olisi tehnyt.

Tai saanut, sekään ei ole itsestäänselvää.

Nim. Yli 30- vuotiaaksi vannoutunut vela

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/69 |
12.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entä jos tapaat jonkun ihanan ihmisen ja rakastut. Mitä teet jos hän haluaa lapsen sinun kanssasi?

Mahdotonta. En rakastuisi ihmiseen, joka haluaa lapsia.

No jo on naiivi kommentti.

Taidat olla vielä melko nuori.

Vannomatta paras 😊

Olen 41, mutta ihan ok jos saat tuolla alentuneisuudella haurasta itsetuntoasi pönkitetyksi.

Jos tosiaan olet jo yli 40-vuotias, silloinhan avauksesi ei oikeastaan pidä paikkaansa. Olet joskus aiemmin ollut kenties vapaaehtoisesti lapseton, mutta enää tuskin edes raskaaksi tulisit, vaikka haluaisit.

Eli olet lapseton keski-ikäinen nainen.

Mikä tämän aloituksesi tarkoitus on?

Lapsettomuuden perimmäinen syy ei häviä mihinkään sillä, että biologiset edellytykset iän myötä heikkenevät. Outoa, jos joku ei oikeasti tajua, mikä valtava ero on olla tahattomasti vs. tarkoituksellisesti lapseton, vaikka sitten keski-iän kynnyksellä. Eihän 28-vuotiaallekaan velalle sanota, että näkemykselläsi ei ole väliä kun sinulla on toi ebdometrioosi.

Vierailija
64/69 |
12.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko ruma?

No jaa, 174 cm pitkä, tuuheahiuksinen, liikunnallinen, mallin töitä tein joskus sivutoimisesti. Valitettavasti en voi liittää tähän kuvaa iloksesi.

Vierailija
65/69 |
12.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itsetyydytätkö?

Joskus, kuten sinäkin. -ap

Totta puhut. Mukavaa kun vastasit.

Vierailija
66/69 |
12.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tästä aiheesta jaksetaan aina tapella?

Vierailija
67/69 |
12.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa ruma! hyi helv..

Vierailija
68/69 |
12.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jordan Petersson on typerä narkki. Täytyy olla yksinkertainen, jos sitä kuuntelee

Vierailija
69/69 |
12.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja keskenmenoon päättyi se lyhyt ilo. :(