Mitä Sinulle tänään kuuluu?
Kommentit (20811)
Voi ettäs tätä valon määrää, lunta sataa, mut kasilta oli jo tosi valoisaa. Ja kevään tuoksu on ilmassa
Toisille tuo iloa, toisille apeutta...
Mukavaa torstaita kaikille, kertokaahan mitä Teille kuuluu
N63
Kuuluu töitä ja illan jälkeen öitä. Illalla katson leffan, kun lasken sohvalle peffan. En pääse 99 -sivulle ja tämä tuntuu kivulle, kun en pääse kommentteja näkemään, joten alan kohta itkemään.
Ylläpito korjata voisi tämän tai saamme ankean elämän, kun emme voi kirjotella toisillemme kivasti ja näin se olisi elämämme loppuun asti.
Pomo toi töihin laskiaispullaa ja näin ruokatauon päätteksi elämä rullaa. Oon täysi.
M30
Yritän lepäillä tämän päivän.
Vierailija kirjoitti:
Kuuluu töitä ja illan jälkeen öitä. Illalla katson leffan, kun lasken sohvalle peffan. En pääse 99 -sivulle ja tämä tuntuu kivulle, kun en pääse kommentteja näkemään, joten alan kohta itkemään.
Ylläpito korjata voisi tämän tai saamme ankean elämän, kun emme voi kirjotella toisillemme kivasti ja näin se olisi elämämme loppuun asti.
Pomo toi töihin laskiaispullaa ja näin ruokatauon päätteksi elämä rullaa. Oon täysi.
M30
Höpsö, kikattelen täällä ääneen, kun luin viestisi...🙂🙃
En osaa runoilla
On ne muut, joilla
Riimit tulee paperille
Metrin lisäks kilometrille
Tähän loppui yks ja kaks
Pistäkäähän paremmaks
Hah
N63
Nukuin melkein kellon ympäri ja outoja unia katselin.
Kun tokkuraisesta olosta tokenin, vaihdoin kukille mullat.
Tulipahan tehtyä ennen Matin päivää!
Sauvoja myös hiukan ulkoilutin, nyt voinkin sitten olla jouten loppupäivän.
Enkö voikin?
Hyvää päivän jatkoa kaikille!
Ihan idioottimainen runoilu tuli multa. En mäkään mikään hyvä ole runoilee. Laiskaa loppupäivää vietän. Viikonloppuna olisi kahdet synttärit juhlittavana 🥳
Vielä huomisen kun jaksaisi tehdä töitä niin n viikon verran saisi levätä.
Eilen mä elokuvissa ajattelin käykö muille koskaan niin, että erehtyy istumapaikasta ja sitten joutuu setvimään toisen katsojan kanssa kumpi istuu väärässä paikassa. Mulle on joskus käynyt noin.
Sitten ajatukseni jälkeen joku vaati mua väistymään, sillä hän oli varma, että vien hänen paikkansa. Pienen setvimisen jälkeen selvisi, että mä istun oikeassa paikassa. Pitää olla varovainen mitä ajattelee, sillä näköjään ajatukset voi tulla samantein toteen 😂
M30
Kiva muuten, että riimittelyviestini viihdytti :)
M30
Ihanaa, siis todellakin ihanaa kun viikonloma alkoi tänään! Väsyttävältä tuntui työpäivä ja yhden koneen korjailuksi osittain meni tämä päivä.
Ihan hirveä sää oli tänään. Vettä satoi ja märkää on liiaksi. Isoja lätäköitäkin on siellä täällä keskellä tietä, että kävellen sukatkin kastuu väkisin, jos saappaita ei ole jalassa. Eipä saappailla kovin pitkiä matkoja kestä kävellä. Näistä syistä menin suoraan kotiin töistä. Olin aika märkä kotiin päästyäni.
Täällä kotona katsoin Apinoiden planeetta elokuvan ja pistin pyykkiä pesuun. Enpä muistanut, että tämä Tim Burtonin leffa on huono. Jotain kauhuakin voisin katsoa vielä tänään.
Eipä tämä päivä ole niin kiva eikä huonokaan. Tyypillinen arkipäivä. Huomenna saisi olla mukavampi sää, sillä todellakin haluan päästä ulos liikkumaan mukavasti. Kun en päässyt minnekään syömään niin kävin lähikaupassani ja pidin Grandiosa pizza päivän 🍕
M30
Enpä katsokaan mitään kauhua tänään, sillä tv:stä tulee Dune elokuva. Tämä on se uudempi Dyyni elokuva ja sopivaan aikaan tulee, kun kohta tulee tämän jatko-osa elokuviin. Tulinpahan vain nyt mainostamaan tätä elokuvaa, sillä tämä alkaa ihan just eli klo. 21.00.
