Mitä Sinulle tänään kuuluu?
Kommentit (20432)
Erinomaista kuuluu. Nyt saunapuhtaana ja juuri otin puhelimen eka kerran käteeni koko päivänä.
Kiva oli taas lukea kuulumisia.
Tsemppiterkut sulle jolle ero yllätyksenä. On ketju mistä voit saada vertaistukea, tarkkaa nimeä en muista mut jotenkin näin: pitäisi osata päästää irti, miksi se on niin vaikeaa.
Samoin tsemppiä sinulle, jonka läheinen sairastaa muistisairautta. Tuo on niin lohdutonta. Serkkuni oli tyttärensä pojan lakkiaisissa, kysyi vieruskaveriltaan: Ketäs täällä nyt juhlitaankaan. On omasta mielestään töissä siellä hoitokodissa, missä asuu...
Hyvää lomaa & ahkeraa työtä... kesä jatkuu. Kesä.
N62
Mä näin viime yönä unta, että mä oon vastuussa muistisairaasta isovanhemmastani. En ihmettele yhtään mistä uneni kumpusi. Se oli stressaava uni (tästä ketjusta uneni kumpusi).
Tänään mä oon taas vain nautiskellut.
Makoilua järvessä ja makoilua riippumatolla.
Tänään pitää vielä kunnolla nauttia, sillä huomenna se on taas matka kotiin.
Kun olin uimassa niin aika lähellä eläimet hääräsivät. Vesimittareita oli ihan tajuttoman paljon ja sammakoita hyppeli ja jokin kala tuli pinnalta hakemaan evästä ihan vierestäni.
Täällä tuntee olevansa osa luontoa.
M30
Huuuuiiii. Pihasaunassa ikkunapokan alla kauhea ampiaiskuhina. Pesä lienee jossain hirren välissä. Puoliso tosi allerginen. Minä rohkea suihkutin myrkkyä ja tukin sisäänmenoaukon.
Nyt seurataan tilannetta...🤪
Aika hyvää. Olimme mattorannassa viidennen kerran. Joka kerta ollut tosi mukavia pyykkäreitä, tunnelma peräti nostalginen. Tullut hyvä mieli.
N62 kirjoitti:
Huuuuiiii. Pihasaunassa ikkunapokan alla kauhea ampiaiskuhina. Pesä lienee jossain hirren välissä. Puoliso tosi allerginen. Minä rohkea suihkutin myrkkyä ja tukin sisäänmenoaukon.
Nyt seurataan tilannetta...🤪
Täällä taas puuvajan sisällä tippui ampiaispesä maahan niin siellä alkoi kova surina.
Mä oon saanut aikaisempina vuosina ampiaisen pistoja kaulaan, huuleen ja ohimoon niin ei olisi kiva enempää niitä saada.
Ihan kohta matkaan kotio päin täältä mökiltä.
Mukavan lämmin päivä tänään.
M30
Ai niin, jos ampiaisista kuningatar kuolee niin muut ampiaiset menettävät elämäntarkoituksensa ja sitten ne vasta ovatkin ärtyisiä.
Pari vuotta sitten yksi ampiaisista tuli luotina huuleeni kiinni, kun noin oli käynyt.
M30
Hyvää kuuluu! Vielä on lomaa ja kesää jäljellä, ja kävin juuri poimimassa pari litraa mustikoita. 🙂
Kiitos hyvää! Viides ja viimeinen lomaviikko menossa. Reissut onnistuneesti reissuttu ja olis aika kääntää katseet jo syksyn viikonloppuihin ja suunnitella jotain mukavaa odotettavaa sinne, jottei töihinpaluu masentaisi :) Kivaa syksypuuhaa olen kotiin jo hankkinut, kuten ikkunanpesurin ja uusia lautapelejä :D Lomaani en taida ikkunanpesuun uhrata.
