Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

90-luvulla teinipojat dokasivat bileissä joka viikonloppu. Entä nyt?

Vierailija
10.10.2022 |

Millaista on nykyisin?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät nuoret juo. Jos käyt baareissa ja yökerhoissa, huomaat nopeasti, että nuorimmat ikäluokat (18 - 25-v.) puuttuvat baareista täysin. Baareilu on lähinnä yli 40-vuotiaiden harrastus. Nuorten mielestä kännääminen on vastenmielistä ja tyhmää. Nuoret miehet istuvat kotona tietokoneella, ja nuoret naiset joogaavat, harrastavat fitnessiä ja vaeltamista. Rahat he säästävät ulkomaan matkoihin, jotta voi postata instagrammiin kuvia jostain eksoottisesta lomakohteesta. Ei heitä kiinnosta känniördäys jossain räkälässä Karjala-lippistä käyttävien amisäijien kanssa. Jos alkoholia nautitaan, siinä pitää olla luksusta ja tasoa. Pullo skumppaa jossain kalliissa lomakohteessa on ok, keskikaljan kittaaminen lähiöpubissa ei. Nuoret eivät myöskään kuuntele rock-musiikkia. Heille rock on yhtä muinaishistoriaa kuin ysärinuorille oli vanhempien kuuntelema Abba. Nuorten mielestä rockissa ei ole mitään seksikästä, vaan kaikki rokkarit ja heidän faninsa ovat seniilejä vanhuksia kuten Andy McCoy ja rollareiden papat.

Vierailija
2/9 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ryypännyt silloin enkä nyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla 20-vuotias poika joka kyllä silloin tällöin käy mutta huomattavasti harvemmin kuin itse tuohon aikaan.

Vierailija
4/9 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän 9-luokkalainen ei oo varmaan ikinä ollut bileissä. Eikä kertaakaan kaupungilla perjantai- tai lauantai-iltana. Ilmeisesti on myös alkoholin ja tupakan kokeilutkin suorittamatta. Itsehän tuon ikäisenä olin jo ensikännit riipaissut ja tupakkaakin polttelin silloin tällöin. Onneksi oma jälkikasvu on vähän fiksumpaa ja paremmin kasvatettua kuin mitä ite olin.

Vierailija
5/9 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt ne nyhräävät huoneessaan, lipittävät energiajuomaa ja pelaavat CS:ää tai tuijottavat netflixistä korealaisia sarjoja aamusta iltaan.

Kuulostaa jotenkin pelottavalta kun vanhempana miettii vakavissaan että pitäisiköhän tuolle lyödä perjantaina kaljakassi käteen ja työntää ulos ovesta eikä takaisin ole tulemista ennen kuin kaikki on juotu.

Vierailija
6/9 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykynuoret käyttää enemmän muita päihdyttäviä aineita kuin alkoholia. Kiitos vain Suomen alkoholipolitiikan.

Vierailija
7/9 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vetävät huumeita(sieniä, lappuja, piöveä yms).

Vierailija
8/9 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta. Meidän täysi-ikäinen teini juhlii muutaman kerran vuodessa, mutta yleensä ne on pienen piirin koti-iltamia. En ole koskaan nähnyt häntä edes hiprakassa. 16-vuotias ei biletä koskaan, vaan viihtyy viikonloput meidän vanhempien kanssa sohvalla, jos ei ole harrastusleirillä. Alkoholia ei edes kuulemma halua maistaa. En voi sanoa, että äitinä olisin jotenkin tyytymätön tähän tilanteeseen. Päinvastoin, olen hyvin iloinen, että viettävät teinivuosiaan vähän eri tavalla kuin me vanhemmat aikoinamme. 

Vierailija
9/9 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt saatana ryyppäämään ja äkkiä!!