Kyseessä on hitaasti etenevä elokuva, joka ollaan tehty aika hienolla tavalla.
M30
Eipä tänään mitään synttäreitä ollutkaan. Menee joskus myöhemmäksi sairastumisen takia.
Aamulla katsoin Alice in Borderland sarjaa netflixistä. Sitten lähdin kävellen keskustaan syömään ja lahjaostoksille. Ostin samalla itselleni konserttilipun, josta kerron ajankohtaisemmin.
Keskustasta kävelin porukoilleni ja väsytti se matka kävellä, kun pitkää suoraa kävelyä lähes koko matka oli. Rennosti täällä porukoilla tuli otettua. Kahdet päikkärit koiran kanssa nukuin. Näitä päikkäreitä ennen herkkuja ja herkullista erikoista makaronilaatikkoa tuli syötyä salaatin ja oluen kanssa.
Huomenna se olisi toisen synttärit juhlittavana. On jo vähän valmisteltu sitä juhlaa 🥳
Se olisi aika kävellä kotiin väsyneenä ja kylläisenä. Miten sitä voikaan väsyttää ihan koko ilta. Jalatkin ovat valmiiksi ihan pökkelöt.
M30
Minulle kuuluu hyvää. Päivä alkoi harmistuksella, jota työstin pois kaikilla mahdollisilla metodeilla ja välillä jo ajattelin etten pääse siitä olotilasta ulos millään. No, sitten menin kirjaimellisesti ulos ja tein pihatöitä, yritin parhaani mukaan poistaa rappujen edestä ja ympäriltä vetistä sohjoa ja kuljettaa pois, jotta aurinkoisena päivänä olisi auringolla vähemmän töitä kaiken sotkun sulattamisessa. Sain etuseinän edestä paljon jäätä ja pudonneita kattolumia poistettua. Kas vain, alkoi tulla hyvä mieli!
Myöhemmin tuli pieni ongelma erään paperijutun lähettämisessä, sekin ratkesi parhain päin eikä tarvitse siitä enää stressata. Olin asian tiimoilta yhteyksissä yhteen naapuriin ja innostuin puhumaan aivan liian vallattomasti ja lopulta nauroin omille jutuilleni sikana ja puhelimen toisessa päässä naapurin oli naurettava myös (kaiketi myötätunnosta).
Hän kysyi että mikä minua vaivaa, onko minulla kenties kevättä rinnassa, minä että hyi olkoon mitä sinä puhut, entäs itse, onko sinulla kevättä kenties housuissas, vaikka olet noin vanha mies. Nauroin tuon kaiken solvaamisen päälle ja hän nauroi myös, ymmärsi siis roisin huumorini.
Tuli lopuksi tunne että jokin tunnelukko aukesi ja olo vapautui. Kirjoitin myös yhden kantaaottavan kommentin ja lähetin paikallislehteen. Aivan sama julkaistaanko vai ei. Pääasia oli sen kirjoittaminen. Olin rehellinen siinä mitä sanoin. Hitto soikoon, rehellisyys kannattaa aina.
Olenpa nyt litimärkä enkä horoskoopiltani ole härkä. Kuivumaan pistin vaatteet ja riimittelyssä on mun aatteet. Tässä vietän nyt lomaa, sellaista ikiomaa. Kengistäkin meni läpi vesi, joten sää vaatteeni esipesi.
Ensiviikolla menen elokuviin katsomaan leffoja monia, eikä tule ikävä ponia, kun sellaista en ole omistanutkaan. Eikä elokuvamatkani tule pysähtymään mihinkään mutkaan.
Taidan pitää lomapaussia tähän kirjoitteluun ja kolmas etappi on keskittyä huomiseen synttärionnitteluun.
Leffan katson, sitten nukun ja herättyäni mielessäni on synttärionnittelu.
M30 (se surkea riimittelijä)
Varsin mainiota. Tällä viikolla muutti yksi naapuri samasta kerroksesta pois.
Samalla vaikuttaa loppuneen kokonaan sellainen outo 10 - 15 minuutin välein tuntikausia toistuva portaikossa ramppaaminen. Voi kuulostaa pikku jutulta mutta talossa on ohuet ovet ja huono äänieristys käytävään ja en käsitä, mitä se asukas teki kun kulki aina lauantaisinkin viimeistään vartin välein ulos ja taas sisälle asuntoon. Korjasiko se autoa parkkihallissa vai mitä hemmettiä? Sitä jatkui ainakin yli puolen vuoden ajan joka viikko ja melkein joka päivä varmaan ainakin viisi tuntia kerralla. Ja aina siis sama ovi kävi ja sama asukas tömisteli portaissa.
