miten teidän vauvat nukkuu?
kun oma 4 kuukauden ikäinen tyttöni ei nukahda, kuin mun syliin. joo, tiedän, itse olen opettanut... miten hänet saa nukahtamaan omaan sänkyyn? ettei tarvis aina istua monia aikoja sohvalla vauva sylissä ja odottaa et hän nukkuu tarpeeksi sikeästi et vois siirtää sänkyyn????
Kommentit (3)
olen jotenkin hölmönä ajatellut, et lasta ei saa missään nimessä jättää sänkyyn jos hän itkee... kokeilen heti tänä iltana miten käy.
Lapsi saa tunteen, ettei hänen itkuunsa ja tarpeisiinsa vastata. En haluaisi tehdä omalle lapselleni niin.
Toisaalta en ole paras puhumaan, koska oma (nyt 9kk) vauvamme on alusta asti nukahtanut itse sänkyyn mutta itkemättä. Pientä takapakkia tuli yöimetysten lopettamisen tienoilla 7kk iässä, mutta itkettää ei silloinkaan tarvinnut.
Nyt meillä opetellaan nukkumaan päiväunia sisällä. Pari kertaa on pitänyt nukuttaa sylissä ja laskea sitten sänkyyn, mutta nyt tehdään niin, että laitan lapsen sänkyynsä, pitelen kättä hänen peppunsa tai kyljen päällä rauhallisesti kunnes nukahtaa.
Mä vastustan tuota itkettämistä! Kyllä lapsi siinä oppii nukahtamaan itsekseen, mutta mitä muuta hän oppii?
Mutta asialle piti tehdä jotain koska mun piti aina nukuttaa lapsi. niimpä yksi ilta vein vaan omaan sänkyyn lapsen nukkumaan rauhoittelin ensin ja poistuin varovasti lapsi itki hetken mutta nukahti hyvin. tätä jatkui noin viikko ja sitten lapsi jo nukkuikin yksin hyvin ja nukkuu edelleen, ilta sadun jälkeen itsekseen ja ikää kohta 3.v. pahalta tuntuu jättää itkevä lapsi yksin omaan sänkyyn mutta se kannataa aja myötä :)