Miksi joka toisen nuorisorikollisen nimi on nykyään Veeti?
Kommentit (81)
Vierailija kirjoitti:
Koska Jonnet on jo kasvaneet siitä ulos. Nykyään ne on lähiöissä lastenrattaita työntäviä perheenisiä.
Veeteistä tuskin tulee tuollaisia, ne on rikollisia. Jonnet oli... Noh, jonneja.
Veetee-veetejä lähiökoulut täynnä.
Toinen nouseva nimi tällä saralla on Jimi. Toistaiseksi rikkeet näkyvät lähinnä alakoulujen Wilmassa.
Siksi, että viranomaisten on varsin helppoa profiloida heidät rikollisiksi.
Kyllästymiseen asti on poikia joko VEETI tai LEEVI .
Eikö vanhemmat osaa valita tosiaankaan almanakasta nimiä !
Siellä on pitkät rivit nimi vaihtoehtoja.
Näyttää siltä että vanhemmat ottavat nimet suoraan TOP- 10 listalta 🙄.....
Siinä sitä sitten on puolet luokasta saman nimisiä.
Itse katsoin aikoinaan tuota Top 10 listaa , sillä silmällä että EN ainakaan niitä nimiä valitse.
Kaikkien niiden äidit oli ihastuneita Veeti Kallioon. Äiti sai nimetä yksin koska isä ei ollut mukana lapsen elämässä.
Veetien kannattais hakata av-mammoja veeti4ever!
Olisikin mielenkiintoista listata nuorisorikollisten nimiä ja katsoa, mitkä tuppaavat olemaan yleisimpiä... Olisivatko Veeti, Niko, Jere jne. kärkisijoilla?
Vierailija kirjoitti:
Siellä on pitkät rivit nimi vaihtoehtoja.Näyttää siltä että vanhemmat ottavat nimet suoraan TOP- 10 listalta 🙄.....
Itse katsoin aikoinaan tuota Top 10 listaa , sillä silmällä että EN ainakaan niitä nimiä valitse.
Lisään tähän vielä nimen Peetu. 15v sitten tiesin useamman perheen, jossa oli kolme poikaa näillä nimillä. Tytöillä vastaavat olivat Lilja, Pihla ja Venla. Nykyään ovat siis teinejä/nuoria aikuisia.
Veeti, Nico, Jimi, Jere, Jare, Miro... kohta sitten Damien, Luca, Leo, Leon.
10v päästä näissä nimissä on ainakin Oliver ja Daniel. Lapseni on alakoulussa ja kuulemma lähes joka luokalla on Oliver ja Daniel tai useampia.
En ole ikinä ymmärtänyt tuon Veeti-nimen suosiota. Veeti? Voisko karmeampaa vätysnimeä olla. Huutaa kilometrin päähän wt-vanhempia, matalaa koulutustasoa, pleikkaria mätkyttävää taffelnaamaa, joka on vaikeuksissa koulussa kun ei vaan tajua mitään.
Vierailija kirjoitti:
Kaikkien niiden äidit oli ihastuneita Veeti Kallioon. Äiti sai nimetä yksin koska isä ei ollut mukana lapsen elämässä.
Meillä mies ehdotti Veeti nimeä vuonna 2000 syntynelle pojallemme. Miehen 1900-luvun alussa syntynyt isoisä oli nimeltään veeti ja mies halusi pojalle pappansa nimen.
En suostunut, koska Veeti tuntui oudolle nimelle ja sanoin, että poika saa koko ikänsä selittää, että mikä "ihmeen veeti". Mutta kas kummaa, nimen suosio räjähti tuon jälkeen ja nyt olen kyllä tyytyväinen, ettei pojasta tullut Veetiä.
Tunnen yhden Veetin ja hän on kunnon kansalainen, enkä muutenkaan tykkää siitä, että nimistä aletaan ihmistä irvailemaan ja nimittelemään jotakin nimeä wt-nimeksi.
Tää on vähän sitä koulukiusaamista, mutta aikuisten tekemänä. Koulussa ala-asteella toisia kiusattiin niiden nimen perusteella. Myöhemmin olen törmännyt samaan ilmiöön täällä av:llä.
Mikä on veetin tyttövastine?
Jasmin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä mies ehdotti Veeti nimeä vuonna 2000 syntynelle pojallemme. Miehen 1900-luvun alussa syntynyt isoisä oli nimeltään veeti ja mies halusi pojalle pappansa nimen.
En suostunut, koska Veeti tuntui oudolle nimelle ja sanoin, että poika saa koko ikänsä selittää, että mikä "ihmeen veeti". Mutta kas kummaa, nimen suosio räjähti tuon jälkeen ja nyt olen kyllä tyytyväinen, ettei pojasta tullut Veetiä.
Tunnen yhden Veetin ja hän on kunnon kansalainen, enkä muutenkaan tykkää siitä, että nimistä aletaan ihmistä irvailemaan ja nimittelemään jotakin nimeä wt-nimeksi.
Tää on vähän sitä koulukiusaamista, mutta aikuisten tekemänä. Koulussa ala-asteella toisia kiusattiin niiden nimen perusteella. Myöhemmin olen törmännyt samaan ilmiöön täällä av:llä.
Tuskinpa nämä veetit itse täällä pyörivät mieltään pahoittamassa. Veetin äiti saattaa kyllä.
Toisaalta veeti on jo muutaman vuoden korvannut jonne-meemit nuorten somessa, ei taida olla av-keksintöä.
Vierailija kirjoitti:
Siellä on pitkät rivit nimi vaihtoehtoja.Näyttää siltä että vanhemmat ottavat nimet suoraan TOP- 10 listalta 🙄.....
Oletteko lukeneet sukututkimuksia tai jotain kirjoja kylän tai suvun historiasta. Ainakin meidän suvuissa on ollut paljon esim Pekka Matinpoikaa, Matti Matinpoikaa, Matti Pekanpoikaa jne, eli ei se mitenkään uutta ole, että käytetään samoja nimiä. On ollut myös sellaisia erikoisempia nimiä, mitä ei nykyään juuri ole, mutta niin on nykyäänkin paljon uusia erikoisiakin nimiä.
Nimivalinnat seuraavat aina jonkin verran trendeja, kuten moni muukin asia. Turha siitä on vetää sen suurempia johtopäätöksiä.
Koska Jonnet on jo kasvaneet siitä ulos. Nykyään ne on lähiöissä lastenrattaita työntäviä perheenisiä.