Vielä voisi tällä viikolla kokeilla jos kävisi keskustassa nauttimassa kesästä, etsisi jonkun mustikkapaikan ja ehkä kävisi vielä uimassa, vai liekö jo vedet kylmiä?
Vierailija kirjoitti:
Kiitos hyvää! Viides ja viimeinen lomaviikko menossa. Reissut onnistuneesti reissuttu ja olis aika kääntää katseet jo syksyn viikonloppuihin ja suunnitella jotain mukavaa odotettavaa sinne, jottei töihinpaluu masentaisi :) Kivaa syksypuuhaa olen kotiin jo hankkinut, kuten ikkunanpesurin ja uusia lautapelejä :D Lomaani en taida ikkunanpesuun uhrata.
Vielä voisi tällä viikolla kokeilla jos kävisi keskustassa nauttimassa kesästä, etsisi jonkun mustikkapaikan ja ehkä kävisi vielä uimassa, vai liekö jo vedet kylmiä?
Uteliaisuuttani kysyn, miltä tuntuu olla viisi viikkoa lomalla? Itse olin neljä ja ensi kesään haaveilen viiden-jopa kuuden viikon lomaa.
Ja eteläsuomessa oli järvivesi 21 asteista, vähän vilpakkaa mutta saunaa päälle niin pärjäsi 😀
Illemmalla luvassa ukkosta, lähen nyt mustikkaan. Sit pihasaunan lämmitys.
Mustikat vaan suurenee, sade teki hyvää. N5l pakastimessa, haen syöntimarjoja vielä. Löytyi myös voimustikkaa, tiedättekö ne kiiltävänmustansiniset?
On syntymäpäiväni, työpäivä on ohi ja kiva kesäinen ilma. Eli ei hassumpaa:-)
Vierailija kirjoitti:
On syntymäpäiväni, työpäivä on ohi ja kiva kesäinen ilma. Eli ei hassumpaa:-)
Paljon onnea vaan🥂
Särkyä, kolotusta ja kiristystä. Tulevaisuuden pelkoa joka saattaa olla fasistinen P E R SU-SUOMI, jossa vainot alkavat sekä polttouunit pysyä kuumina.
Kiitos, hyvää kuuluu. Olen juuri lähdössä auttamaan sairasta naapuria, joka tarvitsee apua.
Jaaha, että muutamaan päivään kun en tässä ketjussa ollut niin sitten ollaan poistettu kattavimman päivän viestini.
Tää tuntuu tosi turhauttavalta, että eipä huvita enää tänne kirjoitella.
Mä oon taas mökillä ja koko aika on vain satanut ja nyt sitä vettä tulee kovaa. Räkätautikin on iskenyt itseeni. Ikävä fiilis nyt. Varsinkin kun tarpeettomasti sensuroidaan toisten viestejä.
M30
Vierailija kirjoitti:
Jaaha, että muutamaan päivään kun en tässä ketjussa ollut niin sitten ollaan poistettu kattavimman päivän viestini.
Mä oon taas mökillä ja koko aika on vain satanut ja nyt sitä vettä tulee kovaa. Räkätautikin on iskenyt itseeni. Ikävä fiilis nyt. Varsinkin kun tarpeettomasti sensuroidaan toisten viestejä.
M30
Mikä viesti on poistettu? En huomannut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M30
Mikä viesti on poistettu? En huomannut.
Eikös muuten puutu se viesti myös, jossa kerrottiin äidin kuolemasta ja vastaukseni, miten salaa itkin oman äitini kuoltua saunassa???
Kuka poistattaa ja miksi???
Mun isovanhemmalla oli samaa. Parempi, kun et jäisi yksin tuon asian kanssa. Pidemmän päälle tuo vie kaikki voimat itseltäsi. Parempi hakea apua, ennen kuin olet ihan puhki.
Mun isovanhemman oloon auttoi jotkut lääkkeet kun päätyi hoitokotiin, että todennäköisesti tilanteellesi on helpotusta.
Voimia!
M30