Rintarangan magneettikuvaus?
Onko joku ollut ko. tutkimuksessa? Millainen on, meneekö siinä pää putken sisään? Entä käytetäänkö varjoainetta? Kauanko kestää?
Kommentit (19)
Kertovat kauanko kuvaus kestää, mutta n. 15min - 45min on hy ä arvaus.
45 min noihin varataan lähtökohtaisesti aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä menee pää putken sisään. Rintarangan kuvattava osa pitää olla putkessa. Kovin pitkälle putkeen ei joudu ja kannattaa mainita jos arveluttaa putkessa olo. Saat hälypainikkeen, korvatulpat tms., tai kuulokkeet joista voi kuunnella esim. radiota. Pyydä, että kertovat kuvauksen aikana kauanko vielä kestää. Tehoste-aine laitetaan mikäli lääkäri on sen määrännyt, ja se on tod. näk. sinulle kerrottu etukäteen. Kuvaus on aika äänekäs erilaisine piipauksineen ja jyskytyksineen.
Mulla on kuvattu selkää ja laitettiin kyllä pää edellä kokonaan sinne putkeen, ihan perälle saakka. Tärkeintä on laittaa silmät kiinni ennen putkeen menemistä ja PITÄÄ SILMÄT KIINNI koko kuvauksen ajan. Jos tuntuu pahalta ajatukselta niin voit etukäteen pyytää esilääkityksen = rauhoittavaa.
Mitä kaikkea niissä kuvissa näkyy?
Näkyykö rintarangan magneetissa kylkiluut?
Ei ole kokemusta, mutta kuulostaa aika ahdistavalta mielestäni.
Varsinkin näin ääniyliherkkänä ajatus meluisasta ahtaasta putkesta mistä ei pääse ulos ei kyllä yhtään houkuta!!
Vierailija kirjoitti:
Näkyykö rintarangan magneetissa kylkiluut?
Ei
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä menee pää putken sisään. Rintarangan kuvattava osa pitää olla putkessa. Kovin pitkälle putkeen ei joudu ja kannattaa mainita jos arveluttaa putkessa olo. Saat hälypainikkeen, korvatulpat tms., tai kuulokkeet joista voi kuunnella esim. radiota. Pyydä, että kertovat kuvauksen aikana kauanko vielä kestää. Tehoste-aine laitetaan mikäli lääkäri on sen määrännyt, ja se on tod. näk. sinulle kerrottu etukäteen. Kuvaus on aika äänekäs erilaisine piipauksineen ja jyskytyksineen.
Mulla on kuvattu selkää ja laitettiin kyllä pää edellä kokonaan sinne putkeen, ihan perälle saakka. Tärkeintä on laittaa silmät kiinni ennen putkeen menemistä ja PITÄÄ SILMÄT KIINNI koko kuvauksen ajan. Jos tuntuu pahalta ajatukselta niin voit etukäteen pyytää esilääkityksen = rauhoittavaa.
Näin julkisella, yksityisellä ei mitään rauhoittavia anneta kun niillä ei ole. Olisi liian kallista pitää lääkevarastoa ja säilöä se asianmukaisesti.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole kokemusta, mutta kuulostaa aika ahdistavalta mielestäni.
Varsinkin näin ääniyliherkkänä ajatus meluisasta ahtaasta putkesta mistä ei pääse ulos ei kyllä yhtään houkuta!!
Itsekin ajattelin ennen kaularangan magneettikuvausta, että ei tule mitään, on ahtaan paikan kammoa, ääniyliherkkyyttä ym. ahdistusta, mutta hyvin se sujui. Ei pelottanutkaan yhtään eikä se ärsyttävä äänikään vienyt hermoja.
Kova sänky, kuulokkeet korvilla,joten kuvauksesta aiheutuvat äänet ei haittaa yhtään. Siinä voi kuunnella radiota samalla. Piece of cake.
Putki on toisestakin päästä avoin, lisäksi sinne puhaltaa raikas tuulenvire. Ei mitään hätää!843
Vierailija kirjoitti:
Putki on toisestakin päästä avoin, lisäksi sinne puhaltaa raikas tuulenvire. Ei mitään hätää!843
Kuinka sieltä pääsee ulos jos tulee vaikka paniikkikohtaus?
Vierailija kirjoitti:
Ei ole olleet avoimia ne putket, joissa minä olen käynyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka sieltä pääsee ulos jos tulee vaikka paniikkikohtaus?
Potilaalle annetaan hälytysnappi, jota voi painaa, jos on jotain asiaa tai ahdistaa. Keskeyttävät kuvauksen ja siirtävät sut pois putkesta muutamassa sekunnissa, jos on jokin hätätilanne.
Mä kävin jokuaika sitten.
Ahdistavinta oli se, että minulle ei kerrottu kuvattavia olevan kaksi samaan aikaan.
Olimme päät vastakkain putkessa 45min.
Vierailija kirjoitti:
Mä kävin jokuaika sitten.
Ahdistavinta oli se, että minulle ei kerrottu kuvattavia olevan kaksi samaan aikaan.
Olimme päät vastakkain putkessa 45min.
No onpa erikoista, en ole koskaan törmännyt tällaiseen!
Tietääkö joku vielä noista kuvien laajuudesta? Jos puhutaan rintarangasta, mitä kaikkea se käsittää?
Ärsyttävintä magneettikuvissa on, että niiden ottaminen kestää ikuisuuden. Ainakin 40 min. Ja laitteen pitämä äänikin on rasittava. Milloin ne keksii nopeamman menetelmän?