Halusin pitkään luopua alkoholista ja yritinkin monta kertaa
Minulla oli hirveästi uskomuksia ja vääristyneitä ajatuksia, joiden takia lopulta aina tartuin pulloon. En ole alkoholisti mutta en osannut lopettaakaan.
- Menetän kaverisuhteet sellaisena kun ne tiedän, jos lopetan juomasta. Olen ollut kavereiden kanssa aina tietyllä tavalla ja yhtäkkinen täysraittius muuttaa tavan miten olemme aina olleet. Yritin ja raittiuteni oli kaikille kiusallista. Dumppasin sellaiset kaverit suosiolla.
- Menetän hauskanpidon ja juhlimisen elämässäni. Ajattelin oikeasti, että se klo 00 jälkeen tapahtuva sekoilu on hauskaa. Ei ole, kyseessä pelkkä mielikuva. Jos se olisi hauskaa, miksi se ei olisi hauskaa sille joka on selvin päin? Oikea hauska tapahtuu ennen kuin nuppi on juotu turvoksiin. En menetän yhtään mitään.
- En bondaa ihmisten kanssa enää. No se ei ole bondaamista, että molemmat puhutte toistenne päälle hyppien aiheesta toiseen ja jutut kiertää kehää. Kun löydät hyvän olon itsestäsi, et kaipaa yhteyttä ihmisten kanssa jotka eivät kykene koherenttiin keskusteluun.
- Olen epäkohtelias jos en juo. Voi jumalauta. Se ei ole minun asiani ketä mun raittius haittaa. Menkööt itseensä.
Nykyään olen saanut selitettyä kaikki psykologiset ongelmat ja tyhmät uskomukset ja pääsin vihdoin eroon alkoholista! Minulla ei ole enää aidosti yhtään syytä juoda, en jää mistään kiinnostavasta paitsi ja kaikki on nyt paremmin. Elämä on ihanaa!
Kommentit (11)
Kyllähän sä olet alkoholisti jos et kykene olemaan juomatta.
Vierailija kirjoitti:
Tärkee päästä vähän sivaltaan :DD
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei, vaan oikomaan tekstiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei, vaan oikomaan tekstiä.
Ja päätit sitten aloittaa tärkeimmästä? Sulla on sitten koko maailma korjattavana, lapsi rakas.
Hienoa, juomisen lopettaminen teki mut tosi yksinäiseksi, mutta tajusin juuri tuon saman että olen hengaillut ihan väärien ihmisten kanssa...Kaikki näkemiset kavereiden kanssa tarkoitti aina kännejä, mitään ei tehty selvinpäin... Jätin alkoholin ja muut päihteet kokonaan 5 vuotta sitten ja päivääkään en ole katunut... Luonnollisesti kaikki vanhat "ystävät" jäivät... Tää lopettaminen kehitti mua ihmisenä myös ihan älyttömästi, koko maailmankuva muuttui ihan totaalisesti, tuntu että muutuin ihmisenä TODELLA PALJON ja tulin älykkäämmäksi.... Onnea ja tsemiä matkaas
mä oon 31 vee mies.
Vierailija kirjoitti:
Hienoa, juomisen lopettaminen teki mut tosi yksinäiseksi, mutta tajusin juuri tuon saman että olen hengaillut ihan väärien ihmisten kanssa...Kaikki näkemiset kavereiden kanssa tarkoitti aina kännejä, mitään ei tehty selvinpäin... Jätin alkoholin ja muut päihteet kokonaan 5 vuotta sitten ja päivääkään en ole katunut... Luonnollisesti kaikki vanhat "ystävät" jäivät... Tää lopettaminen kehitti mua ihmisenä myös ihan älyttömästi, koko maailmankuva muuttui ihan totaalisesti, tuntu että muutuin ihmisenä TODELLA PALJON ja tulin älykkäämmäksi.... Onnea ja tsemiä matkaas
mä oon 31 vee mies.
Hieno kirjoitus! Mahtavaa, että nuoret miehet uskaltavat tehdä omat ratkaisunsa. Heillä luultavasti pahin sosiaalinen paine alkoholin käyttöön.
Täällä kans yks joka on ajatellut lopettamista. Kaikki ilo lähtenyt koko touhusta ja nykyään se on vaan sitä, että töiden jälkeen tulee haettua juotavaa. Samaa shittiä kaikki illat. Mutta nyt on tullut aiva ihme oloja, huimaa, tuntuu että taju meinaa lähteä, sitten tälläsiä ihme säpsähtelyjä.
QUIT kirjoitti:
Täällä kans yks joka on ajatellut lopettamista. Kaikki ilo lähtenyt koko touhusta ja nykyään se on vaan sitä, että töiden jälkeen tulee haettua juotavaa. Samaa shittiä kaikki illat. Mutta nyt on tullut aiva ihme oloja, huimaa, tuntuu että taju meinaa lähteä, sitten tälläsiä ihme säpsähtelyjä.
Voihan sitä vaikka vain kokeilla ja kuulostella miltä tuntuu ja mitä ajatuksia herää. Jos tuntuu vaikealta ja vastustaa, niin se on tärkeä merkki.
Kyllä näin on. En edes ymmärrä mikä juomisessa edes kiehtoo, illalla on mukavaa olla tuitereis mutta seuraava päivä onkin kokonaan pilalla. Parhaimpia on ne aamut kun saa herätä selvänä.😊
Samaistujia?