Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vauva perätilassa ja kääntöyritys Jorvissa. Kokemuksia?

Vierailija
01.11.2006 |

En haluaisi sektiota, mutta pelottaa tuleva kääntöyritys. Vauva on itse pari kertaa yrittänyt kääntyä ja se on sattunut aivan julmetusti :/

Onko kenelläkään kokemuksia Jorvista? Yritetäänkö kääntää " vaikka väkisin" ? Ja mikä on sairaalan politiikka, jos kääntöyritys ei onnistu? Ehdotetaanko perätilasynnytystä vai sektiota?

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
01.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En siis tiedä siitä sen tarkempaa, mutta ensin kätilö otti vauvalta sydänäänikäyrää ja tunnusteli mahan läpi ja sitten menin lääkäriin, missä lääkäri katsoi ultralla vielä. Tietääkseni kuitenkin käännöstä vain yritetään, ei sitä todellakaan väkisin runtata, vaan lähinnä yritetään itse saada muljahtamaan oikein + seurataan ultralla. Joitakin riskejä esim. synnytyksen käynnistymiseen siinä kuitenkin on, joten kannattaa pakata sairaalakassia jo alustavasti.

Jos vauva ei käänny, he kertovat vaihtoehdot jotka jo tiedätkin. Minä olin jo ennemmin päättänyt, että perätilasynnytystä en ala tekemään (vauva n. 4kg), eli olisin mennyt sektioon. Sektiota ei myöskään kannata pelätä, eka vauvani tuli sektiolla, toka normaalisti + tämä kolmas sitten myös. Sektiolle annetaan sairaalassa päivämäärä.

Pärjäilehän!!!

Terv. kolmen lapsen äiti Espoosta :)

Vierailija
2/2 |
01.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

En siis tiedä siitä sen tarkempaa, mutta ensin kätilö otti vauvalta sydänäänikäyrää ja tunnusteli mahan läpi ja sitten menin lääkäriin, missä lääkäri katsoi ultralla vielä. Tietääkseni kuitenkin käännöstä vain yritetään, ei sitä todellakaan väkisin runtata, vaan lähinnä yritetään itse saada muljahtamaan oikein + seurataan ultralla. Joitakin riskejä esim. synnytyksen käynnistymiseen siinä kuitenkin on, joten kannattaa pakata sairaalakassia jo alustavasti.

Jos vauva ei käänny, he kertovat vaihtoehdot jotka jo tiedätkin. Minä olin jo ennemmin päättänyt, että perätilasynnytystä en ala tekemään (vauva n. 4kg), eli olisin mennyt sektioon. Sektiota ei myöskään kannata pelätä, eka vauvani tuli sektiolla, toka normaalisti + tämä kolmas sitten myös. Sektiolle annetaan sairaalassa päivämäärä.

Pärjäilehän!!!

Terv. kolmen lapsen äiti Espoosta :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kuusi