Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rehellisesti, vanhempi! Antaisitko n. 10-16v lapsesi olla käyttämättä kypärää pyöräillessään?

Vierailija
10.10.2022 |

Oon huomannut ettei melkein kukaan tuon ikäinen käytä enää kypärää.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En

Vierailija
2/17 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuule ap: ihanko oikeasti kuvittelet että me pyöräilemme joka paikkaan muksujen perässä ihan vaan kyttäämässä onko niillä se kypärä päässä vai ei??

Nyt jotain järkeä aloituksiin

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tietenkään soisi lapseni pyöräilevän ilman kypärää. Joskus lapset kuitenkin tekevät omia päätöksiä vanhempien toiveiden/määräysten vastaisesti. En ole jokapaikassa valvomassa, enkä voi pakollakaan kypärää päähän laittaa.

Vierailija
4/17 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyöräilin ilman pyöräilykypärää koko lapsuuteni, olen 52-vuotias ja edelleen elossa. Lapseni ei pitänyt pyöräilykypärää, koska ei halunnut pitää, hänkin on edelleen elossa.

Vierailija
5/17 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pyöräilin ilman pyöräilykypärää koko lapsuuteni, olen 52-vuotias ja edelleen elossa. Lapseni ei pitänyt pyöräilykypärää, koska ei halunnut pitää, hänkin on edelleen elossa.

Voisikohan sinun esimerkilläsi olla vaikutusta siihen, ettei lapsesi ole halunnut pitää kypärää? Ja kiva, että te olette ainakin toistaiseksi hengissä huolimatta siitä, että ette ole käyttäneet kypärää. Se tuskin lohduttaa esim. niiden omaisia, jotka ovat kuolleet päävammaan, jonka kypärä olisi estänyt.

Vierailija
6/17 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tietenkään

Vierailija
7/17 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tietenkään soisi lapseni pyöräilevän ilman kypärää. Joskus lapset kuitenkin tekevät omia päätöksiä vanhempien toiveiden/määräysten vastaisesti. En ole jokapaikassa valvomassa, enkä voi pakollakaan kypärää päähän laittaa.

Meillä on opetettu lasta taaperosta asti, että pyörällä ajaessa käytetään kypärää samalla tavalla kuin autossa käytetään turvavyötä. Jos saisin jotakin kautta tietää, että lapseni viilettää pyörällä ilman kypärää, niin pyörä lähtisi heti pois.

Vierailija
8/17 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotoa lähdetään kypärä päässä. Heti kun koti on kadonnut näköpiiristä se otetaan pois. Sama jos tietää jonkun olevan kotona. Pyöräillään kulman taakse asti, kypärä päähän ja sitten kotiin.

Vierailija
9/17 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Ja jos jää kiinni ilman kypärää ajamisesta, pyörä lähtee jäähylle.

Vierailija
10/17 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä on opetettu lasta taaperosta asti, että pyörällä ajaessa käytetään kypärää samalla tavalla kuin autossa käytetään turvavyötä. Jos saisin jotakin kautta tietää, että lapseni viilettää pyörällä ilman kypärää, niin pyörä lähtisi heti pois.

Näin se oli meilläkin siihen asti, kunnes teini meni yläasteelle. Kypärää ei saa päähän enää millään, mieluummin on pyöräilemättä.

Vierailija
11/17 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vastaapa rehellisesti seuraavaan kysymykseen. Jos lapsesi vammautuisi tai kuolisi pyöräilyonnettomuudessa ja kuulisit, että pyöräilykypärä olisi luultavasti pelastanut hänet, niin tuntisitko minkäänlaista pistoa sydämessäsi? Siis siitä, ettet opettanut häntä käyttämään kypärää?

Vierailija
12/17 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin se oli meilläkin siihen asti, kunnes teini meni yläasteelle. Kypärää ei saa päähän enää millään, mieluummin on pyöräilemättä.

No sitten on varmaan pyöräilemättä? Samalla tavalla käskisin ulos autosta, jos ei suostuisi käyttämään turvavyötä.

Vierailija
13/17 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä taas pyöräilin teininä ja nuorena aikuisena ilman kypärää umpikännissä ja olen edelleen elossa. Sittemmin olen järkiintynyt ja tyytyväinen, ettei koskaan sattunut mitään vakavaa, ainekset siihen oli.

Vierailija
14/17 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus oli valistusvideo jossa näytettiin minkälaisia päävammoja pyörällä asfaltille kaatuminen voi saada aikaan. Hiekkatiekään ei ole aina turvallinen koska reunassa voi olla kivi tai tolppa. Kypärissä on silti joitakin puutteita, koska se ei suojaa täydellsesti leukaa, niskaa, kasvoja, nenää. Ei pidä luulla että se on kuin moottoripyöräkypärä. Joissakin myös sivulla parannettavaa, osa irtoaa. Entä muut osat kuten ranteet jne.

Vierailija
15/17 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En antaisi. Lapsella on hänen itse valitsema mieluisa pyöräilykypärä. Täällä Tampereella kyllä kaikki lapset ja suurinosa teineistä käyttää kypärää.

Vierailija
16/17 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin meidän 10v käyttää kypärää hyvin, samoin kaverinsa. Ei itselläkään ollut kypärää ihan lapsena, se olisi kyllä pelastanut kerrankin päävammalta, kun kaaduin ja löin pääni kiveen. Aivotärähdys ja kasa tikkejä.

Vierailija
17/17 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä annan, itse en ole koskaan käyttänyt pottaa päässä.

Pikkunassikkoina kun opettelivat ajamaan, niin kypärä oli päässä, mutta nyt

ovat oppineet ajamaan kaatumatta.

Typerää holhoamista typerine lakipykälineen.

Nythän tämä typeryys on levinnyt jo laskettelurinteisiinkin! Naurettavaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi viisi