Voisiko olla porrasurheilua? On mielestäni idioottimaista harrastaa sitä kerrostalossa. Muuta en keksi yhtäjaksoiselle ravaamiselle.
On ihana päivä sunnuntai
Saa levätä koko päivän
Voi mennä ulos tottakai
Se poistaa huolten häivän
Voi herkutella suklaata
Ja surkutella kiloja
Tai lukea monia kirjoja
Se on mukavia iloja
Heip M30, en malttanut olla runoilematta🙃
Hyvää lomaa sulle
Ja oikein leppoisaa lepopäivää Kaikille
N63
Hei Sinä äidin kanssa elävä, kerrohan kuulumisia
Oon tänään ollut sekasin ku seinäkello.
Iso juttu vireillä elämässä, eikä ketään jonka kanssa jakaa tai pohtia kaikkea rumaa ja kaunista asiaan liittyvää.
En ymmärrä ihmisten suhtautumista. Miksi vanhaa muoria tulee joku ventovieras nuorehko ihminen neuvomaan miten pitäisi elää? Että miten joku kehtaa olla niin epäkunnioittava? Sisälläni kiehunut ja kuohunut.
Ennen vanhaan tällaiseen olotilaan otettiin perskänni. Ei oteta enää. Ottamattomuus ei ole vaikeaa, mutta herraisä tätä tunnemyrskyä. Aallokko lyö ja persusta ei meinaa kestää merivettä.
Vierailija kirjoitti:
Oon tänään ollut sekasin ku seinäkello.
Iso juttu vireillä elämässä, eikä ketään jonka kanssa jakaa tai pohtia kaikkea rumaa ja kaunista asiaan liittyvää.
En ymmärrä ihmisten suhtautumista. Miksi vanhaa muoria tulee joku ventovieras nuorehko ihminen neuvomaan miten pitäisi elää? Että miten joku kehtaa olla niin epäkunnioittava? Sisälläni kiehunut ja kuohunut.
Ennen vanhaan tällaiseen olotilaan otettiin perskänni. Ei oteta enää. Ottamattomuus ei ole vaikeaa, mutta herraisä tätä tunnemyrskyä. Aallokko lyö ja persusta ei meinaa kestää merivettä.
Arvelen että se nuorempi ajattelee omasta perspektiivistä vaan. Kaikki ihmiset kun eivät osaa asettua toisen saappaisiin ja ajatella miltä toisesta tuntuu sillä hetkellä. Tuskin pahaa tarkoitti. Kaikki eivät osaa ajatella, että maailmankuvia on useampia, kuin vaan sitä omaa näkemystä vaan.
Heräsin aamulla Tallinnassa hotellin sängystä. Kävin aamupalalla kahvilassa, ja sen jälkeen kävin ostamassa suklaakonvehteja ja kukkia tuliaisiksi Suomeen tärkeää merkkipäivää varten. Puolenpäivän aikaan lähdin laivalla kohti Helsinkiä. Kotona iltapäivällä purin nopeasti matkalaukun ja söin kevyen lounaan. Sitten lähdin juhlimaan äidin pyöreää merkkipäivää. Sinne meni myös kukat ja konvehdit. Juhlien jälkeen kävin kaupassa ostamassa aamupalatarvikkeet huomiselle. Nyt vihdoin kotona rauhassa ja aikaa itselle.
10 km ainakin oon kävellyt tänään. Vieläpä yli puolet matkasta mulla oli painolastia repussani. Plus tuohon matkaan kaupoilla pyörimiset ja kirppiksellä kävelyt. Maitohapoilla nyt oon. Varsinkin jaloissa ja vatsalihaksissa tuntuu nyt. Askelmittarini näyttää nyt 23 085. Vielä edessäni on 2.6 km:n matka. Etäisyydet tarkistin googlekartoista.
Hyvä fiilis tulee tälläisistä urheiluista. Ramaseva olo on nyt. Kyllä kävellä kannattaa jokaisen meistä tai edes jotenkin urheilee. Eihän sitä muuten pysy hyvässä kunnossa. Ei sitä tarvitse mun erikseen urheilla, kun tekee sen muiden tekemisten ohella.
ihan baskaa. En oo nukkunut kun ehkä 6 h. Tein sitten yöllä lasun kun naapurit taas riehuivat.