Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Musta tuntuu että alitajuntani suojelee mua

Vierailija
12.10.2022 |

Ennen elämäni oli yhtä suorittamista ja venymistä . Olin jatkuvasti ahdistunut ja väsynyt. Laitoin kaiken aina oman hyvinvointini edelle kunnes lopulta romahdin eli uuvuin ihan loppuun. Jäin sairauslomalle ja jonkun aikaa olen ollut työttömänä, ja nyt tuntuu että jos vähänkin näyttää siltä että oma hyvinvointini on uhattuna, mieleni estää sen. En pysty sietämään ahdistuksen tunnetta enää ollenkaan. Jos aamulla väsyttää en pysty nousemaan ylös, mielummin jään nukkumaan.
Teen kaiken niin etten tuntisi ikäviä tunteita.
Tämähän ei ole elämän kannalta kovin hyvä juttu. Mutta on sellainen voimakas tahto noussut sisälle joka ei anna mun astua tuohon oravan pyörään enää.
En pääse tasapainoon, enkä tiedä onko se edes mahdollinen. Kun katselee muita ihmisiä niin kyllä monet näyttävät siltä, etteivät he ole ahdistuneita jatkuvasti vaan kovinkin onnellisia.

En halua olla ahdistunut mutta en halua olla työtönkään, mistä ratkaisu tähän ?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
12.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
2/5 |
12.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä keskustelupalstat eivät ole hyviä paikkoja setviä omia akuutteja mt-ongelmia, joten hae ensin apua muualta, läheisiltä tai terveydenhuollosta ja pura mieltäsi anonyymisti sitten kun olet päässyt selville vesille. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
12.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nämä keskustelupalstat eivät ole hyviä paikkoja setviä omia akuutteja mt-ongelmia, joten hae ensin apua muualta, läheisiltä tai terveydenhuollosta ja pura mieltäsi anonyymisti sitten kun olet päässyt selville vesille. 

On haettu apua jo niin monet kerrat ettei viitsisi enempää kuormittaa terveydenhuoltoa omilla ongelmilla. Läheiset ei tälläisiä halua keskustella.

Jos ihmiset olisivat "selvillä vesillä" kaikesta niin mitä iloa näistä keskustelupalstoistakaan olisi?

Ehkäpä sitä sitten kuitenkin pitää ottaa yhteyttä terveydenhuoltoon taas, mutta mielestäni oli ihan validi kysymys että miten ihmiset löytää itsellensä sen tasapainon että käyvät töissä ilman ahdistusta?

Jos juuri sinua ei kiinnosta tämä keskusteluaihe tai et tiedä siihen vastausta niin täällä ei ole tietenkään pakko olla. Paitsi jos satut olemaan moderaattori ja aiot poistaa tämän mielivaltaisesti .

Vierailija
4/5 |
12.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät tämmöiset mun mielestäni ole akuutteja mielenterveysongelmia, psykoosit on.  Hyvä vaan, että ihmiset miettii enemmän omia olojaan ja elämän mielekkyyttä. 

AP:lle en osaa valitettavasti antaa muita neuvoja, kuin että voisiko meditaatio auttaa? Jos ei ahdistukseen, niin käsittelemään ja selkiyttämään omia tunteita asioista. Ehkä kontaktin syventäminen siihen omaan alitajuntaan voisi auttaa sinua navigoimaan tilanteessasi. 

Meditaation tyyppisiä harjoituksia on paljon, tässä joitakin: 

https://www.mielenterveystalo.fi/aikuiset/itsehoito-ja-oppaat/itsehoito…

Vierailija
5/5 |
12.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kaikki työ ole oravanpyörää. Minä olen työssä, joka ei sitä ole. Tai en anna sen olevan sitä. Teen vain töitä riittävän hyvin.

Minäkin suosittelen meditaatiota. Sen avulla olen päässyt peloistani. Ja ahdistus on alitajuista ja tiedostamatonta pelkoa.