Työskentelen koulunkäynninohjaajaana, työaika 8h päivä
Saan pitää päivässä kaksi 10min kahvitaukoa, jolloin edes kahvia ei ehdi keittää
Ruokailu hoidetaan lasten kanssa, erityislapsia vahtien. Välitunnit lasten kanssa ulkona tai sisällä "sisävälitunnilla"
Meneekö tauot ihan oikein??
Kommentit (20)
Vierailija kirjoitti:
Kuuluuko sulle ja.esimerkkiruokailu?
Jos syön (kouluruoka), joudun ruuasta maksamaan. Minulla on omat eväät siis.
Monelta duunisi alkaa? Kun arki päivä aikaa asia kirjoittaa tänne kello 8:40.Työpäiväsi 8 h. Kirjotatko työ ajalla?
Nuo kaksi 10 min kahvitaukoa ja vähintään 30 min ruokatauko.
Koulunkäynninohjaajilla ja -avustajilla työajalla tapahtuva ruokailu voidaan toteuttaa käytännössä esimerkkiruokailuna. Ruokailutauon lisäksi tulee työntekijälle järjestää päivittäin yksi 10 minuutin pituinen kahvitauko, joka luetaan työaikaan ja jonka aikana työntekijä ei saa poistua työpaikalta.16.12.2020
Ei mene oikein. Kuulostaa hyvin pitkältä päivältä, siihen työmatkat ja kauppa päälle. Moni lenkkeilee vielä illalla ja siivoukset.
Vierailija kirjoitti:
Koulunkäynninohjaajilla ja -avustajilla työajalla tapahtuva ruokailu voidaan toteuttaa käytännössä esimerkkiruokailuna. Ruokailutauon lisäksi tulee työntekijälle järjestää päivittäin yksi 10 minuutin pituinen kahvitauko, joka luetaan työaikaan ja jonka aikana työntekijä ei saa poistua työpaikalta.16.12.2020
Sit jos on se 30 min ruokatauko jolloin voi poistua, sitä ei lueta työajaksi
Kauheeta, että siitä moskaruuasta joutuu maksamaan
Kannattaa mennä johonkin muualle töihin. Eipä päiväkodeissakaan lähdetä ruokatunniksi Rossoon pitsalle.
Vierailija kirjoitti:
Kauheeta, että siitä moskaruuasta joutuu maksamaan
Kouluruuat on enimmäkseen ihan ok. Koulukäyntiavustajilla on huonot palkat niin ilmainen ateriaetu saisi olla.
Vierailija kirjoitti:
Monelta duunisi alkaa? Kun arki päivä aikaa asia kirjoittaa tänne kello 8:40.Työpäiväsi 8 h. Kirjotatko työ ajalla?
Mulla alkoi noissa töissä 6-9.00. Työhön kuuluinaamu- ja iltapäivähoidon ohjausta myös.
Lisäksi nyt on lomaviikko Etelä-Suomessa. Viikko jona monelle koulunkäynninohjaajalle ei ole töitä tarjolla
Menee oikein AP.
Olet yleistyöajassa.
Vierailija kirjoitti:
Olen sairaslomalla tänään, huomenna myös .
Työt alkaa normaalisti 07.30-09 välillä normaalisti.
Olen itse opettajana erityisoppilaitoksessa. Olen kyllä havainnut että avustajia kyykytetään surutta, lisäksi meillä opettajilla vastoin yleistä myyttiähyvä palkka, eläkeikää lähestyvillä alkaa hipoa 5 k. On myös aikaa selailla vauvafoorumia.
Varsinkin korona- ajnjälkeinen rajoittamaton etätyö on hauskaa hommaa. Käytännössä vapaapäivä.
Pikkuisen nostaa vasemmistolainen puolenipäätään, vaikka olenkin tässä saavalla osapuolella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla alkoi noissa töissä 6-9.00. Työhön kuuluinaamu- ja iltapäivähoidon ohjausta myös.
Lisäksi nyt on lomaviikko Etelä-Suomessa. Viikko jona monelle koulunkäynninohjaajalle ei ole töitä tarjolla
Lomaviikko on etelässä ensi viikolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lomaviikko on etelässä ensi viikolla.
Joo, totta sori. Tosiaan tuolla koulussa missä lapseni on töissä opettajana, olivatkin sopineet 6 viikon jaksottaisesta opetuksesta ja pitivät lomaviikon jo nyt ( mikä oli järkevää, paljon halvemmat hinnat esim. matkailuun tällä kuin ensi viikolla)
Ite oot työsi valinnut kirjoitti:
Kannattaa mennä johonkin muualle töihin. Eipä päiväkodeissakaan lähdetä ruokatunniksi Rossoon pitsalle.
Eikä lähdetä muualle syömään vanhainkodissakaan.
Ilmeisesti kukaan ei tiedä? Muakin kiinnostaisi. Kuuluisihan tauko lakisääteisenä, että pääsee irrottautumaan työstä. Ei ole irrottautumista lasten keskellä.
Vierailija kirjoitti:
Ilmeisesti kukaan ei tiedä? Muakin kiinnostaisi. Kuuluisihan tauko lakisääteisenä, että pääsee irrottautumaan työstä. Ei ole irrottautumista lasten keskellä.
Mikä työehtosopimus sun työpaikalla on ? Mutta yleensä menee noin kuin viestissä 5 on , mutta monesti kahdella kahvitauolla ( 2 x 10min)
Voi olla ihan oikein. En tunne tessiäsi. Siellä sen pitäisi lukea.
Kuuluuko sulle ja.esimerkkiruokailu?